Net als de rest mij eventjes voorstellen. Om mij te leren kennen is meer nodig dan deze post, maar het is een begin. Ik zal de komende tijd hier vaker rondkijken en posten.
Momenteel woon ik Loon op Zand, maar kom oorspronkelijk uit Tilburg. Ik sleutel graag aan motoren en ben altijd wel bezig met een project. Mijn eerste project was een Suzuki SP 370 en mijn laatste project was een GSXR 750 streetfighter. Op dit moment wil ik een café racer gaan bouwen.
Mijn eerste project was een SP370. Een simpele en makkelijke motor. Ik ben begonnen met 2,5 stuk motoren waarvan ik na 3 jaar een leuke SP van gemaakt heb. Vergeleken met de meeste leden ben ik een amateur op gebeid van offroad rijden. Ik vind het leuk om een keer onverharde weg te nemen, maar verder vind ik het trottoir al off-road
Groetjes,
Coentje
Voorstellen
Moderator: ghulst
-
Welkom hier!
Lekker bezig dus
Lekker bezig dus
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Aha ! Nu hebben we de maker van deze mooie SP gevonden.
Binnen de BIGclub hebben we een rijder "spgoesdakar" genaamd en zijn hart ging sneller kloppen toen ik hem ooit foto s van deze fiets mailde.
Ben heel benieuwd wat je van de BIG gaat maken en vergeet niet om foto`s te plaatsen van jouw project op het BIGforum hier verderop in het noppenforum.
Dat is grappig. En de naam SPgoesDakar doet een belletje laten rinkelen.Leo schreef:[img]
Aha ! Nu hebben we de maker van deze mooie SP gevonden.
Binnen de BIGclub hebben we een rijder "spgoesdakar" genaamd en zijn hart ging sneller kloppen toen ik hem ooit foto s van deze fiets mailde.
Ben heel benieuwd wat je van de BIG gaat maken en vergeet niet om foto`s te plaatsen van jouw project op het BIGforum hier verderop in het noppenforum.
Tijdens de motorblok revisie in 2007 moest ik opzoek naar een aantal onderdelen. Van de 2 motorbloken die ik had waren beide versnellingbaken stuk. Één onderblok had een gat, maar het tweede onderblok bleek ook een scheurtje te hebben. Ik heb toen van iemand een motorblok gekocht. Hij verteld dat het losse blok zijn reserve blok is geweest toen hij met een SP naar Dakar is geweest. Toen ik het blok ging ophalen hebben we eventjes gepraat over motoren. Hij had ook een DR 750 of 800 in de schuur staan. Dat was de eerste keer dat ik een grote DR zag.
Ik zal als ik een DR heb hier foto's gaan plaatsen. Het wordt wel mijn tweede motor om te sleutel in de winter. Als ik een DR heb kan ik echt (letterlijk) voor gaan zitten hoe ik alles ga maken. Dan kan ik opzoek naar de hoofdonderdelen. Het echte werk begint pas in de winter. Ik verwacht dat de motor pas medio 2015 klaar is.
Respect, Love, Peace & Happiness
De dood grijnst en het enigste wat je kunt doen is terug lachen.
It`s a small world Dat is hem idd.Coentje schreef:Dat is grappig. En de naam SPgoesDakar doet een belletje laten rinkelen...... Dat was de eerste keer dat ik een grote DR zag..
De BIGclub zit 10 cm naar onderen op dit forum en er zijn er minimaal al 3 bezig met een BIGverbouwingsproject ( zie mijn avatar ) dus je kan er mooi tussenCoentje schreef: Ik zal als ik een DR heb hier foto's gaan plaatsen. Het wordt wel mijn tweede motor om te sleutel in de winter. Als ik een DR heb kan ik echt (letterlijk) voor gaan zitten hoe ik alles ga maken. Dan kan ik opzoek naar de hoofdonderdelen. Het echte werk begint pas in de winter. Ik verwacht dat de motor pas medio 2015 klaar is.
Ik hoop voor je dat rap een blok kan scoren.
Welkom en offtopic: welk merk achterband ligt er op die Suzuki?
Merk was Bridgstone het type weet ik niet meer.henkzelf schreef:Welkom en offtopic: welk merk achterband ligt er op die Suzuki?
Respect, Love, Peace & Happiness
-
Ik bekijk dit topic nu pas... Mooie motor hoor. Heeft wel wat...
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS