Ik word schijtziek van de BIG

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Ouwe Reus

Wat bedoel je met de gemene O-ringetje??? Misschien heb je een foto ofzo uit de exploded view???
Alles over de carburateur staat in de BST-bijbel.
Een standaard revisiekitje met de O-ringen en vlotternaald is zeker geen verkeerde investering na vele jaren hard werk.
$(KGrHqYOKo0E4uCiWPG3BORDjMRGIg~~0_12.jpg
$(KGrHqYOKo0E4uCiWPG3BORDjMRGIg~~0_12.jpg (20.04 KiB) 1553 keer bekeken
Zoek maar ff op "Dr800/ GS500 Carburettor Repair Kit" op Ebay (en je hebt er natuurlijk TWEE nodig).
Het enige echt vervelende klusje is daarna het afstellen van de vlotterniveaus en de luchtmengselschroef. Dat laatste is mij zelf nog echt niet gelukt :cry: .
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
de antrapper

8) O ring, zit om het bronzen? busje en dat zit in de vlotterkamer,
als deze lekt ( en dat komt nog wel een voor) dan blijft de benzine maar doorlopen, recht de carb binnen.

http://www.cmsnl.com/products/suzuki-dr ... 337435c00/

volgens mij is het no 30, moet je de tekening even vergroten.

http://www.cmsnl.com/suzuki-dr750-1989- ... ml#results

Iemand betere plaatjes?

HansD

edit;zat ff niet op te letten dat we de bocht al om zijn op pagina 2 :oops:

heb ooit bij mij de boel( rev setje) er ingeklapt, vlotter dmv handboek afgesteld, daarna luchtschroef op uitgangs postie
een X aantal slagen uit( zie handboek), warmrijden, stoppen, en dan de luchtschroef in/uit draaien voor het hoogste toerental,
staionair afstellen en nogmaal luchtschroef afstellen om het hoogste toerental te verkrijgen,motor moet wel een beetje recht staan.
en 2 jaar en 25k mee gereden :D
Zonder de boel uit elkaat te trekken kun je vlotter niveau ook met een doorzichtig slangetje meten, op je aftap schuiven schroefje open, slangetje naast de cabr omhoog houden.
peil moet in de buurt van de pakking zitten geloof ik.
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
Leo

Ouwe Reus schreef: Het enige echt vervelende klusje is daarna het afstellen van de vlotterniveaus en de luchtmengselschroef.
Voor de luchtmengselschroef heeft Lars Thom een mooie oplossing gevonden.
Misschien meld i zich anders even een mailtje / PB doen.
Oranje42
Contacteer:

Leo schreef:Voor de luchtmengselschroef heeft Lars Thom een mooie oplossing gevonden.
Misschien meld i zich anders even een mailtje / PB doen.
Je hebt me gebeld 8) :toost:

Groeten,
Lars
Ouwe Reus

Die speciale (verlengde) luchtmengselschroeven zijn moeilijk te vinden en vrij kostbaar. In plaats van vier van die verlengde luchtmengselschroeven (2 BIGs) heb ik ooit een verlengde "schroevendraaier" gekocht, maar blijf mijn handen verbranden zonder dat ik met dat ding overweg kan :oops: . Probeer het nu af te stellen als de motor wat is afgekoeld met behulp van een bitje. Niet de beste manier, dus als Lars een aantrekkelijk voorstel (group-buy?) heeft....
Laatst gewijzigd door Ouwe Reus op do aug 13, 2015 22:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
futurist

ik heb op de site van Lars wel meer dingen gezien die voor een groeps aankoop in aanmerking komen.
zijn collector, de dikke voorbuis, en de pot vervanger zijn allebij onderdelen die hij zelf heeft (laten) maken die mijn intresse hebben.
vooral de dikke voorbuis is erg mooi gemaakt.
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
de antrapper

8) Klein schroevendraaiertje aan 2 kanten afzagen, en nieuw blad
aan slijpen, maar pijn doet het toch :mrgreen:
Leo

Ouwe Reus schreef:Die speciale (verlengde) luchtmengselschroeven zijn moeilijk te vinden en vrij kostbaar
En die kan je bij Lars nu net krijgen ( en nog vele leuke andere dingen zoals Futurist schrijft ).
Motorschutz.JPG
Luchtmengselstelschroeven.JPG
Zo`n mooie uitlaatbocht vind ik misschien ook wel leuk voor het project 8)
Als we een groepsinkoop bij Lars kunnen bewerkstelligen kunnen we de spullen zelf op halen als we naar zijn asfaltrit gaan ergens in 2013
Oranje42
Contacteer:

Beste biggers,

ik hab maar ook een schroev per BIG, behalve mijn Oranje 42. :)
En, ik denk dat een schroev is toereikend voor een BIG motor.

Groeten,
Lars

BTW: Ik lees meer dan ik schrijf... ik heb moeite met nederlands schrijven... Maar het word beter :)
de antrapper

8) Het gaat om het mengsel wat in de cylinder komt, daarom is normaal 1 luchtschroef afgedopt,
de andere schroef bepaald het mengsel. :D
Leo

Oranje42 schreef: BTW: Ik lees meer dan ik schrijf... ik heb moeite met nederlands schrijven... Maar het word beter :)
We kunnen je goed volgen hoor en ik denk dat velen hier ook alleen lezen op het duitse BIGforum :wink:
Nu we het topic van Zwaailicht toch geheel misbruiken heb ik nog een vraag aan je: heb je al een datum in je hoofd voor de asfalrit rundum dein Haus ?
Plaats reactie