Hey
Ik vroeg me af welke motor komt voor mijn in aanmerking ik zelf dacht aan een 250 4takt of een 450 4takt
Waarom 4takt ik zelf vind het fijn rijden .
Mijn lengte is 1,94 en ik weeg 82 kilo .
Ik zelf heb vorigjaar een cr125 gehad ,
Mijn leeftijd is 18.
Alvastbedankt .
Welke crossmotor .
Moderator: ghulst
Een 250 VT en 450 VT kunnen allebei goed, de 450 zal misschien iets beter bij je lengte en gewicht passen, maar een 250 zou ook wel kunnen, gemakkeloijker handling; een 450 levert natuurlijk wel veel meer PK's en bottom power. Een 450 is minder onderhoudsgevoelig.
Het bos in s.v.p. alleen met kenteken; anders bezorg je ons allemaal, inclusief de jongens op de plaatselijke crossbaan, een slechte naamRuud v schreef:Oke .
Mijn plannen zijn om op de crossbaan te gaan rijden en zo een af en toe het bos in .
als je zo goed als geen cross ervaring hebt kunnen een 450 4t en 300 2t je lelijk verassen .
en waarom zou een 450 beter bij zijn lengte passen ? een 450 en 250 schelen niks in afmeting .
250 4t dus .
en waarom zou een 450 beter bij zijn lengte passen ? een 450 en 250 schelen niks in afmeting .
250 4t dus .
4 strokes only !!
Als je toch al van een 2-takt afkomt dan is een EXC 300 ideaal; lekker weinig onderhoud, soepel onderin voor in het bos, niet zo piekerig. Er zijn diverse veren beschikbaar voor de uitlaatpoort om hem sneller of langzamer te laten reageren.
Als je dan toch geen kenteken rijdt dan kan je 'm ook zonder BPM in Duitsland halen:
EXC 300
Als je dan toch geen kenteken rijdt dan kan je 'm ook zonder BPM in Duitsland halen:
EXC 300
Oke dat is duidelijk .
Waarom uit Duitsland zijn ze daar goedkoper dan ?
Een 2takt komt voor mijn niet in aanmerking omdat ik 4takt fijner vind rijden.
Onderhoud komt wel goed een oom van mijn werkt na zijn uuren aan motors .
Ik denk zelf dat ik voor de 250 4t ga
Waarom uit Duitsland zijn ze daar goedkoper dan ?
Een 2takt komt voor mijn niet in aanmerking omdat ik 4takt fijner vind rijden.
Onderhoud komt wel goed een oom van mijn werkt na zijn uuren aan motors .
Ik denk zelf dat ik voor de 250 4t ga
BPM.
Die 300 cc's van GasGas en KTM staan ook wel bekend als een 3-takt; 2-takt die rijdt als een 4-takt.
De 250's 4-takt worden hoog in de toeren gereden. Het is leuk als je familie goed kan sleutelen, maar als je volgende week aan een revisie toe bent en je ziet wat je aan onderdeelkosten kwijt bent, bijv. 800 euro door gevolgschade, dan is dat koopje ineens duurkoop.
Dus weest voorzichtig, reserveer wat reservegeld voor de nodige tegenvallers en geloof niet de mooie verhalen van verkopers die claimen dat de vorige eigenaar het big-end al voor jou vervangen heeft. Alleen toprijders en handige hobbyisten reviseren een compleet blok voordat er iets stuk is.
De meesten doen het achteraf, na wat schade. Je weet dan nooit of er nog gevolgschade aankomt en daarom doen ze 'm weg.
Die 300 cc's van GasGas en KTM staan ook wel bekend als een 3-takt; 2-takt die rijdt als een 4-takt.
De 250's 4-takt worden hoog in de toeren gereden. Het is leuk als je familie goed kan sleutelen, maar als je volgende week aan een revisie toe bent en je ziet wat je aan onderdeelkosten kwijt bent, bijv. 800 euro door gevolgschade, dan is dat koopje ineens duurkoop.
Dus weest voorzichtig, reserveer wat reservegeld voor de nodige tegenvallers en geloof niet de mooie verhalen van verkopers die claimen dat de vorige eigenaar het big-end al voor jou vervangen heeft. Alleen toprijders en handige hobbyisten reviseren een compleet blok voordat er iets stuk is.
De meesten doen het achteraf, na wat schade. Je weet dan nooit of er nog gevolgschade aankomt en daarom doen ze 'm weg.
Dat is indd jammer dat je iemand anders zijn rommel overkoopt en datje dan weer €2000 euro in de motor kan gaan timmeren .
Maar ik ga geen wedstrijden rijden , ik zal em af en toe is uit het hok stallen op een zaterdag om een keer de baan op te gaan.
Ik denk er aan om ook ergens in een motorzaak een te gaan kopen .
Maar ik ga geen wedstrijden rijden , ik zal em af en toe is uit het hok stallen op een zaterdag om een keer de baan op te gaan.
Ik denk er aan om ook ergens in een motorzaak een te gaan kopen .
waarom in een motorzaak ? wil je graag meer betalen dan ?
motorzaken verkopen geen betere gebruikte motoren dan particulieren hoor.
een occassion wordt immers niet eerst helemaal uitelkaar en onderdelen preventief vervangen , ook valt de meeste motorschade altijd buiten de garantie .
motorzaken verkopen geen betere gebruikte motoren dan particulieren hoor.
een occassion wordt immers niet eerst helemaal uitelkaar en onderdelen preventief vervangen , ook valt de meeste motorschade altijd buiten de garantie .
4 strokes only !!