Help Edwin de winter door!!

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

zappa.suzuki

Vermoed dat ie niet de kou, nu ja lauw niet in wil op de motor dus laten we zn probleem oplossen :wink:
Edwin schreef:Die rode is al half gesloopt, maar de zwart start na de laatste modderrit met Zappa niet meer. Kreeg op die rit al problemen met diepe kuilen, waarbij die uitviel. Als ik dan weer stil stond dan startte hij gewoon weer en geen problemen. Ik heb nog steeds niet veel tijd en zin gehad om verder te kijken, en electronica is absoluut niet mijn ding. Startmotor gaat prima rond, maar geen ontsteking.
Zn Big valt acuut uit na een stevige hobbel dus geen benzine probleem..

ik gok op de zwarte draad stekker [ aarde]links midden onder het zadel die slecht contact maakt, of die zijstaandaardbeveiliging die niet ver genoeg ingedrukt word..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Edwin
Contacteer:

Stekker onder zadel was mij ook bekend maar zonder succes.

Mogelijke oorzaken:

- koppelingshendel beveiliging of andere beveiliging
- contactslot (er zit nu een klein stuk afgebroken sleutel in, maar net genoeg om het contact om te zetten, groen lampje brand)
- breuk kabelboom ergens....

Van het weekend maar eens verder kijken
Assumption is the mother of all fuck ups
futurist

dat laatste (zijstandaard) heb ik ook al eens gehad, zijstandaard gesmeerd en de veer strakker gemaakt (of een andere, weet ik niet meer) en het probleem was opgelost.
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Ouwe Reus

Hey Edwin,

Balen dat je BIG geen klappen meer geeft.
Mogelijke oorzaken:

- contactslot (er zit nu een klein stuk afgebroken sleutel in, maar net genoeg om het contact om te zetten, groen lampje brand)
Probeer ff met je mee te denken:

- Schakelaar van de zijstandaard heeft geen "functie" als het gaat om de motor starten in z'n "vrij". Motor valt wel uit als je de 'm in de versnelling zet terwijl de standaard is uitgeklapt.

- En als je neutraal-lampje draait en de motor draait rond, zou ik het euvel niet zoeken in het contactslot

- En de schakelaar van de koppelingshendel kan je binnen vijf minuten "onklaar" maken door de tank eraf te halen en rechts een de stekkers met elkaar te verbinden (je hoeft niet eens veel werk te verrichten, want het is een kwestie van de stekkertjes verwisselen (zijn vier van die ronde stekkertjes op een geel/groede draad, en het lijkt ervoor gemáákt om door te verbinden :wink: ). Is het proberen waard.

- Als je het merkt bij "diepe kuilen" zou ik idd even alle stekkertjes incl bougiekappen nalopen (los-en vastmaken en gelijk inspuiten met WD40)

Het ronddraaien van de startmotor is vaak het grootste "probleem" door al die lichten (schakelaars) die op "groen" moeten staan. En jouw startmotor draait. Kort door de bocht zou ik het daarom in eerste instantie zoeken in de "ontsteking", dus vanaf spoel naar bougies. Hoe zien jouw bougies eruit en/of heb je vonkies? En heb je compressie (valt de decompresseur weer dicht)?
starten die big.jpg
starten die big.jpg (60.01 KiB) 3635 keer bekeken
kabelbaum-bis91-002-1.pdf
Electrisch schema
(76.16 KiB) 79 keer gedownload
Suc6, Marco
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
frankn

Ouwe Reus schreef:Hey Edwin,

Balen dat je BIG geen klappen meer geeft.
Mogelijke oorzaken:

Probeer ff met je mee te denken:

- Schakelaar van de zijstandaard heeft geen "functie" als het gaat om de motor starten in z'n "vrij". Motor valt wel uit als je de 'm in de versnelling zet terwijl de standaard is uitgeklapt.

- En als je neutraal-lampje draait en de motor draait rond, zou ik het euvel niet zoeken in het contactslot

- En de schakelaar van de koppelingshendel kan je binnen vijf minuten "onklaar" maken door de tank eraf te halen en rechts een de stekkers met elkaar te verbinden (je hoeft niet eens veel werk te verrichten, want het is een kwestie van de stekkertjes verwisselen (zijn vier van die ronde stekkertjes op een geel/groede draad, en het lijkt ervoor gemáákt om door te verbinden :wink: ). Is het proberen waard.

- Als je het merkt bij "diepe kuilen" zou ik idd even alle stekkertjes incl bougiekappen nalopen (los-en vastmaken en gelijk inspuiten met WD40)

Het ronddraaien van de startmotor is vaak het grootste "probleem" door al die lichten (schakelaars) die op "groen" moeten staan. En jouw startmotor draait. Kort door de bocht zou ik het daarom in eerste instantie zoeken in de "ontsteking", dus vanaf spoel naar bougies. Hoe zien jouw bougies eruit en/of heb je vonkies? En heb je compressie (valt de decompresseur weer dicht)?
starten die big.jpg
kabelbaum-bis91-002-1.pdf
Suc6, Marco
Nou, dat valt gelukkig mee! Dat kunnen maar een paar draadjes zijn. :mrgreen:
Inside every old guy is a young guy, wondering what the fuck happened.
Edwin
Contacteer:

:) Frank, grapjas!

Ouwe reus, bedankt voor je reactie. Ik kan pas in het weekend er verder naar kijken omdat het helaas nog donker is als ik thuiskom van het werk.
kantelaar

Ik heb onlangs een DR in onderdelen gekocht en mocht je er achter komen wat het is heb ik misschien wel het juiste onderdeel voor je .
Zandprutser 1e klas.
Zwaailicht

kantelaar schreef:Ik heb onlangs een DR in onderdelen gekocht en mocht je er achter komen wat het is heb ik misschien wel het juiste onderdeel voor je .
Hoi Kantelaar, welke BIG??
Ik zoek nog een uitlaatbocht :)
Greetz,
Hans

KTM 990 Adventure White 2013
KTM 530 EXC 2008
kantelaar

Zwaailicht schreef:
kantelaar schreef:Ik heb onlangs een DR in onderdelen gekocht en mocht je er achter komen wat het is heb ik misschien wel het juiste onderdeel voor je .
Hoi Kantelaar, welke BIG??
Ik zoek nog een uitlaatbocht :)

Een SR43 .
Zandprutser 1e klas.
Zwaailicht

Ik heb een SR41.
Vandaag bericht gekregen van onze Duitse Broeders : heb ik een originele pijp van de 800 met bochten etc op de kop kunnen tikken.

Bedankt voor de info
Greetz,
Hans

KTM 990 Adventure White 2013
KTM 530 EXC 2008
frankn

Edwin schreef:
Ouwe reus, bedankt voor je reactie. Ik kan pas in het weekend er verder naar kijken omdat het helaas nog donker is als ik thuiskom van het werk.
En?
Edwin
Contacteer:

Helaas geen tijd gehad, en het was ook geen sleutelweer vandaag
frankn

Edwin schreef:

En?
Edwin
Contacteer:

Ehm, ben zwaar in training voor de R'damse marathon, en vanmorgen een training van 25 km achter mijn kiezen. Hierna even bijkomen en naar de familie nieuwjaarsreceptie. En toen was de dag weer om en weer niets kunnen doen aan de motor. Ik heb het zwaar....
futurist

ik zou bijna meelij krijgen....................
futurist
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
madmenno

Kijk idd ff naar je jiffy schakelaar, ik ook een tijdje last gehad van rare uitval verschijnselen
bij kuilen.
Een van de twee veren van dejiffy was los, en bij een hobbel zwaaide de jiffy dan ff uit,
activeerde de veiligheid.
Als je hem heel makkelijk kunt bewegen als hij ingeklapt is, dan heb je het gevonden
postbode elastiek, werkt tot de zon schijnt, of de schakelaar losmaken en ernaast vast binden :shock:
celsa
Contacteer:

Edwin schreef:Ehm, ben zwaar in training voor de R'damse marathon, en vanmorgen een training van 25 km achter mijn kiezen. Hierna even bijkomen en naar de familie nieuwjaarsreceptie. En toen was de dag weer om en weer niets kunnen doen aan de motor. Ik heb het zwaar....
25km...toch met de motor neem ik aan Edwin :roll:
frankn

als-ie voorop loopt dan gaat het wel, dan kan er niemand langs. :lol:
Edwin
Contacteer:

Ik loop zeker niet vooraan :lol: maar het is wel flink trainen ervoor. Trainingen lopen op tot de 35 km en dan half april de marathon van R'dam.
futurist

ik vind het een hele prestatie zeker omdat ik de "vorm" van je lichaam ken en heb diep respect als je het nog uitloopt ook.
op die manier ben je in totaal al naar de Frech Alps gerend....................................
futurist
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
celsa
Contacteer:

futurist schreef:ik vind het een hele prestatie zeker omdat ik de "vorm" van je lichaam ken en heb diep respect als je het nog uitloopt ook.
op die manier ben je in totaal al naar de Frech Alps gerend....................................
futurist
volledig mee eens, respect hoor Edwin,
ik zou nog niet voor 5km durven gaan :oops:
zappa.suzuki

Ik ook niet :wink:

Maar die jiffy is wel een goede, heb gehad dat de lip die de schakelaar induwd verbogen was, stukje rubber er op en geen problemen meer :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
frankn

En?
Edwin
Contacteer:

Ehmmmmmmmmm............
Bijlagen
koud hé!!!.jpg
koud hé!!!.jpg (8.72 KiB) 3403 keer bekeken
frankn

Nou, onder dat afdakje kun je wel sleutelen. 8)
Plaats reactie