Roadbooks

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Jan Vlietland

In hoeverre zijn er roadbooks te vinden van offroad routes in Belgie? Ben een offroad monterroute aan het maken. In Nederland is tie bijna klaar maar in Belgie mis ik nog een groot deel.
Ook een KTM heeft grenzen
Geraldklx

Hiervoor heb ik eens het grote boek TNT travelmanager gekocht. In de uitverkoop. Staan alle B wegen in gelijk met straat weg of padnaam erbij.

Daarnaast helpt de toerischtische wegenatlas voor de fiets van de ANWB bij het uitzetten van de paden heel goed.

Als ik een avond vond te voren een route uitstippel. Dan zet ik het gelijk in excel en kan het dann zo uitprinten.

Ik heb ook een klein liniaaltje gemaakt waarbij de KM word aangegeven zo heb ik gelijk een goede indicatie hoever van afslag tot afslag het ongeveer is. Je zit er meestal hooguit 100 meter naast. Met een fietscomputer tripmaster voor 20 Euro kan je goed uit de voeten en de meters kloppen ook goed.

In welk gebied van Nederland heb je de route lopen?

Vind het interresant om het te zien en ook een stuk te rijden.

Groeten Gerald.
Jan Vlietland

Mijn route loopt vanuit de Belgische grens onder Breda tot aan de Duitse grens. Ongeveer 280 km in totaal. Bij de duitse grens moet nog 100 km bijkomen. Ga vrijdag een rit rijden vanuit Breda naar Antwerpen.

Wel vanuit Antwerpen naar de Franse grens. Daar kan ik aansluiten op routes van Ad Ketelaar.

Staan in dat boek ook wegen in Belgie of het enkel Nederland?
Jan Vlietland

Wel vanuit Antwerpen naar de Franse grens -> beetje ongelukkig opgeschreven

Bedoelde:
Ik wil een nog een route hebben vanuit Antwerpen naar de Franse grens.

Wil voorkomen dat ik alles uit moet gaan zoeken en er daarna doorleuk achterkomen dat er al legio off-road routes zijn gemaakt.
Zot
Contacteer:

heb je dit al bekeken?

[edit] ja dus Afbeelding
laat maar. domme post van mij.
Afbeelding
Dewiene

Hoi; hoe wil je vanuit antwerpen naar de Franse grens????
Als je via Gent & Kortrijk die richting uit wil kan ik je van hier uit de buurt wel een aantal weggetjes door geven ( traject ST-Niklaas/Waasmunster/Lokeren/Lochristie) En ik veronderstel dat er in de aangrenzende gemeenten nog wel noppenbroeders zijn die dit kunnen.
Laat maar horen; en als je roadbook klaar is moet je natuurlik maar een gratis copytje bezorgen aan ondergetekende.

Mvg Dewiene
Gast

Jan, kun je die routes bij Ad Ketelaar kopen, omdat je daar over beschikt......
Geraldklx

Geen belgisch boek denk ik bel gewoon TNT op of ze er een hebben. Is zeer makkelijk om achter de pc de route uit te stippelen.

Woon zelf boven zwolle Dus het ritje is gauuw een stukje weg.

Welke roadbook textverwerker gebruik jij?
Jan Vlietland

Ik werk zoveel mogelijk met GPS (gpsmap 76s). Gebruik een protocol wat we binnen de tenere club hebben afgesproken (www.tenere.nl). Een voorbeeldje: AA00--L--Z -> betekent: Route AA, waypoint 00, richting linksaf, type weg zand)

Dit werkt perfect. Heb al een aantal routes mee gereden. Je hoeft nauwelijks nog te navigeren waardoor je gem. snelheid een stuk hoger ligt.

De route van vrijdag rijd ik met roadbook waarbij ik mijn gps gebruik als recorder. Daarna zet ik ook de roadbook om naar GPS. Het omzetten is trouwens behoorlijk wat werk. Het mooie is dat ik met eigen geschreven software met een paar simpele handelingen de route kan omkeren. Links wordt rechts en nog wat andere dingen worden netjes aangepast. Ik kan hiermee routes eenvoudig aan elkaar knopen.
Jan Vlietland

Zit meer te denken via Antwerpen - Leuven - Tienen etc.
Plaats reactie