beste,
vorige week een ktm 350 sxf aangeschaft ipv mijn exc 450. gister de eerste keer het beestje aan de tand gaan voelen in budel. was goed te rijden en was veel volk. ik heb gedurende de training 1,2 uur gereden, en natuurlijk de nodige grond inspecties gedaan. heel tevreden over het stuurgedrag met het link systeem, en verder vermogen zat in zoeen machine.
nu kwam ik bij mijn laatste sessie aan, en na een paar ronden begon de motor hevig te knallen uit de uitlaat. zou nooit moeten kunnen ivm de injectie natuurlijk. dus ik met de motor terug naar de auto, en daar aangekomen viel die helemaal stil toen ik het gas losliet. erna eve gaan zitten, en na 10 minuten nog een proberen te starten, niks meer daar, alleen bij half gas wilt hij aanslaan, en loopt niet mooi, komt niet in toeren en geeft flinke knallen en vlammen uit de uitlaat. dus motor opgeladen en naar huis. eenmaal thuis een nieuwe benzinefilter gestoken en luchtfilter, beide waren gewoon helemaal schoon maar tog. hierna nog steeds hetzelfde probleem.
nu vroeg ik mij dus af of iemand hier eerder van gehoord heeft? of iemand messchien wat meer kennis van de injectie heeft. voor mij is het injectie verhaal nieuw, en weet niet waar ik moet gaan zoeken.... esschien met een nieuwe bougie beginne? of zou vocht een oorzaak kunnen zijn?
ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.
mvg erwin
ktm sxf 350 probleempje
Moderator: ghulst
staatscrossbeheer gaat als een speer
vandaag even contact gehad met de dealer, hij heeft het over een verstopte injector. is een bekend ''probleem'' volgens de dealer. kan zaterdag al terecht om hem te laten herstellen. zeer goede service dus!
zijn er nog rijders hier met een 350? sxf of exc? ben wel benieuwt naar andere ervaringen
zijn er nog rijders hier met een 350? sxf of exc? ben wel benieuwt naar andere ervaringen
staatscrossbeheer gaat als een speer
2 vrienden van mij hebben een 350 exc 2012 (nieuw gekocht in 2011) en zijn er super tevreden over Een heeft wel een keer het filter tussen de tank en injectie verstopt gehad (na 3/4 jaar gebruik). Beiden hebben ze wel een filter in de tank opening. Een 350 is een keer volledig kopje onder geweest, bougie eruit al het water eruit gepompt en op de startknop drukken en de KTM liep weer ; dat was met een carburateur niet gelukt.
KTM verkoopt van die 20 micronfiltertjes. Die kan je bij je quick connect in de brandstofleiding er tussen prikken. Het past eigenlijk net niet maar het korfje waarin het filter zit is flexibel en click is click.
Mocht hij dan ergens willen verstoppen, dan is het meestal daar en flikker je dat filtertje snel weg.
Pas ook aan het einde van het jaar op met Euro 95; om ethanolquota te halen over het hele jaar zijn de pomphouders ook gedwongen om naar %'s te gaan ver boven de 5%. In combinatie met koude krijg je een soort algengroei in je tank en dat vindt je pomp beslist niet leuk. Die kan dan warmlopen en er langzaam mee ophouden.
Mocht hij dan ergens willen verstoppen, dan is het meestal daar en flikker je dat filtertje snel weg.
Pas ook aan het einde van het jaar op met Euro 95; om ethanolquota te halen over het hele jaar zijn de pomphouders ook gedwongen om naar %'s te gaan ver boven de 5%. In combinatie met koude krijg je een soort algengroei in je tank en dat vindt je pomp beslist niet leuk. Die kan dan warmlopen en er langzaam mee ophouden.
hallo,
ten eerste bedankt oor de reacties. ik heb idd ook zoeen microfilter ertussen zitten en deze al vervangen, maar geen resultaat.
zaterdag even lngs de dealer dan weten we meer
ten eerste bedankt oor de reacties. ik heb idd ook zoeen microfilter ertussen zitten en deze al vervangen, maar geen resultaat.
zaterdag even lngs de dealer dan weten we meer
staatscrossbeheer gaat als een speer
vandaag terug bij de dealer geweest. was een verstopte injector. kwam mogelijk door de lange stilstand van de motor. nu loopt hij weer als een kanon! zeer nette service trouwens van de zaak.
mocht fijn meekijken dus de volgende keer kunnen we het trucje zelf;)
iemand trouwens ervaring met verschillende mappings, met zoeen schakelaar op het stuur? veel verschil in het motorkarakter?
mvg erwin
mocht fijn meekijken dus de volgende keer kunnen we het trucje zelf;)
iemand trouwens ervaring met verschillende mappings, met zoeen schakelaar op het stuur? veel verschil in het motorkarakter?
mvg erwin
staatscrossbeheer gaat als een speer