28 December offroad Staphorst

OTR-ritten, enduro's, crosswedstijden, roadbookritten, reizen, enz.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
henk-v
Contacteer:

Afbeelding
henk-v
Contacteer:

AMBC daagt off road rijders uit de kou te trotseren!

Er is geen enkele andere rit op de kalender te vinden rond deze periode. De motorclub AMBC uit Staphorst heeft echter bewust gekozen om tussen de kerstdagen en oud- en nieuw nog een Off Road rit voor gekentekende en goedgekeurde motoren te organiseren. Traditioneel had de club in het verleden altijd een rit door de landelijke omgeving van Staphorst. In de jaren ’90 is hier een eind aan gekomen maar er is een nieuwe start gemaakt door enkele jaren geleden een nieuwe route te maken en opnieuw een Off Road rit te organiseren. Na een voorzichtige start wisten steeds meer deelnemers de weg naar Staphorst te vinden. De mond op mond reclame over de prachtige route en de omgeving hielp hierbij natuurlijk ook mee!

Het grote gevaar waar de club mee te maken heeft zijn de weersomstandigheden. Hier is men zich van bewust, het feit dat men in deze laatste week van het jaar een buiten- evenement organiseert kan betekenen dat deze door de weersomstandigheden moet worden afgelast. Toch bleek dit de laatste jaren mee te vallen. Enkele jaren geleden ging de rit zelfs door ondanks de sneeuwval de dagen ervoor. De prachtige plaatjes die dit opleverde van de motoren in een witte wereld leverde na afloop vele complimenten op van de deelnemers. Men had nog niet vaak zo’n prachtig schouwspel meegemaakt. De diverse filmpjes van deze winterse rit circuleren nog steeds op You Tube en andere kanalen.

Nieuw is dit jaar de toelating van de quads op de route. Dit was tot nu toe niet mogelijk. De commissie van de club die de rit organiseert heeft echter de route op enkele plaatsen aangepast zodat de quads ook welkom zijn. Ook hiervoor geldt echter dat deze gekentekend en goedgekeurd voor de openbare weg moeten zijn. Voorafgaand aan de start ondergaat elke motor verplicht een technische keuring. Zonder deze keuring mag men niet de route op.

De start is als vanouds bij Hofstede motoren aan de industrieweg in Staphorst, het welbekende cross- bastion in het dorp. Eigenaar Klaas Hofstede zit zelf in de organiserende commissie en heeft met zijn troepen zogezegd weer een prachtige route uitgestippeld. De afstand is ca. 40km. De inschrijving is geopend om 09.00 uur en vanaf 09.30 uur wordt de route open gesteld. Geadviseerd wordt om de laatste dagen deze website regelmatig te raadplegen in het geval er dreiging is van vorst en/ of sneeuw.

Voor een snelle doorstroming bij de inschrijving is het een must dat onderstaande formulieren thuis ingevuld en samen met gepast inschrijfgeld meegenomen worden.
De prijzen zijn:
Inschrijfgeld: € 20.00
Daglicentie MON: € 15.00

Benodigde formulieren tbv inschrijving:

MON Daglicentie

Inschrijfformulier

Aanvullend regelement

http://www.ambc-staphorst.nl/
henk-v
Contacteer:

25 december 2012: Stapperster veldrit.
Ondanks de vele regenval van de afgelopen dagen gaat de off road rit vooralsnog gewoon door, maar hou de website goed in de gaten voor de laatste ontwikkelingen. Hierop wordt namelijk een eventuele afgelasting vermeld.
We zijn gisteren met vele vrijwilligers in touw geweest om de route goed berijdbaar te krijgen en zullen donderdag verder gaan om dit zo te houden.

Afbeelding
wagenaarjimmy

maar hopen dat de regen weg blijft en dat de rit doorgaat heb er zin in !!!!!
is het trouwens druk omdat het op vrijdag is
Aad 525

Kan helaas nog niet meerijden :( Zit nog steeds met de blessure-narigheid van de Staphorstrit van vorig jaar december.
Meniscus kapot en kruisband afgescheurd, wat intussen weer netjes gerepareerd is en ik er ZEKER VOLGEND JAAR WEER BIJ BEN :!:
Was ondanks het ongevalletje een zeer leuk ritje.
ALS JE TIJD HEBT, ZOU IK ZEKER GAAN :!:
Als is de bagger nog zo diep, gas d'r op en geen gepiep!
barry!
Contacteer:

Ik zou erg graag heen gaan, maar het wordt mij simpelweg te duur :cry: .

350km reizen = 54,- (met mijn auto)
inschrijving 20,-
mon licentie 15,-
benzine voor de motor ong 12/3l = ong 20,-
Beetje eten en drinken 5,-
Is bij elkaar 114,- voor 1 dagje, en dan moet ook nog alles heel blijven en goed gaan...
Soms houd het op...

Voor de mannen die wel rijden. tis geweldig weer vandaag! :D
verstand op nul en nadenken
frans

Enschede- Staphorst vv 350 km?
Lijkt me niet kloppen!

gr v Frans
johnny07
Contacteer:

Net terug uit staphorst, ik weet niet hoe ze het voor elkaar hebben gekregen maar het was op 2 plekken na amper nat.
zelfs paar gewoon droge maisvelden, tegen het stuiven aan (niet gelogen).
AMBC en de vrijwilligers allemaal BEDANKT!!!!!!!!! :D :D :D :D
barry!
Contacteer:

frans schreef:Enschede- Staphorst vv 350 km?
Lijkt me niet kloppen!

gr v Frans
Dat is minder inderdaad, maar mijn woonplaat in mijn profiel zegt niet direct dat ik altijd vanuit enschede reis...
Verder praat dat de kosten nog lang niet goed!
Het is en blijft gewoon een dure sport, wat ik soms nogal jammer vind omdat ik dan selectiefer moet zijn met de ritten
verstand op nul en nadenken
wr450f'05

In deze slechte tijden zullen we met zijn allen toch echt het geld moeten laten rollen.

We moeten de economie wel draaiende houden.
CRF450X '08
allardcr250

Ook wij hebben deze rit met ongeveer 18 man overgeslagen, omdat we verwachten dat de route erg nat zou zijn, en dan kwam er ook nog een keer 15 euro mon bij wat uiteindelijk de doorslag heeft gegeven want we wilden geen 35 euro door de plee spoelen voor een nat parcours.
cr250
wagenaarjimmy

rit was super en was goed te doen nog wel even in een slootje gestaan maar ben goed geholpen bedankt!!!
TC

Hallo Off the Road rijders, het was een koude maar mooie dag in Staphorst vandaag, ik heb wat foto's gemaakt:

http://www.oypo.nl/theocole
de crossgoeroe

Tip voor de organisatie voor volgend jaar: geef ook op de site aan hoe goed de route is :!: :!: en niet alleen of de rit wel of niet doorgaat
zo te lezen had dat alweer veel deelnemers en inkomsten gescheeld.

@Barry,verstand op nul en nadenken: je denkt teveel na :toost:
---------------YAMAHA WR 450F Special Edition ---------------------
johnny07
Contacteer:

Dit stond er volgens mij ook.

"Ondanks de vele regenval van de afgelopen dagen ligt het parcours er, mede door de tomeloze inzet van de vele vrijwilligers, goed bij en gaat de off road rit morgen gewoon door."
de crossgoeroe

Oei :oops: je hebt gelijk
johnny07
Contacteer:

ik moet wel eerlijk zeggen dat het woord "goed" op niet altijd betekend dat je hier blij van wordt, soms wordt dit ook gebruikt om zoveel mogelijk mensen te krijgen op een slechte route.
in Staphorst was dit niet het geval, echt GOED!.
ik woon maar 20 km vanaf staphorst dus ik durfde de gok wel aan, als ik een km of 80 had moeten rijden had ik ook zeker getwijfeld.
speedphreax

johnny07 schreef:ik moet wel eerlijk zeggen dat het woord "goed" op niet altijd betekend dat je hier blij van wordt, soms wordt dit ook gebruikt om zoveel mogelijk mensen te krijgen op een slechte route.
Precies... dan wordt het eigenbelang voor het belang van de rijders gesteld. Werkt averechts en dan ga je inderdaad krijgen dat mensen massaal niet komen omdat ze het niet vertrouwen.Beetje in de trant van: "Als er staat dat het goed te doen is dan moet het wel heeeel slecht zijn want anders zouden ze dat niet opschrijven"

Maar ik ga altijd het liefst van mijn eigen ervaringen uit. Van de 100 ritten zijn er misschien 5 a 10 echt niet te doen dus in de regel valt het erg mee. Afgelopen seizoen ook een paar keer heel erg slecht weer gehad in de dagen ervoor en dan is het op de dag zelf vaak droog en prima te doen. Misschien een buitje en een paar slechte plekken maar altijd beter dan je vooraf verwacht.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
de crossgoeroe

Het is toch altijd afwachten hoe de route erbij ligt of erbij blijft liggen!
Bepaalde ondergronden zijn de 2e ronde aan gort en andere bij de 4e nog perfect.
En daarbij,de ene vindt modderen geweldig en de ander weer niet.

Ik zelf heb de instelling alles te rijden wat er wordt georganiseerd en al komt het thuis met bakken uit de lucht, gewoon gaan want ter plekke kan net dat kleine zonnestraaltje er zijn.
En wordt het dan onbegaanbaar dan maar iets minder aantal rondes en volgende keer weer beter (en meer rondes) :toost:
We hebben dit jaar toch allemaal perfecte ritten gehad,alleen Havelte was zeiknat,maar als je daar dan weer redelijk doorkomt was dat weer een goeie training :D en ook Eindhoven had last van regen maar daardoor was deze volgens mij juist wat beter te rijden.
Kon dit jaar weer ruim 2000 km offroadplezier bij mn teller opdraaien ..SUPER

Hopelijk zijn de weergoden volgend jaar weer goed gemutst en kijken ze ook op onze kalender :toost:
WR Paul
Contacteer:

we moeten elkaar op de hoogte houden. Ik heb in het verleden weleens gevraagd op het forum wie er in de buurt woont van de offroad rit. En of deze op het forum iets wil plaatsen over de terreinomstandigheden.
Het is weleens gebeurd dat ik reacties kreeg waardoor ik de knoop durfde door te hakken om toch te gaan. Soms ook geen reactie, dan woont er zeker geen forumlid in de buurt.
Ilja

Gek genoeg vond ik havelte dit jaar fantastisch! 1e ronde was het even wennen omdat je nog wat meer als anders verstand op 0 moest zetten... Er waren hooguit 300man ofzo, heb daar 3 rondjes rondgeknald die dag.. :D
Plaats reactie