Hallo allemaal,
Ik ben een beginnende enduro rijder en heb in t verleden om te beginnen een Yamaha Ttr 600 gehad. Nu wil ik iets nieuws maar kan niet kiezen tussen de ktm en Yamaha . Ik wil er war offroad / enduro ritten mee gaan rijden. T zal van beide ongeveer een model uit 07-09 worden. Ik ben zelf vrij lang en zwaar en wil een betrouwbare motor die mij niet snel in de steek zal laten. Kan iemand mij miss helpen de knoop door te hakken en makkelijker een keuze te maken ?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Yamaha WR 450 vs ktm 450 Exc
Moderator: ghulst
Ja dat klopt en dat hoor ik van iedereen. Yamaha was ook mijn eerste keus. Alleen de ktm rijders zeggen kijk eens naar de top daar wordt vooral ktm gereden en dat is niet voor niets. Ktm wint qua looks. Maar is de ktm dan ook minder betrouwbaar als de Yamaha ?
- de crossgoeroe
- Berichten: 179
- Lid geworden op: wo okt 31, 2007 20:32
- Locatie: thuis
welke je ook kiest ,zoek er 1 met zo min mogelijk kilometers en uren anders koop je de ellende van een ander
en ben je nog duur uit,
zodat je ook direct een veel jongere had kunnen kopen......
ik heb alleen maar Yamaha gehad en ben nog nooit met de bezemwagen meegeweest
Ach ja looks....neem een paar zwarte velgen en een amerikaanse koplamp(is veel kleiner dan de europese)en de Yamaha is schitterend mooi
mijn voorkeur?? tja.....
en ben je nog duur uit,
zodat je ook direct een veel jongere had kunnen kopen......
ik heb alleen maar Yamaha gehad en ben nog nooit met de bezemwagen meegeweest
Ach ja looks....neem een paar zwarte velgen en een amerikaanse koplamp(is veel kleiner dan de europese)en de Yamaha is schitterend mooi
mijn voorkeur?? tja.....
Laatst gewijzigd door de crossgoeroe op zo dec 09, 2012 14:49, 1 keer totaal gewijzigd.
---------------YAMAHA WR 450F Special Edition ---------------------
ze zeggen altijd, kijk maar eens naar de toprijders ...
maar ze zeggen er wel niet bij dat die mannen niet langer als een jaar met 1 motor rijden, terwijl hobby mannen een motor nodig hebben die wel net iets langer mee moet gaan als 1 jaartje
+ die topmannen hebben geen standaard motoren ... dus dat vind ik zowiezo al helemaal geen vergelijk
maar ze zeggen er wel niet bij dat die mannen niet langer als een jaar met 1 motor rijden, terwijl hobby mannen een motor nodig hebben die wel net iets langer mee moet gaan als 1 jaartje
+ die topmannen hebben geen standaard motoren ... dus dat vind ik zowiezo al helemaal geen vergelijk
Bedankt voor jullie snelle reacties. Ik ben van plan om morgen een bezoekje te brengen aan Arjan brouwer. Hij adviseerde mij telefonisch ook de Yamaha. Deze heeft hij ook staan en geen ktm 450 dus miss is zijn mening niet geheel objectief ik wil mijn moto zoiezo bij een dealer halen , zegt ook niet alles maar is voor mijn gevoel de kans dat ik ellende koop wel kleiner. Iemand bekend met action motorsport in netersel ? Die biedt oa via Mp ook een mooie ktm 450 uit 2007 aan .
Als iemand nog een mooie en goede weet te staan hoor ik t ook graag.
Als iemand nog een mooie en goede weet te staan hoor ik t ook graag.
- de crossgoeroe
- Berichten: 179
- Lid geworden op: wo okt 31, 2007 20:32
- Locatie: thuis
op marktplaats staat ook een mooie uit 2009 met zwarte velgen,3500km en nieuwe zuiger voor 4750.
Lijkt mij een nette motor
Hij staat bij iemand uit Wolvega
is zomaar een tip, succes
(nee het is niet de mijne )
Lijkt mij een nette motor
Hij staat bij iemand uit Wolvega
is zomaar een tip, succes
(nee het is niet de mijne )
---------------YAMAHA WR 450F Special Edition ---------------------
hallo,
ik weet nog een zeer nette ktm 450 uit 2009 te staan, omgeving zuid limburg, als je intresse hebt of meer info wilt hebben dan kun je even een bericht sturen.
mvg erwin
zelf rij ik al jaren ktm, en vind ze zelf nog altijd heel goed. mijne heeft nu bijna 200 uren en nog nooit wat groots kapot gehad. alleen normale slijtage delen. denk dat tegenwoordig geen slechte motoren meer worden gebouwt. heel veel hangt van het onderhoud af in mijn ogen.
ik weet nog een zeer nette ktm 450 uit 2009 te staan, omgeving zuid limburg, als je intresse hebt of meer info wilt hebben dan kun je even een bericht sturen.
mvg erwin
zelf rij ik al jaren ktm, en vind ze zelf nog altijd heel goed. mijne heeft nu bijna 200 uren en nog nooit wat groots kapot gehad. alleen normale slijtage delen. denk dat tegenwoordig geen slechte motoren meer worden gebouwt. heel veel hangt van het onderhoud af in mijn ogen.
staatscrossbeheer gaat als een speer
Ik denk dat een KTM het wint mbt. betrouwbaarheid hoewel het beiden natuurlijk betrouwbare motoren zijn; kijk ook even bij de offroad ritten daar rijdt >2/3 KTM en de < 1/3 is verdeeld tussen alle andere merken (Yamaha, Husqvarna, Honda, Kawasaki, Suzuki, GasGas, Beta, Sherco etc). Bij offroad ritten rijden hoofdzakelijk hobbyrijders en die zijn dus wel overtuigd van de kwaliteit van KTM.
Misschien kun je nog beter een 525/530 kopen, extra bottom power en PK's dus deze zal nog minder te lijden hebben, alhoewel de 450 KTM in principe hetzelfde motorblok heeft, maar wel meer toeren draait
Misschien kun je nog beter een 525/530 kopen, extra bottom power en PK's dus deze zal nog minder te lijden hebben, alhoewel de 450 KTM in principe hetzelfde motorblok heeft, maar wel meer toeren draait
Laatst gewijzigd door Joop op zo dec 09, 2012 17:46, 1 keer totaal gewijzigd.
- de crossgoeroe
- Berichten: 179
- Lid geworden op: wo okt 31, 2007 20:32
- Locatie: thuis
Te ver??? wen er maar vast aan
---------------YAMAHA WR 450F Special Edition ---------------------
De meeste Yamaha's zijn wendbaarder en sturen iets gemakkelijker.
Ktm is stabieler en gaat makkelijker rechtuit.
Ga eens proefrijden en kijk wat het meeste bij je past!
Ktm is stabieler en gaat makkelijker rechtuit.
Ga eens proefrijden en kijk wat het meeste bij je past!
Het motor karakter is vriendelijk maar wel sterk, dus als je het vermogen kunt handlen een goede motorMrbig333 schreef:Vandaag dan eindelijk de knoop door gehakt en t wordt een ktm 530 exc uit 2011 ! Zaterdag ga ik hem waarschijnlijk ophalen. Goede keuze gemaakt ?
Hele goede keuze gemaakt. Gefeliciteerd!
Echt een perfecte bike die 530. En 2011 is het laatste jaar van die serie en zeer betrouwbaar.
Ikzelf heb een 450 uit 2009, nog nooit iets mee gehad. Rijdt perfect!
Veel plezier ermee!
Jeroen
Echt een perfecte bike die 530. En 2011 is het laatste jaar van die serie en zeer betrouwbaar.
Ikzelf heb een 450 uit 2009, nog nooit iets mee gehad. Rijdt perfect!
Veel plezier ermee!
Jeroen
Husaberg FE450 en straks een Beta 430 RR
Ben weer veel te laat met een reactie.
@Joop. Ik heb met de yamaha 450 van 2008 gereden, ding wil graag rechtdoor, werd ook bevestigd door de dealer die de motor, de WR250 stuurde perfect.
Toen de KTM van 2008 getest en dat stuurde bijna hetzelfde als die WR250. Voor mij was de keuze snel gemaakt. Zit/sta positie op de KTM was perfect voor mij (1.85m).
Qua betrouwbaarheid ligt gevoelsmatig de Yamaha voor op de KTM. Ik heb ooit eens een WR400 losgetrokken waar al minstens 10.000 (tienduuzend) km niets aan gedaan was behalve af en toe wat olie erbij en de luchtfilters vervangen. Hij dacht dezelfde onderhoudsinterval aan te kunnen houden als bij zijn auto. En dat kan blijkbaar .
Alles (motorisch) zag eruit alsof het nog nieuw was. Brug en linklagers waren kurkdroog , kettinggeleider was weggesleten (door het aluminium heen) , schijfrem ongeveer 1.5mm dik (dit om aan te geven hoe de berijder er mee omging).
Ding wordt nog steeds gebruikt voor af en toe een Offroadritje en wegkm's
Die WR400 stuurt bijna hetzelfde als de WR450 waar ik toen op getest heb. Maar dat zal wel weer verbetert zijn in de loop der jaren.
Ben zelf nog steeds happy met de KTM maar ik houd me ook dan redelijk strak aan het onderhoudsschema en dat heeft de KTM nodig.
@Joop. Ik heb met de yamaha 450 van 2008 gereden, ding wil graag rechtdoor, werd ook bevestigd door de dealer die de motor, de WR250 stuurde perfect.
Toen de KTM van 2008 getest en dat stuurde bijna hetzelfde als die WR250. Voor mij was de keuze snel gemaakt. Zit/sta positie op de KTM was perfect voor mij (1.85m).
Qua betrouwbaarheid ligt gevoelsmatig de Yamaha voor op de KTM. Ik heb ooit eens een WR400 losgetrokken waar al minstens 10.000 (tienduuzend) km niets aan gedaan was behalve af en toe wat olie erbij en de luchtfilters vervangen. Hij dacht dezelfde onderhoudsinterval aan te kunnen houden als bij zijn auto. En dat kan blijkbaar .
Alles (motorisch) zag eruit alsof het nog nieuw was. Brug en linklagers waren kurkdroog , kettinggeleider was weggesleten (door het aluminium heen) , schijfrem ongeveer 1.5mm dik (dit om aan te geven hoe de berijder er mee omging).
Ding wordt nog steeds gebruikt voor af en toe een Offroadritje en wegkm's
Die WR400 stuurt bijna hetzelfde als de WR450 waar ik toen op getest heb. Maar dat zal wel weer verbetert zijn in de loop der jaren.
Ben zelf nog steeds happy met de KTM maar ik houd me ook dan redelijk strak aan het onderhoudsschema en dat heeft de KTM nodig.
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
EXC450-R / KLX250