motorcross circuit gesloten wegens motorcrosser

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Erik V

Zondag 23 november besloten we met 3 man te gaan rijden in het Luikse. Om 9 uur vertrokken in ZZBolder, eerst richting Voeren, dan richting Barchon en zo via Soumagne naar Trooz. De rit verloopt voorspoedig en rond 11u30 tanken we in Trooz. We wrijven ons al in de handen, want het stuk na de tankbeurt is om duimen en vingers af te likken : een lange technische klim van +/- 400m en als dat al lukt komt er nog een cross en enduroparkoers juist daarachter. Als je dat stuk achter de kiezen hebt, dan ben je voldaan voor de rest van de dag.
We draaien de weg naar de klim in, maar... daar staan hoge nadarhekken opgesteld en er is geen doorkomen aan. Goed denk ik, als we eerst naar het crossparkoers gaan, doen we de klim daarna wel. Terug het verhard op om naar de toegangsweg van het circuit te rijden. Daar aangekomen zien we weer van die hoge nadars staan. Er zijn nog wel andere (kleine) toegangswegen, maar wat we ook proberen : overal staan die hoge nadars en is er met een bulldozer iedere mogelijke toegang afgesloten. Smerige groenen denk je dan, moeten jullie dit ook al weer hebben ? Het terrein is een oude groeve/industrieterrein en veel natuur kun je er niet stukrijden. Maar wat blijkt als we aan de volgende gesloten toegangsweg komen met een serieuze metalen poort met een ketting en slot erop : er staat een bordje waarop staat :" Dit terrein behoort toe aan PATRICK CAPS.Wie dit terrein betreedt krijgt met mijn advocaten te maken" Een beetje verbijsterd staan we aan de poort. Mijnheer CAPS, MX 1 piloot en vorig jaar 3de in het WK 125 heeft blijkbaar deze speeltuin gekocht en wil hem met niemand meer delen. En dan maar klagen dat ze in Belgïe niets doen voor de motorcross of andere terreinsporten. Mijnheer Caps, ik weet niet waarom je dit terrein hermetisch afgesloten hebt, maar van mij en de 2 andere leden van No Problem krijg je een welgemeende FUCK YOU !!! Als het zover moet komen dat de eigen beoefenaars de sport in de weg gaan staan, dan gaat de motorsport een triestige toekomst tegemoet. Het respect wat ik voor de sportman CAPS had is op een wel zeer abrupte manier helemaal verdwenen en ik hoop maar dat andere topmotorsporters zich niet aan dezelfde steen gaan stoten. Als alle circuits alleen nog voor de toppers moeten gaan dienen zal de sport binnen de kortste keren ten dode opgeschreven zijn.
pruus
Contacteer:

Erik, dat is bijna niet te geloven. Bij het kadaster uitzoeken of het werkelijk de crosser Caps is en zo ja proberen hem op alle mogelijke manieren dwars te zitten. Wat dacht je van zijn motorsponsor aanschrijven? Die willen tenslotte ook enduromotoren verkopen!
Verdikkeme, ik was nog wel zo onder de indruk van de tolerantie van de mensen daar bij jullie! Vond het fantastiesch hoe de ruiters en ook voetgangers reageerden toen met onze rit. Niet iedereen hoeft het ermee eens te zijn, maar meende toch op de gezichten te lezen dat ze ons wel respecteerden en ons niet, zoals hier in mijn omgeving herhaaldelijk gebeurt, de kinderwagen of de hond voor de wielen proberen te duwen.
Gegroet
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
huskie

heeft hij een fanclub of site? Want wat Pruus zegt, je moet er wel zeker van zijn dat het zo is. Ik kan ook een bordje op mijn deur doen met iemand z'n naam. check it out pls
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Arjan Brouwer

Een prachtige en technische crosbaan in Trooz ,waar ik al vanaf 1988 met diverse enduro en off-road rijders heb mogen genieten van de vele mogenlijkheden die daar zijn, zoals crossen, trial en heuvelklim.
Dat de baan afgesloten is en maar voor ene mijnheer patrick Caps alleen is,is zeer egoistisch ! Laat hij de baan openstellen op bepaalde tijden,met een baanbeheerder die voor veiligheid en begeleiding zorgt .
Graag zal ik meebetalen in de algemene kosten om het voor een ieder draaglijk te maken, want samen genieten en samen betalen is een beter standpunt dan de baan alleen voor P Caps. Dit jaar rijdt hij in een Nederlands Yamaha team ,en ik zal hem hier zeker op aanspreken.
Wie weet is hij reeel en een echte sportman,die ook sosiaal is voor zijn medemens,en daar ben ik er een van!!!! Arjan Brouwer.
JoeBaR

als we dr nou allemaal eens gingen rijden op dezelfde dag ....dan kunnen we de bekeuring toch delen ;) hoe meer er komen hoe minder je betaald :P
🍺Biertakt racing 🍻💪
biker85

het is inderdaad DE patrick caps. Op zijn site stond enkele weken geleden te lezen dat hij zich verontschuldigde aan iedereen, maar dat hij niet anders kon. Hij moet steeds betalen voor de bulldozers en alle andere kosten, terwijl alle anderen ervan profiteren. En dat was hij beu.
JoeBaR

ik vindt het maar een zwak excuus , iedereen weet dat de ruimte voor motorcrossers en off road rijders steeds schaarser wordt , hij zou het juist moeten toejuichen dat er gebruik gemaakt wordt van dat stuk terein , en de wat de kosten betreft , hij zou een kleine vergoeding (entree geld o i d ) kunnen vragen ..

ik zei : een KLEINE vergoeding .. :D
🍺Biertakt racing 🍻💪
Erik V

Wat die bulldozers betreft: Het is voor een groot gedeelte een natuurlijk circuit, dus zoveel moet er in mijn ogen niet geprepareerd worden. En wat een GP-coureur betreft : je kan toch beter trainen op een selectief parkoers, dan op een biljartvlakke omloop. Iedere keer dat ik er was heb ik een paar rondjes op dat parkoers gedraaid en nooit heeft het mij gestoord dat er veel sporen en bulten lagen. Hij heeft trouwens niet alleen het motorcrossgedeelte, maar ook de sluippaadjes, de lange helling, de trialhellingen, ... allemaal afgesloten, of heeft hij daar ook de bulldozer nodig om alles uit te vlakken ? Kent iemand het juiste e-mailadres van zijn site ? Ik zou hem graag eens uitleggen wat ik (en niet ik alleen) ervan denk. Als dat in het frans moet, kan ik wel hulp gebruiken(Jo Vdb?).
Jo VdB

Puisque je n'aime pas les conneries de monsieur Caps , je veux toujours aider, Erik. :wink:
Erik V

Hé Jo(Vdb), nog niets naar Caps gestuurd ? Ik heb gehoord dat hij teammaat van Bervoets zou worden, en toevallig ken ik een heel goede vriend van Marnicq. Misschien kunnen we toch nog iets met hem regelen.
Starterke
Contacteer:

Dit is een zeer oud topic...
Dat terrein is al een aantal jaren in gebruik door trialisten van de club NoStop.
Ook anderen, enkel trialisten, konden hier gaan trainen.
Paar video's van deze plek:
http://www.youtube.com/watch?v=Aiw6Hr8H8mQ
http://www.youtube.com/watch?v=ficB-thplM0

Maar ook hieraan komt heel binnenkort een eind ! Het zou nu een natuurgebied moeten worden: het officiële uithangbord (Frans): http://www.trooz.be/pdf_news/2013-02-08 ... NATURA.pdf

Wie er nog mee begaan is wil hopelijk steunen door deze petitie te tekenen (Frans, formulier is tweetalig).
https://www.lapetition.be/en-ligne/Natu ... 12385.html
En hier de vertaling: http://www.steenbeeldhouwer.be/trooz.pdf

Zeg het voort!
Veel dank en groeten,
Starterke
Just for fun! Linus Torvalds
Plaats reactie