niet starten crf450

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
gilbert100

Mijn crf450 start niet meer. Laatste keer na het rijden de motor afgespoten en weg gezet.
Vandaag niet meer aan de praat te krijgen. Nieuwe bougie geprobeerd maar zonder resultaat.

Motor vonkt wel, luchtfilter is proper, geen proppen in de lichtfilter, killswitch afgekoppeld...
Waar kan ik nu het eerst gaan zoeken naar het probleem/oorzaak?

De motor is van 2002.
wr450f'05

carburateur even af laten lopen? Kleine schroefje aan de vlotterbak.

Misschien heb je water in je vlotterbak door het afspuiten.
CRF450X '08
gilbert100

water in de carbu heb ik ook al aan gedacht. Maar als ik de motor schuin houd, loopt de benzine eruit, zet ik hem terug recht dan sluit de vlotter weer af. Zou het mogelijke water er dan niet uit moeten zijn?
Maar ik ga het zeker proberen!
gilbert100

Carbu laten aflopen, nieuwe benzine erin maar geen resultaat...
Dan maar begonnen om de carburator eraf te halen om volledig te reinigen. Hotstart losgedraaid maar de plunjer zit vast in het lichaam van de carburator. na wat lichtjes wiebelen en friemelen breekt de plunjerkoppeling ( waar de kabel op vast zit ) af, resultaat : plunjer zit nog steeds potvast in de behuizing van de carburator...

Hoe krijg ik dat k####ding nu uit die carbu? Proberen om uit te boren?
gilbert100

Plunjer er eindelijk uit gekregen, dat is het eerste onderdeel dat ik zal moeten bestellen....
Ik ga nu de Carbu reinigen en meteen nieuwe hotstart en gaskabels monteren.

Wat kan ik nog doen om het probleem, het niet starten, op te lossen nu ik er toch mee bezig ben. Zitten er nog ergens filtertjes ofzo die ik over het hoofd zie?
barry!
Contacteer:

Als de motor na het afspuiten niet meer start zou ik het toch zoeken in water in benzine aanvoer of water bij elektra.
Benzine krijgt hij dan wel, vonken doet hij ook, maar van beiden net niet genoeg.

Alles bloot leggen, droogblazen en ff een paar dagen laten drogen.
verstand op nul en nadenken
gilbert100

Ondertussen is de carbu helemaal uit elkaar geweest en gereinigd, er zat wel wat vuil in het vlotterbakje. Sproeier doorgeblazen met perslucht, stationair sproeier leek wat dicht te zitten. Morgen of in het weekend de hotstart en gaskabels monteren en alle elektrische contacten nakijken. Hopelijk start hij dan weer!
yamahajohan

heb je je klepspeling gecontroleerd, heb dit namelijk ook al eens meegemaakt met een crf 250,
gilbert100

Sorry voor de late reactie maar de crf doet het weer. Ik kreeg de motor zelf niet aan de praat dus maar weggebracht.

De kleppen bleken ingeslagen waar door hij niet meer starte, dus nieuwe kleppen en zittingen, en ineens maar alles laten controleren. Na een reparatie van enkele honderden euros is mijn motor weer in orde. :D

iedereen bedankt voor het meedenken!
Plaats reactie