Vorige week heb ik bij Yoshimoto in Turkije een paar dagen op een nieuwe Husaberg 400 model 2003 gereden. Wat is dit ding een toppertje zeg! Ik was eigenlijk van plan een kaateeemmetje EXC te kopen maar begin nu sterk te twijfelen. Dat geel/blauwe ding rijdt toch wel ff prettiger! Alleen, wie kan er wat vertellen over de betrouwbaarheid en de onderdelen prijzen van zo'n ding. Ik heb intussen begrepen dat er in 2002 veel belangrijke wijzigingen in het blok zijn doorgevoerd.
Wie heeft er ervaring?
wie heeft ervaring met Husaberg?
Moderator: ghulst
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
ik rij nu al een tijdje met een 2003 Husaberg FS 650
supermotard dus
tot nu toe zeer content van
genoeg power aan boord
moet weinig aan veranderd worden om zeer competitief te zijn
wp vering beringer rem systeem ......
de 2004 is er nog op verbeterd keihin fcr en nog enkele dingen ....
tot nu toe nog geene seconde spijt gehad dat ik een husaberg gekocht heb
Greetz
supermotard dus
tot nu toe zeer content van
genoeg power aan boord
moet weinig aan veranderd worden om zeer competitief te zijn
wp vering beringer rem systeem ......
de 2004 is er nog op verbeterd keihin fcr en nog enkele dingen ....
tot nu toe nog geene seconde spijt gehad dat ik een husaberg gekocht heb
Greetz
Op 2004-modellen zijn wederom diverse wijzigingen doorgevoerd (ook in de cilinderkop en met name met betrekking tot de tuimelaars en de lagers hiervan, hetgeen de betrouwbaarheid hoger moet maken ten opzichte van voorgaande modellen van KTM en Husaberg. Deze waren een kwaaltje van beide merken).
Ook is een Keihin-carburateur en een Kokusan-ontsteking in de plaats gekomen van de vorige modellen, hetgeen ook de betrouwbaarheid nog meer moet bevorderen ten opzichte van 2003 en vroegere modellen.
Motto voor Husaberg voor 2004 was : (nog) hogere betrouwbaarheid
Ook is een Keihin-carburateur en een Kokusan-ontsteking in de plaats gekomen van de vorige modellen, hetgeen ook de betrouwbaarheid nog meer moet bevorderen ten opzichte van 2003 en vroegere modellen.
Motto voor Husaberg voor 2004 was : (nog) hogere betrouwbaarheid
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Heb toch maar besloten een Husaberg te kopen.
Voor hetzlefde geld liever een nieuwe berg als een KTMmetje die al drie seizoenen maisplakken heeft gezien!
En o,o wat loopt dat fijn!
Weet intussen ook waar Abraham de mosterd vandaan haalt.... (lees: Brouwer de overjarige Husabergs)
Voor hetzlefde geld liever een nieuwe berg als een KTMmetje die al drie seizoenen maisplakken heeft gezien!
En o,o wat loopt dat fijn!
Weet intussen ook waar Abraham de mosterd vandaan haalt.... (lees: Brouwer de overjarige Husabergs)
Welcome to the husaberg family
als je vragen hebt ga dan eens naar
www.husaberg.org kan je veel helpen
Greetz
als je vragen hebt ga dan eens naar
www.husaberg.org kan je veel helpen
Greetz
kan ik je er nog van weerhouden???hornet911 schreef:Ik overweeg ook een husa van 2004-2005.... zijn de 2004/2005 rijders nog altijd even overtuigd van de betrouwbaarheid?
Groetjes, v
techniek was top en vooruitstrevend , maar zeker de modellen tot 2005 vond ik nou niet echt betrouwbaar te noemen .
van slecht starten en andere onverklaarbare kwalen ( scheurtjes in het gietwerk van het blok , frame en kroonplaten) tot uitgelopen lagers die uit het carter breken .... misschien ben ik 1 van de weinige met deze ervaringen , maar het is voor mij reden genoeg om me handen niet weer te branden aan dat merk.
BIERTAKT crossen en zuupn
Heb'm uiteindelijk niet gekocht. Stond er héél goed bij en alle uitwendige slijtagedelen zoals hendels, pedalen ed.... zien er nog heel goed uit ook kader, koppeling, balhoofd,.....
Maar ik vertrouw het toch niet, zo'n moto (ready to race enduro) van 8 jaar oud waarvan ik geen zicht heb op de onderhoudsgeschiedenis.... Ongeacht het merk!
Greetzzzz, V
Maar ik vertrouw het toch niet, zo'n moto (ready to race enduro) van 8 jaar oud waarvan ik geen zicht heb op de onderhoudsgeschiedenis.... Ongeacht het merk!
Greetzzzz, V
De nieuwere modellen met het gekantelde blok lijken nog iets betrouwbaarder dan dezelfde KTM-blokken die niet gekanteld zijn.
In Portugal staat een TE390 met 70.000 km op de teller. Geloof dat ze wel een zuiger vervangen hebben maar voor de rest nog niets.
Betrouwbaarheid komt dus in de buurt van een DRZ, misschien nog wel beter!
In Portugal staat een TE390 met 70.000 km op de teller. Geloof dat ze wel een zuiger vervangen hebben maar voor de rest nog niets.
Betrouwbaarheid komt dus in de buurt van een DRZ, misschien nog wel beter!