Ik heb sinds kort een Gasgas mc125. Deze ben ik helemaal aan het nalopen en nu wil ik de bakolie vervangen. Volgens de boeken moet er 10w30 in.
De lokale motorboer heeft die van motul, deze;
Op de crossbaan adviseren ze de wat duurdere motorex, dat spul verklaren ze bijna heilig. Deze;
Is motorex echt zo goed/beter? Want dan betaal ik graag wat meer.
Het moet in deze motor...
Motul, motorex of... ?
Moderator: ghulst
Ik gebruik zelf Motorex, maar das omdat ik een 650 Husaberg 4takt rij, en die staan bekend om stukgaan
als je niet een TOP olie gebruikt.
2 takt heeft geen druk smering voor krukas en big end, daar is de mengsmering voor.
Je bak olie is alleen voor je bak lagers, tandwielen en koppeling[niet altijd],
kan me haast niet voorstellen dat een 125, als er geen wedstrijden mee gereden worden?!
zo erg kritisch is op zijn bak olie.
Maakt soms per merk uit, hoe je koppeling voelt/werkt, maar ik zou een iets goedkoper
alternatief nemen, en om de 3 tanken te vervangen lijkt me ook iets te overdreven.
Neem aan dat je recreatief rijdt ??
als je niet een TOP olie gebruikt.
2 takt heeft geen druk smering voor krukas en big end, daar is de mengsmering voor.
Je bak olie is alleen voor je bak lagers, tandwielen en koppeling[niet altijd],
kan me haast niet voorstellen dat een 125, als er geen wedstrijden mee gereden worden?!
zo erg kritisch is op zijn bak olie.
Maakt soms per merk uit, hoe je koppeling voelt/werkt, maar ik zou een iets goedkoper
alternatief nemen, en om de 3 tanken te vervangen lijkt me ook iets te overdreven.
Neem aan dat je recreatief rijdt ??
Idd zeer belangrijk, Goedkopere olieen, zijn vaak bedoeld voor auto motors,
er zit een soort glijmiddel in.
Bij motorfiets motoren met 'natte koppeling', dwz koppeling die in olie draait,
heb je dan grote kans op een slippende koppeling
er zit een soort glijmiddel in.
Bij motorfiets motoren met 'natte koppeling', dwz koppeling die in olie draait,
heb je dan grote kans op een slippende koppeling