BIG aankoop

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
Rop
Berichten: 3
Lid geworden op: do sep 27, 2012 10:35

Ouwe Reus schreef:Hoi Rop,

Welkom! Dat je enthousiast bent, dat snappen wij :lol:. Lekker basic, met een glimlach op de grote brommer. Gaat vooral om de lol en idd geen zorgen om krassen. Zet er maar (wel) een paar beugeltjes op, want de tupperware is duur bij méér dan krassen. Als je een bescheiden loud pipe zoekt, kan ik je een RVS uitlaatbocht en GPR uitlaatdemper mét db-killer aanraden. Heerlijk geluid, anders dan die fluisterpijpen van de brave B#W's, haha (sorry Leo).

BIG groet,
Marco
Thanks, Marco. De GPR staat inderdaad op mijn lijstje bovenaan. Wist alleen nog niet of het een mooi geluid is. Dus nu wel! Gaat van de winter gebeuren. Dacht ook aan de dubbele uitlaat van Marving, echter weet ik niet of deze verwijderbare db-killers heeft... Ik zal snel wat foto's plaatsen...

Groet, Rop
futurist
Berichten: 3404
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

welkom Rop,
hoe ver zit je in het zuiden, anders van het weekend dat biertje maar regelen..........
mijn (schoon) familie woont in Belgisch Limburg, dus als je er nog eens op uit trekt richting verviers en zo laat eens weten dan logeren we (mijn moppie en ik ) een weekend bij mijn schoon zus en dan kunnen we nog eens wat paadjes doen (als mijn bak gemaakt is)
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
BIG88
Berichten: 1702
Lid geworden op: di okt 29, 2002 22:41
Locatie: Limboland

Rop schreef: Zou wel graag meer benzine mee willen nemen...Past een oude plastic tank van de 41 hier niet op. heb je 30 liter...
helaas, 1e teleurstelling de SR41 heeft maar 29 liter.
ennuh, 2e ze zijn van ijzer :(

maar welkom, en tot ??????????ritje
have BIG fun

D.F.M.T.
Gebruikersavatar
de antrapper
Berichten: 2199
Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
Locatie: Apeldoorn

8)

Als je meneer Suzuki heet en je leest het verhaal van Rop dan zou je toch meteen
je directeur marketing laten onthoofden en de Big meteen weer in productie nemen ,

Toch ? :mrgreen:

Welkom Rop

HansD

blij dat ik geen GS rij :roll:
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Rop schreef:Ai, Leo! Mijn bedoeling is niet om iemand te beledigen of iets dergelijks...Ben nota bene conflictbemiddelaar... Is meer een knipoog naar mijzelf, om aan te geven dat ik ooit verzopen ben in de waanzin van de commercie om veel randvoorwaarden scheppen voor elk avontuur. Juist een enorme opluchting om nu lekker basic te houden. Met natuurlijk dat iedereen zijn eigen gevoel en wensen nastreeft. En dat is natuurlijk het belangrijkste van alles. Het voor jezelf doen. Ik heb jarenlang een waslijst van wensen gehad mbt motoren en upgraden. Nu zelf waanzinnig verbaasd over het simpele concept van een BIG en hoe hij mij een stukje plezier geeft. En vooral, plezier met je maten onder het genot van motorgeneuzel, bier en patatte!

Eennnn dat ik voor de eerste keer in mijn leven op een forum zit....Hier kon ik het namelijk niet weerstaan omdat jullie berichtjes juist veel bij mij losmaken en naar mijn idee weten wat nu belangrijk en fijn is om te doen. Komen we elkaar tegen, 1e pils is van mij!

Groet, Rop
Ey Rop,

welkom hier! mooi omschreven wat de Big in je los maakt 8)
Aan je beroep hebben we hier niks, we plagen Leo vaak terug maar dat kan ie hebben en voor de rest zijn we erg lief voor elkaar :wink:

we zijn vereerd dat je het niet kon laten om op ons forum te komen!
[ en je hebt gelijk, we weten wat belangrijk en fijn is :wink: ]


Greetz

Zappa
Zou wel graag meer benzine mee willen nemen...Past een oude plastic tank van de 41 hier niet op. heb je 30 liter...
maar meer benzine? die van mij loopt 1 op 18 dat is 18 x 24 =430km.
Zelfs als ie 1 op 16 loopt 380km.. is een heel aardig bereik dacht ik zo :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
celsa
Berichten: 1269
Lid geworden op: za dec 22, 2007 16:29
Locatie: Oud-Turnhout
Contacteer:

Helaba Rop,
Welkom hier,

Ik ben dan zelf wel geen BIG-rijder(nog niet) maar lees alle posts van deze gekke bende,
Zo te lezen zit ik voor jou ook in het Noorden

Als je ooit in het bezit bent van een Tripy.......kan ik je misschien wel wat helpen, je geeft maar een gil!
lummelke
Berichten: 140
Lid geworden op: ma mar 29, 2010 23:39
Locatie: Maasmechelen

Welkom Rob!

Ik kan me wel een vinden in je verhaal, maar uit ervaring weet ik dat er ook heel wat GS-ers zijn die hun machine wel degelijk gebruiken waar ie voor bedoeld is en voor de rest lak hebben aan imago.

Na zoveel jaren met mijn Big -weliswaar als 2-de motor erbij- heb ik nog steeds een haat-liefde verhouding met het ding, liefde omdat ik hem nog steeds uniek vind in zijn soort, en (een beetje) haat omdat ik er teveel geld in steek voor de km's die ik er mee maak,... :oops:

Voor de rest ben je hier op de juiste plek, kennis en enthousiasme in overvloed en op tijd wat geleuter. :D Er zitten hier ook wat Biggers die héél aardig met hun zware machine uit de voeten kunnen, maar dat merk je van zelf wel eens bij een ritje! :mrgreen:

Voor de rest, enjoy the rides!
DR800Big 1990
Aprilia Caponord 2005
Thoran
Berichten: 821
Lid geworden op: di okt 26, 2010 19:04
Locatie: Enschede

Vandaag de eerste 400 euro uitgegeven voor mijn nieuwe BIG projectje. Wat het is? Zodra ik het binnen heb zal ik een mooi topic aanmaken en een fotootje plaatsen.
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
futurist
Berichten: 3404
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

hey hey, geen geheimen voor je forum maten hoor.
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Thoran
Berichten: 821
Lid geworden op: di okt 26, 2010 19:04
Locatie: Enschede

Net wel al een andere BIG aankoop binnen gekregen, achterremklauw van spgoesdakar.
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

Thoran schreef:Vandaag de eerste 400 euro uitgegeven voor mijn nieuwe BIG projectje. Wat het is? Zodra ik het binnen heb zal ik een mooi topic aanmaken en een fotootje plaatsen.
Al iets meer te melden ?
kantelaar
Berichten: 664
Lid geworden op: wo sep 14, 2011 16:48
Locatie: Assen

Over remklauwen gesproken, ik ben de voorste aan het reviseren maar ik heb geen idee hoe ik dat stalen beugeltje waar 1 van de remblokken normaliter in hangt en de bevestigingsbouten voor aan de voorvork er af kan krijgen .

Kan ik die gewoon met een tang eraf trekken, hij zit nogal vast namelijk ?
Voordat ik alles kapot trek :mrgreen:
Zandprutser 1e klas.
futurist
Berichten: 3404
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

dat moet gewoon eruit glijden waar die 2 pennen door die harmonica rubbertjes in de klauw zitten. die pennen heten de gloijpennen van het remzadel. als dat niet min of meer vanzelf er uit glijd dan is die klauw wel aan revisie toe.......
meestal is dat het laatste wat gaat vastzitten, eerst die pen die door het oogje van de remblokken gaat, dan de zuigers meestal door oxidatie achter de stofringen en dan pas de pennen van het zadel
greetz Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
kantelaar
Berichten: 664
Lid geworden op: wo sep 14, 2011 16:48
Locatie: Assen

Dank je , alles is stuk.
De zuigertjes zijn beschadigd , rubbere afdichtringetjes kwamen naar buiten en die "gloijpennen" :) waar de twee ogen van de remblok aan hangen zitten muurvast moet alles vervangen , pfffffffffff .


Edit;
Ik heb net de beugel eruit moeten slaan met een hamer terwijl de remklauw in de bankschroef vast zat :shock:
Er zit allemaal witte aanslag aan de binnenkant van de ruimtes waar de glijpennen in horen , met een schroevendraaier ben ik die meuk nu aan het wegkrabben :lol: zal wel pekel zijn of zo .
Zandprutser 1e klas.
Gebruikersavatar
frankn
Berichten: 1185
Lid geworden op: wo aug 08, 2007 13:12
Locatie: Gieterveen

Yes, andere koppelingshendel gescoord op MP voor 5 tientjes. 8)
Kijken of deze lichter gaat dan de vorige.
Bijlagen
koppeling.jpg
koppeling.jpg (100.83 KiB) 3901 keer bekeken
Inside every old guy is a young guy, wondering what the fuck happened.
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

frankn schreef:Yes, andere koppelingshendel gescoord op MP voor 5 tientjes. 8)
Kijken of deze lichter gaat dan de vorige.
WOW ! Die zoek ik ook nog eentje voor het project.

Op welke brommer gaat i ?
"DR800 (in aanbouw, ooit), Dnepr met zijspan, XT500, Norton en Ducati"
Gebruikersavatar
frankn
Berichten: 1185
Lid geworden op: wo aug 08, 2007 13:12
Locatie: Gieterveen

i gaat op de XT.
daar zit nu al dezelfde op maar dan met kapot decompressie hendeltje.
hoop dat deze lichter gaat, vond hem laatst toch wat zwaar gaan tijdens de
laatste zappa/afbeul rit.
hoop dat het daaraan ligt.

ter verduidelijking, de oude lijkt me wat meer versleten dan deze. :wink:
Inside every old guy is a young guy, wondering what the fuck happened.
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

kantelaar schreef:Dank je , alles is stuk.
De zuigertjes zijn beschadigd , rubbere afdichtringetjes kwamen naar buiten en die "gloijpennen" :) waar de twee ogen van de remblok aan hangen zitten muurvast moet alles vervangen , pfffffffffff .


Edit;
Ik heb net de beugel eruit moeten slaan met een hamer terwijl de remklauw in de bankschroef vast zat :shock:
Er zit allemaal witte aanslag aan de binnenkant van de ruimtes waar de glijpennen in horen , met een schroevendraaier ben ik die meuk nu aan het wegkrabben :lol: zal wel pekel zijn of zo .
is oxidatie, veroorzaakt/versneld door pekel, maar gebruik wat ronds om mee te schrapen ipv een schroevendraaier :roll:
frankn schreef:i gaat op de XT.
daar zit nu al dezelfde op maar dan met kapot decompressie hendeltje.
hoop dat deze lichter gaat, vond hem laatst toch wat zwaar gaan tijdens de
laatste zappa/afbeul rit.
hoop dat het daaraan ligt.

ter verduidelijking, de oude lijkt me wat meer versleten dan deze. :wink:
afbeulrit? was een ritje in het park :roll:

Verwacht je dat een andere maar zelfde hendel lichter gaat? verwacht van niet, Frans was ook al verbaasd dat mn koppeling met kabel van mn KTM lichter ging dan de hydraulische van hem :lol:

Denk dat je beter de orginele kabel en hevels weer kan plaatsen en de hevel op het blok wat verlengt zo dat ie lichter gaat [ of meer rijden om dat handje van je te trainen :D :wink: ]
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

zappa.suzuki schreef: en de hevel op het blok wat verlengt
De wet van Zappamedes in beeld:
Afbeelding

To do nr 132 voor het project : "verlengde koppelingshevel"
Gebruikersavatar
frankn
Berichten: 1185
Lid geworden op: wo aug 08, 2007 13:12
Locatie: Gieterveen

klopt wat je zegt Zappa (behalve van dat handje), maar ik denk dat deze hendel een beetje brak is
en daardoor wat meer inwendige weerstand heeft.
helpt vervangen niet, dan zal ik de hevel op het blok moeten verlengen.
Punt daarbij is dat dan eigenlijk de slag ook langer moet worden.
Maar goed, dat zien we dan wel weer. :D
Inside every old guy is a young guy, wondering what the fuck happened.
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

Iemand al eens de koppelingsontlaster geprobeerd ?

Afbeelding

of deze ?

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Leo op zo dec 16, 2012 11:57, 1 keer totaal gewijzigd.
kantelaar
Berichten: 664
Lid geworden op: wo sep 14, 2011 16:48
Locatie: Assen

Edit;
Ik heb net de beugel eruit moeten slaan met een hamer terwijl de remklauw in de bankschroef vast zat :shock:
Er zit allemaal witte aanslag aan de binnenkant van de ruimtes waar de glijpennen in horen , met een schroevendraaier ben ik die meuk nu aan het wegkrabben :lol: zal wel pekel zijn of zo .[/quote]

is oxidatie, veroorzaakt/versneld door pekel, maar gebruik wat ronds om mee te schrapen ipv een schroevendraaier :roll:


Ik heb de "schouder" zijkant van de schroevendraaier gebruikt . :)
Die glijpennen gaan weer als een dolle , schoongemaakt nieuw vet erop en klaar, de oude wat beschadigde zuigers en ringen ga ik toch opnieuw proberen te gebruiken .
scheelt weer +/- 80 euro als het niet gaat lekken. :roll:
Zandprutser 1e klas.
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Zuigers polijsten is meestal voldoende, glijpennen geld het zelfde voor, niet te veel vet op de glijpennen smeren bij montage, anders trekken ze vacium in de rubbers :wink:

In ieder geval de stofringen vervangen en liever ook de keeringen, als je naar Snelmotoren Zeist gaat heeft ie waarschijnlijk de keeringen gewoon liggen, origineel zijn ze belachelijk duur maar er zijn dus universele :wink:

Kosten een stuk minder..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
kantelaar
Berichten: 664
Lid geworden op: wo sep 14, 2011 16:48
Locatie: Assen

Okay dan , ik ga aan de slag.
Dank voor de info.
Zandprutser 1e klas.
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

kantelaar schreef:Okay dan , ik ga aan de slag.
Dank voor de info.
graag gedaan :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Plaats reactie