Heb een Sx250 bj2003,problemen met het opschakelen van 2 naar 3 en soms ook naar 4.
Bij normaal en rustig rijden of stilstaand schakelen geen/minder problemen maar bij volle pijp op het gas,moet ik soms wel 5x of meer omhoog trappen om de volgende versnelling in te schakelen.
Koppeling erbij of niet maakt niets uit,terug naar beneden geen probleem.
Iemand hier ervaring mee?Heb het blok er al onderuit,tijd om te splitsen dacht ik zelf
bak/schakelproblemen KTM
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 140
- Lid geworden op: wo jan 14, 2004 11:09
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
Go BIG or go home ...
- allardcr250
- Berichten: 69
- Lid geworden op: do sep 27, 2007 21:25
- Locatie: Drenthe
denk dat je toch even het blok open moet hebben om goed te kunen beoordelen wat er aan de hand is,
en dan kun je gelijk even de overige dingen bekijken.
en dan kun je gelijk even de overige dingen bekijken.
cr250
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Ik zou het koppelingshuis (uitgeslagen?) of de schakelas (krom?) als eerste verdenken. Maar loshalen en je weet het...
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
Hoi daar, ik ga er maar van uit dat je de versnellingsbakolie tijdig vervangen hebt Als dat niet het geval is, zou ik dat als eerste doen. Kost het minste Als dat wel gebeurt is, bekijk dan de koppeling eens grondig. Hiervoor hoeft het blok nog altijd niet helemaal open Is die OK, dan is de eerste verdachte de schakelvork op de versnellingsbakas helaas moet hiervoor dus wel het blok open Kijk dan tevens naar de tandwielen - slijtage , bij twijfel : vervangen Als alles tot hiertoe in orde bleek .....weet ik het ook niet meer Koop dan een nieuwe moto (lol) groetjes, Roland
-
- Berichten: 140
- Lid geworden op: wo jan 14, 2004 11:09
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
Inmiddels ligt het blokje open,zuigertje heeft helaas teveel zand gehapt... word tijd voor nieuwe zuiger + nicasil wand.
Rest van het blok ook gesplitst,nieuw pakkingen/keeringen overal en lagers zijn dus nodig!
Krukaslagers liepen ook niet helemaal soepeltjes meer.
Maar niet een duidelijke veroorzaker van het schakelen kunnen vinden nog ...
Rest van het blok ook gesplitst,nieuw pakkingen/keeringen overal en lagers zijn dus nodig!
Krukaslagers liepen ook niet helemaal soepeltjes meer.
Maar niet een duidelijke veroorzaker van het schakelen kunnen vinden nog ...
Go BIG or go home ...
-
- Berichten: 140
- Lid geworden op: wo jan 14, 2004 11:09
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
Vandaag verdere diagnose gesteld en onderdelen besteld zoals:
-Zuiger,cilinderwand was te redden dmv lichtjes op te schuren,minder erg dan ik in 1e instantie dacht
-Pakkingen/keeringen
-Krukas & bak lagers
-div tandwielen en uitgaande bak-as
-Zuiger,cilinderwand was te redden dmv lichtjes op te schuren,minder erg dan ik in 1e instantie dacht
-Pakkingen/keeringen
-Krukas & bak lagers
-div tandwielen en uitgaande bak-as
Go BIG or go home ...
http://www.youtube.com/watch?v=Ruy7lxSf5CA mischien kun je iets met dit filmpje succes.
ktm 300 2011
-
- Berichten: 140
- Lid geworden op: wo jan 14, 2004 11:09
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
Top daar kan ik zeker wat mee
Dankjewel Dat kan ik mooi nog even meepakken ...
Alleen kan ik uit het filmpje niet echt op maken of hij een ronde of een platte vijl gebruikt en wat hij precies vijlt ?
Dankjewel Dat kan ik mooi nog even meepakken ...
Alleen kan ik uit het filmpje niet echt op maken of hij een ronde of een platte vijl gebruikt en wat hij precies vijlt ?
Go BIG or go home ...
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Hij zegt dat de puntjes een beetje stomp geworden is en hij vijlt de zij/binnenkant af met een ronde vijl zodat er een soort haakje ontstaat. Dat doet ie bij beide puntjes. Het lijkt mij dat daardoor die punten beter haken.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
-
- Berichten: 24
- Lid geworden op: wo sep 14, 2011 21:33
Hoe ziet je schakelpookje eruit? Als hij aan de bovenzijde beschadigd is ,kan het ook zijn dat je tegen je ketting aanzit als je op probeert te schakelen.
Oplossing is dan 1 tandje lager zetten van je pookje. Lijkt te simpel voor woorden maar komt toch regelmatig voor......
Oplossing is dan 1 tandje lager zetten van je pookje. Lijkt te simpel voor woorden maar komt toch regelmatig voor......
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Dat heb ik ook wel eens gehad maar dat is heel duidelijk voelbaar omdat dan de kettingschakels over de pook rammelen. Dat resulteert in een duidelijke trilling. Maar na een rit of twee is alles weer pas op elkaar geslepen en heb je een mooie geul in je pook.singlerider schreef:Hoe ziet je schakelpookje eruit? Als hij aan de bovenzijde beschadigd is ,kan het ook zijn dat je tegen je ketting aanzit als je op probeert te schakelen.
Oplossing is dan 1 tandje lager zetten van je pookje. Lijkt te simpel voor woorden maar komt toch regelmatig voor......
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
-
- Berichten: 140
- Lid geworden op: wo jan 14, 2004 11:09
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
Pookie is verder goed,het is er ook van de ene op de andere dag ingekomen.
Maar goed alles is in bestelling,en heb de modificatie uit het youtube filmpje ook uitgevoerd,denk dat dit er cker mee te maken heeft.Ook kwam ik wat tandwielen tegen die niet helemaal fris meer waren.
Maar goed alles is in bestelling,en heb de modificatie uit het youtube filmpje ook uitgevoerd,denk dat dit er cker mee te maken heeft.Ook kwam ik wat tandwielen tegen die niet helemaal fris meer waren.
Go BIG or go home ...
-
- Berichten: 140
- Lid geworden op: wo jan 14, 2004 11:09
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
"Slowly getting back to life"
Ruim 3 weken op de originele delen moeten wachten vanuit Oosterijk,maar het eind komt in zicht!
Ruim 3 weken op de originele delen moeten wachten vanuit Oosterijk,maar het eind komt in zicht!
Go BIG or go home ...
-
- Berichten: 169
- Lid geworden op: wo okt 10, 2007 17:39
- Locatie: N.Brabant
heb die modificatie ook ooit bij een 2007 250 2t uitgevoerd...::Rico::.. schreef:Pookie is verder goed,het is er ook van de ene op de andere dag ingekomen.
Maar goed alles is in bestelling,en heb de modificatie uit het youtube filmpje ook uitgevoerd,denk dat dit er cker mee te maken heeft.Ook kwam ik wat tandwielen tegen die niet helemaal fris meer waren.
Ook het kooitje maar meteen vervangen.
Probleem van schakelen was daarna opgelost
-
- Berichten: 140
- Lid geworden op: wo jan 14, 2004 11:09
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
Vandaag test gereden,hij zag er uit als een nieuwe motor,hij rijd als een nieuwe motor!
Problem solved!
Tijd voor de grote schoonmaak klus
Problem solved!
Tijd voor de grote schoonmaak klus
Go BIG or go home ...