ik kan een xr 600 uit 95 kopen
wie kan mij vertellen waar ik op moet letten,en wat zo,n xr +/- waard is
bvd wilfred
xr 600
Moderator: ghulst
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
Hoi Wilfredw
De prijs hangt erg af van hoe hij eruit ziet, kijk eens op internet wat ze zoal doen.
De volgende zaken verdienen de aandacht, controleer speling, de wiellagers,achterbrug en balhoofd, verder de tandwielen en de ketting,is de kickstarter niet versleten,lekt het blok olie, ramelt, tikt of klappert het.Zitten er veel krassen op het frame(onderkant), controleer dan de lasverbindingen van het frame. Maak het luchtfilter huis open, is dat schoon en zit er voldoende olie op het filter, zoniet zal de eigenaar er niet veel aandacht aan geschonken hebben, (fijn zand in de cilinder)
Is de olie zilver, duid op flinke slijtage, is de olie diepzwart kan het zijn dat er niet veel ververst is(is erg belangrijk voor de XR, net als goede olie)verder moet hij vlot starten warm als koud, kijk de spaken na of die op spanning zitten, en zit er nog remvoering op.En aan de kleine dingen kun je zien of iemand "lief" was voor zijn motor, kabels netjes gebonden en geisoleerd,smeernippels schoon.
Kortom er is genoeg te zien, en dan nog..........
Maar al je dan een leuke XR hebt gevonden zul je er een heleboel lol van hebben.
MZL Hans
De prijs hangt erg af van hoe hij eruit ziet, kijk eens op internet wat ze zoal doen.
De volgende zaken verdienen de aandacht, controleer speling, de wiellagers,achterbrug en balhoofd, verder de tandwielen en de ketting,is de kickstarter niet versleten,lekt het blok olie, ramelt, tikt of klappert het.Zitten er veel krassen op het frame(onderkant), controleer dan de lasverbindingen van het frame. Maak het luchtfilter huis open, is dat schoon en zit er voldoende olie op het filter, zoniet zal de eigenaar er niet veel aandacht aan geschonken hebben, (fijn zand in de cilinder)
Is de olie zilver, duid op flinke slijtage, is de olie diepzwart kan het zijn dat er niet veel ververst is(is erg belangrijk voor de XR, net als goede olie)verder moet hij vlot starten warm als koud, kijk de spaken na of die op spanning zitten, en zit er nog remvoering op.En aan de kleine dingen kun je zien of iemand "lief" was voor zijn motor, kabels netjes gebonden en geisoleerd,smeernippels schoon.
Kortom er is genoeg te zien, en dan nog..........
Maar al je dan een leuke XR hebt gevonden zul je er een heleboel lol van hebben.
MZL Hans
Big Bigger Tiger en weer Big
Nog een tip die geldt voor alle moto's
Gooi een emmer water over de grond, en rij daar doorheen
Als de wielen in lijn staan, dan rijdt het achterwiel "doorheen" het voorwiel (dat zie je aan het spoor in het water)
Als het frame bv. krom is, dan heb je 2 sporen in het water
Jo VdB
Gooi een emmer water over de grond, en rij daar doorheen
Als de wielen in lijn staan, dan rijdt het achterwiel "doorheen" het voorwiel (dat zie je aan het spoor in het water)
Als het frame bv. krom is, dan heb je 2 sporen in het water
Jo VdB