DRBIGholland goes to the french alps 2013

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
BIG88
Berichten: 1702
Lid geworden op: di okt 29, 2002 22:41
Locatie: Limboland

Zoals het er nu uitziet trek ik optie 2 ook wel.

Wat mij betreft nu dus definitief 1e week juni 2013.
have BIG fun

D.F.M.T.
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

BIG88 schreef:Zoals het er nu uitziet trek ik optie 2 ook wel.
Wat mij betreft nu dus definitief 1e week juni 2013.
:toost:

Heeft Sexyman mischien ook interesse ?
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

Nu blijkt dat er rap items getackeld kunnen worden ivm de trip wil ik een volgende in de groep gooien:

- Hoe gaan we bepalen wat de routes gaan worden die we gaan rijden -

Kopieer / plak de onderstaande namen met hun meningen in uw antwoord en zet even uw mening achter uw naam aub:

-Oene
- Leo : Oproep doen of er vrijwillger(s) is/zijn binnen de groep die een "route commisie" wil(len) zijn/ worden en die van mij cart blanche krijg(t)(en).
- Futurist
- eRDeeWee
- Frankn
- Hans de Antrapper
- Hans Big88
- SPGoesDakar
eRDeeWee
Berichten: 228
Lid geworden op: ma jan 09, 2012 21:05
Locatie: Brasschaat

-Oene
- Leo : Oproep doen of er vrijwillger(s) is/zijn binnen de groep die een "route commisie" wil(len) zijn/ worden en die van mij cart blanche krijg(t)(en).
- Futurist
- eRDeeWee: ik hoop ook op vrijwilligers die ook van mij mogen doen wat ze willen!
- Frankn
- Hans de Antrapper
- Hans Big88
- SPGoesDakar
Gebruikersavatar
de antrapper
Berichten: 2199
Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
Locatie: Apeldoorn

8) Mensen ik moet mij helaas terug trekken :? , ik ben vandaag bij een maatje van mijn buurman geweest,
die is vorig jaar op zijn 690 in 8 dagen de militaire routes afgereden, hij had er prachtige foto's en filmpjes van.
Edoch die routes zie ik mij niet met mijn "vrachtauto" rijden, zeker niet als het wat geregend heeft, :roll:
los van het feit dat ik ook niet het anker van de groep wil zijn.
Sorry voor het afhaken, maar langer erover nadenken vervuid de topic alleen maar. :roll:

HansD
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
BIG88
Berichten: 1702
Lid geworden op: di okt 29, 2002 22:41
Locatie: Limboland

buiten het feit dat we jou graag dit topic zien "vervuilen"
ben je verder dan ik, jij kent iemand die er geweest is :lol:
wees daarom dan ook niet bevreest jouw expertise uit de tweede hand met ons te delen.

-Oene
- Leo : Oproep doen of er vrijwillger(s) is/zijn binnen de groep die een "route commisie" wil(len) zijn/ worden en die van mij cart blanche krijg(t)(en).
- Futurist
- eRDeeWee: ik hoop ook op vrijwilligers die ook van mij mogen doen wat ze willen!
- Frankn
- Hans de Antrapper
- Hans Big88 ; Hans D aanmoedigen zijn buurman's maatje leuke routes te ontfutselen :toost:
- SPGoesDakar

zeg hans, kun jij je buurman's maatje niet wat leuke routes onfutselen ?
have BIG fun

D.F.M.T.
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

de antrapper schreef:8) Mensen ik moet mij helaas terug trekken :? ,
:cry:
Mis je wel de :drinking: avonden ter voorbereidig op jouw feest van 23 juni.
Of........je scoort nog even snel een DRBIG voor weinig en gaat alsnog mee:Bochtenkoning stopt ermee ( bijna onderaan de pagina ).

Maar als jij het teveel vind voor jou en de Triejumpff mag ik dan dezelfde vraag stellen als BIG88 want ik heb het gevoel dat ik en mijn MT5 die routes heel leuk gaan vinden 8)

Afbeelding
DR-Big
Berichten: 1145
Lid geworden op: za okt 26, 2002 19:21
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Ik heb inmiddels vier routes in de navi zitten:

- Col du Parpaillon
- Assietta Kammstrasse
- Colle de Sommelier
- Bardonecchie - Salbertrand

Die Col de Tende zoek ik nog even op.


+++Edit+++
Gevonden.

Maar... als we als uitvalsbasis Briançon nemen (bovenstaande routes liggen daar in de buurt) dan ligt die Col de Tende 250 km zuidelijker...

+++Edit2+++

Ik heb ook de route gevonden waar deze foto's vandaan komen (1e pagina): http://www.bikers4bikers.eu/site/index. ... =41&t=5455 - Bardonecchie - Salbertrand. In het topic reden ze hem andersom.

Staat nu ook in de navi.



OJ
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

DR-Big schreef: Maar... als we als uitvalsbasis Briançon nemen (bovenstaande routes liggen daar in de buurt) dan ligt die Col de Tende 250 km zuidelijker...
Even kijken of mijn inschatting klopt: 2 dagen heen- en 2 dagen terugreis = 5 dagen rijden over voor de brommers waarvan 4 offroadroutes die Oene al geladen heeft en 1 rustdag ( en op die rustdag zou ik even 60km verderop bij alpduzes willen gaan kijken en alp du heuz oprijden en aan de achterkant weer omlaag = stuk offroad )

Als ik het goed gezien heb ben ik er al uit 8) en heeft Briancon mijn voorkeur en dan zet ik du tende op de wenselijst.

Klopt het ?
DR-Big
Berichten: 1145
Lid geworden op: za okt 26, 2002 19:21
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Leo klopt helemaal. En bij de Alpe du Zes kijken was ik ook stiekum van plan. Er zullen wel weer collega's en vrienden meedoen. Op de dag zelf omhoog zal niet gaan, maar vanaf de achter/zijkant zal wel lukken.
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

DR-Big schreef:Leo klopt helemaal. En bij de Alpe du Zes kijken was ik ook stiekum van plan. Er zullen wel weer collega's en vrienden meedoen. Op de dag zelf omhoog zal niet gaan, maar vanaf de achter/zijkant zal wel lukken.
Waarom zal je de 2 dagen niet omhoog kunnen gaan ? Daar was ik nu juist "motard" voor toen je bij ons langs kwam op de camping
Het gewone verkeer / leven gaat gewoon door die dagen en ik mocht de stadsbus, betonwagen en campers en bewoners (in hun auto ) van de berg omhoog begeleiden en dalende fietsers waarschuwen aan de kant van de weg te blijven.

Als wij ons als groep beneden op de rotonde melden voor begeleiding gaan we in colone omhoog en bezorgen we de motard die ons begeleid een mooie rit want wij gaan wel rap met hem mee omhoog ipv de stadsbus :lol:


Mag ik aan de andere rijders vragen of we er dan al uit zijn kwa routes ?
2 dagen heenreis
- Col du Parpaillon
- Assietta Kammstrasse
rustdag ( naar alpduzes of eigen inzicht )
- Colle de Sommelier
- Bardonecchie - Salbertrand
2 dagen terugreis
DR-Big
Berichten: 1145
Lid geworden op: za okt 26, 2002 19:21
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Ik werd met mijn motor al snel weggestuurd door een van jullie motards... :-) Mocht zelfs niet parkeren op de plek waar de begeleiders hun motor hadden neergezet. No offense, mannen deden hun werk en dat deden ze goed. Als jij 'connecties' hebt en ze willen zo'n stel schooiers op de route toelaten, ik rij graag mee :-)
DR-Big
Berichten: 1145
Lid geworden op: za okt 26, 2002 19:21
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Leo schreef: Mag ik aan de andere rijders vragen of we er dan al uit zijn kwa routes ?
2 dagen heenreis
- Col du Parpaillon
- Assietta Kammstrasse
rustdag ( naar alpduzes of eigen inzicht )
- Colle de Sommelier
- Bardonecchie - Salbertrand
2 dagen terugreis
Laten we het zo maar doen.
eRDeeWee
Berichten: 228
Lid geworden op: ma jan 09, 2012 21:05
Locatie: Brasschaat

A OK :D
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

DR-Big schreef: Als jij 'connecties' hebt en ze willen zo'n stel schooiers op de route toelaten, ik rij graag mee :-)
De groep waar ik toen bij zat zit er volgend jaar weer op dezelfde camping.
Dat komt goed 8)

Edit: terwijl ik mijn eigen posting teruglees realiseer ik mij ineens dat ik mijn aanhanger aan die groep beloofd heb voor die week :shock:
ik kan dus geen aanhanger inbrengen in mijn eigen groep................ :oops:
Gebruikersavatar
de antrapper
Berichten: 2199
Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
Locatie: Apeldoorn

8) Ik zal de man eens vragen wat info te geven, de foto's en flimpjes zijn welliswaar verglijkbaar
met die hier ook staan, maar het verhaal erbij dat het hier en daar toch wel erg pittig was, maar de colls waar wij het over hebben is hij geloof ik niet geweest . Hij heeft een kaart waar alle col's opstaan en zo een route van zuid naar noord gemaakt,
deels aan de Italiaanse kant.
Aangezien Braincon bij ons het middelpunt is kom je toch op de col's uit die omgeving om de aanrijtijd niet te gek te maken.
http://www.gs-enduro.de/html/paesse/karte-westalpen.htm
Uit dit interactive kaartje kun je redelijk wat info halen (als je wat Duits kunt lezen), over wanneer te gaan en wat je kunt verwachten.
De cols die Dr Big noemt kan ik wel van Nederlands commentaar voorzien, over wat er geschreven wordt.

HansD
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
DR-Big
Berichten: 1145
Lid geworden op: za okt 26, 2002 19:21
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Assietta Kammstrasse: http://www.gs-enduro.de/html/paesse/pie ... trasse.htm
Colle Sommelier en Bardonecchia - Salbertrand: http://www.gs-enduro.de/html/paesse/pie ... eiller.htm
Coll du Papaillon: http://www.gs-enduro.de/html/paesse/hoc ... aillon.htm

We zitten in dit gebied: Piemonte, Savoye, en Hochdauphine. Die Denzel index zegt iets over de moeilijkheidsgraad. Vanaf 4 is het geen asfalt meer :-)
DR-Big
Berichten: 1145
Lid geworden op: za okt 26, 2002 19:21
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

En deze camping lijkt me wel wat. 13 euro per nacht.
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

DR-Big schreef:En deze camping lijkt me wel wat. 13 euro per nacht.
Mijn ervaring is dat in de week van alpdu6 de weide omgeving volgeboekt zit ( 2 dagen * 4000 rijders + aanhang ) dus misschien slim om er vast een mailtje uit te doen of er nog ruimte is. Groot voordeel is wel dat je bij de alp gewoon hollands kan praten met iedereen :lol:
Gebruikersavatar
de antrapper
Berichten: 2199
Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
Locatie: Apeldoorn

8) Ik ben dit jaar bij de Mont Ventoux geweest, ben 9 campings afgeweest, kwam op het laatst 35km
verderop terecht. Alles vol met Hollanders :shock: , en er was nog geeneens iets bijzonders die week.
Wat is er toch met die 2 bergen :roll:

HansD
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
spgoesdakar
Berichten: 440
Lid geworden op: wo mar 14, 2007 18:34
Locatie: Uden

BIG88 schreef:buiten het feit dat we jou graag dit topic zien "vervuilen"
ben je verder dan ik, jij kent iemand die er geweest is :lol:
wees daarom dan ook niet bevreest jouw expertise uit de tweede hand met ons te delen.

-Oene
- Leo : Oproep doen of er vrijwillger(s) is/zijn binnen de groep die een "route commisie" wil(len) zijn/ worden en die van mij cart blanche krijg(t)(en).
- Futurist
- eRDeeWee: ik hoop ook op vrijwilligers die ook van mij mogen doen wat ze willen!
- Frankn
- Hans de Antrapper
- Hans Big88 ; Hans D aanmoedigen zijn buurman's maatje leuke routes te ontfutselen :toost:
- SPGoesDakar Met een route maken ben ik niet zo handig. Voor de verdere voorbereiding wil ik mijn bijdrage wel leveren.

zeg hans, kun jij je buurman's maatje niet wat leuke routes onfutselen ?
DR750 '89 DR800 '90 DR800 '92
DR-Big
Berichten: 1145
Lid geworden op: za okt 26, 2002 19:21
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Leo schreef:
DR-Big schreef:En deze camping lijkt me wel wat. 13 euro per nacht.
Mijn ervaring is dat in de week van alpdu6 de weide omgeving volgeboekt zit ( 2 dagen * 4000 rijders + aanhang ) dus misschien slim om er vast een mailtje uit te doen of er nog ruimte is. Groot voordeel is wel dat je bij de alp gewoon hollands kan praten met iedereen :lol:
Ik ga wel mailen dat we er aan komen. maar Briançon ligt te ver van Bourg d-Oisan af om interessant te zijn voor Alpe du6 fietsers. Het zijn vooral die campings aan de voet van de berg en de hotels en appartementen in het dorp die vol zitten. Ik was 2 jaar geleden op een camping vlak in de buurt, daar stond bijna niemand.

Veel keus aan campings hebben we niet, het merendeel gaat pas half juni open. De camping die ik aangaf is een Caravaneige, een wintercamping en is het hele jaar door open.
futurist
Berichten: 3404
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

bij één van de linken aan het begin vaan het draadje zaten er ook rijders in een huisje? iemand bekend waar dat was?
futurist
PS gedeeld door 5 of 6 als die er in passen lijkt me dat ook wel wat en misschien niet eens veel duurder.
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

Een huisje heeft ook mijn voorkeur :oops:
BIG88
Berichten: 1702
Lid geworden op: di okt 29, 2002 22:41
Locatie: Limboland

ik ga kampeertechnisch gezien niet door voor watje, maar hier zou een huisje ook mijn voorkeur hebben 8)
have BIG fun

D.F.M.T.
Plaats reactie