Bandenspanning
Moderator: ghulst
- de crossgoeroe
- Berichten: 179
- Lid geworden op: wo okt 31, 2007 20:32
- Locatie: thuis
1 bar
---------------YAMAHA WR 450F Special Edition ---------------------
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Verdraaid je band en scheurt het ventiel af.. en ik rij met 0.8
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Met klemmen en 0.9 bar
Sniper
Proud owner of a Yamaha WR400F (1999), Lada Niva (1991), Toyota Prius (2010), Triumph Spitfire (1978), Opel Astra (2008), Hyundai H200 (2001)
and now building a Custom Chopper
http://www.Niva4x4.nl
http://www.Spitje.info
http://www.SniperCustomChoppers.eu
Proud owner of a Yamaha WR400F (1999), Lada Niva (1991), Toyota Prius (2010), Triumph Spitfire (1978), Opel Astra (2008), Hyundai H200 (2001)
and now building a Custom Chopper
http://www.Niva4x4.nl
http://www.Spitje.info
http://www.SniperCustomChoppers.eu
Zonder klemmen kun je alleen met bibmousse rijdenMotohenri schreef:En zonder klemmen
Luchtbanden: voor 1.0-1.1 bar en achter 0.7-0,8 bar in Nederland.
In het buitenland op de rotsen minimaal 1.5 bar zowel voor als achter.
Het ligt er een beetje aan waar ik rij.
Crossbaan 0.8
Offroad rit 1 bar.
En als er veel stenen liggen zoals bijvoobeeld Bilstein dan met 1.2 bar.
En ja met klemmen, ik kan mij niet voorstellen dat je zonder klemmen kunt rijden met een noppenband.
Crossbaan 0.8
Offroad rit 1 bar.
En als er veel stenen liggen zoals bijvoobeeld Bilstein dan met 1.2 bar.
En ja met klemmen, ik kan mij niet voorstellen dat je zonder klemmen kunt rijden met een noppenband.
CRF450X '08
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
zonder klemmen 1.3bar voor en 1.4 achter onder mn Big, die weegt 200kg
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Nogmaals, een enduro/crosser op luchtbanden zonder bandenklemmen gaat niet; je zult binnen één middag je ventiel uit de band gescheurd hebben of je moet alleen stationair rondrijdenzappa.suzuki schreef:zonder klemmen 1.3bar voor en 1.4 achter onder mn Big, die weegt 200kg
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Een Suzuki DR 800 is een 800cc 1 pitter, weegt leeg iets van 190kg, heb er iets van 20.000km mee in het zand gereden waaronder diverse keren in bv Wonk en OTR ritten enzo..
Als je achter niet onder de 1.3bar laat gaan gebeurd er niks [ kenda k760 en ribbels aan de binnenkant van de velg] en dat is niet alleen mijn ervaring
ook met de KTM LC4 ff zonder bandenklemmen gereden en dat gaf ook geen problemen boven de 1.3bar
[ow en mn max snelheid op t zand 149km/u op de GPS zonder bandenklemmen ]
Als je achter niet onder de 1.3bar laat gaan gebeurd er niks [ kenda k760 en ribbels aan de binnenkant van de velg] en dat is niet alleen mijn ervaring
ook met de KTM LC4 ff zonder bandenklemmen gereden en dat gaf ook geen problemen boven de 1.3bar
[ow en mn max snelheid op t zand 149km/u op de GPS zonder bandenklemmen ]
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Vroeguh... gebruikten we in de enduro de truc om bandenklemmen te vervangen door een handvol popnagels door de velgrand.
Dus simpelweg een aantal gaatjes boren door de velgrand (ongeveer 1 op 10 cm, wel ff netjes uitmeten met een passer) en vervolgens de blindklinknagels erin. Geen moeizaam gefrunnik meer met een bandenklem (vooral als je onderweg moet plakken een crime) en wel houvast voor de band.
Werkte ook goed met lage bandenspanning.
gr v Frans
Dus simpelweg een aantal gaatjes boren door de velgrand (ongeveer 1 op 10 cm, wel ff netjes uitmeten met een passer) en vervolgens de blindklinknagels erin. Geen moeizaam gefrunnik meer met een bandenklem (vooral als je onderweg moet plakken een crime) en wel houvast voor de band.
Werkte ook goed met lage bandenspanning.
gr v Frans
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
heb nog een KTM wiel staan die dat heeft, en werkt idd goed
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997