-

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
barry!
Berichten: 679
Lid geworden op: di nov 19, 2002 10:30
Contacteer:

-
Laatst gewijzigd door barry! op ma dec 22, 2014 16:26, 1 keer totaal gewijzigd.
verstand op nul en nadenken
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Nieuwe bougie en dop, klinkt raar maar de compressie kan een zwakke vonk smoren..
Zeg niet dat t is maar zou t zeker proberen, kost weinig en zo gebeurt :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
folie
Berichten: 884
Lid geworden op: vr jan 13, 2006 13:40
Locatie: ja

Is ie een keer erg heet geworden ?
Dan kan het zijn dat je statorspoel of je pickup spoeltje van je ontsteking niet meer goed is. Soms geeft dat net alleen een probleem als de motor wat warmer loopt. Ik zou eerst inderdaad de bougie vervangen. Daarna het pickup spoeltje en dan de stator spoel.
barry!
Berichten: 679
Lid geworden op: di nov 19, 2002 10:30
Contacteer:

-
Laatst gewijzigd door barry! op ma dec 22, 2014 16:27, 2 keer totaal gewijzigd.
verstand op nul en nadenken
bokito
Berichten: 14
Lid geworden op: do jul 19, 2012 20:27

Effe de benzinekraan eraf zit wellicht een 90% verstopt screentje in,
daarna carb nog n keer aftappen,

idem tankontluchting kan 90% dichtzitten
barry!
Berichten: 679
Lid geworden op: di nov 19, 2002 10:30
Contacteer:

-
Laatst gewijzigd door barry! op ma dec 22, 2014 16:26, 1 keer totaal gewijzigd.
verstand op nul en nadenken
celsa
Berichten: 1269
Lid geworden op: za dec 22, 2007 16:29
Locatie: Oud-Turnhout
Contacteer:

Ik heb soortgelijk voor gehad (ooit met mijn 2takt husqvarna)
De bobine(of hoe noemen jullie dat) was gebarsten,
Als hij het wat warmer kreeg zet het materiaal uit met gevolg sputerende motor (slechte ontsteking)

dit kun je niet zien met het blote oog,
probeer een extra bobine te scoren om te testen.


succes
bokito
Berichten: 14
Lid geworden op: do jul 19, 2012 20:27

Handschoenen nemen met Neopreen bovenkant voor offroad. Worden ook in Alaska gebruikt.

Ik zou effe n dealerbezoekje plannen, nou ik lees dat jij handvatverwarming hebt gemonteerd.
Lijkt me niet dat het superlight E-systeem daar tegen bestand is.
barry!
Berichten: 679
Lid geworden op: di nov 19, 2002 10:30
Contacteer:

-
Laatst gewijzigd door barry! op ma dec 22, 2014 16:27, 1 keer totaal gewijzigd.
verstand op nul en nadenken
gassen
Berichten: 1308
Lid geworden op: di mar 30, 2004 22:24
Locatie: Limboland

Twee jaar geleden een keer een partij gestotter gekregen tijdens een rond de kerk ritje. Begon alleen te stotteren als ik het licht aangezet had. Bleek een rot zekeringscontact. Zekering eruit, de contacten goed schoon gemaakt , zekering erin en juh, het ging weer als de brandweer.
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
barry!
Berichten: 679
Lid geworden op: di nov 19, 2002 10:30
Contacteer:

-
Laatst gewijzigd door barry! op ma dec 22, 2014 16:27, 1 keer totaal gewijzigd.
verstand op nul en nadenken
speedphreax
Berichten: 1680
Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
Locatie: N52 00.692 E5 34.350

barry! schreef:Bedankt voor de reacties.
Heb gisteren in een heel mul weiland flink aan het gas zitten hangen en motor liep zo goed als perfect. Heeeel af en toe nog een hikje.
Heb niet direct echt een idee waar het in kan zitten omdat er wel vooruitgang is, maar nog niet 100% opgelost.

Verder heb ik de eindkap van de dmper er wéér afgeblazen (afgescheurd).
De gaten waren uitgescheurd dus had ik de koker 1cm ingekort, nieuwe gaten ingeboord. vloeibare pakking gesmeerd en met goede loctite de bouten met grote sluitringen aangedraaid.
En nog....klote constructie van ktm :schieten: :evil: .
Heb ik al twee keer gehad. Ondanks de loctite. Nadeel is dat je hem daarna echt niet meer kunt inkorten zonder nog veel meer aan te passen. Ik haal de boutje regelmatig los en zet ze opnieuw vast met loctite.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
Plaats reactie