Zo, vandaag eindelijk eens werk gemaakt van het afstellen van m'n nieuwe carb. op m'n XT'tje.
Warm rijden, dan volgas op de snelweg (best wel scary met een speedwobble bij 150) maar goed,
grijze neus en donkere ring. Dus grotere sproeier (is nu 220) en een koudere bougie (is nu bp7es) zegt de literatuur.
Alleen bij heel weinig gas (tot 1/8), als je bv. eerst afremt op de motor en dan rustig een bochtje door wilt
gebeurt er eerst niets en dan komt het vermogen er in een keer in.
Zou dat de stationair sproeier (is nu 35) zijn? Groter of kleiner? Of is dat gewoon het effect van een grotere carb. (36 ipv. 32).
Heb het luchtfilterhuis ook wat meer open gemaakt en de aanzuigbuis tussen carb. en luchtfilter vervangen door
een met een grotere diameter.
Er zat natuurlijk al een supertrap op met dikke bocht, een 10,5:1 zuiger grote boring, grotere inlaatklep en een hete nokkenas.
Carb is een Mikuni VM36.
Als iemand een suggestie heeft...

Hij loopt hier overigens al een stuk beter mee dan met de originele carb. Best wel bruut.

Groet, Frank.