fijn hé als je dingetjes krijgt/koopt die niet blijken wat ze zijn KUT
Futurist
voorstellen
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
-
ach , zo erg is nog niet, ik heb al erger meegemaakt
bovendien heb ik contact gehad met de vorige eigenaar, en heb de geleider op kunnen halen. dat is het voordeel als je dicht bij huis koopt

bovendien heb ik contact gehad met de vorige eigenaar, en heb de geleider op kunnen halen. dat is het voordeel als je dicht bij huis koopt

petrol addict
-
nou is het wachten op twee pakketjes, de kop en een uit duitsland. dan kan hij weer opgebouwd worden 

petrol addict
-
btw de km stand is 46k
petrol addict
succes verder, ik was minder gelukkig.
hopelijk komen er snel plofjes uit de uitlaat
Futurist
hopelijk komen er snel plofjes uit de uitlaat
Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
hoera, vandaag de kop binnen gekregen, morgen ffe knutselen
special thanx to zappa!!!
special thanx to zappa!!!
petrol addict
goed gedaan Zappa weer iemand blij gemaakt
futurist
futurist
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
motor dit weekend weer klaar gemaakt, maar er vallen een par dingen op.. slecht starten, ik heb het idee dat de startmotor er wel erg veel moeite mee heeft, zelfs met een starthulp slaat hij dood tegen de compressie, suggesties? koud met choke krijg ik hem nog wel aan , warm niet meer
en redelijk wat lawaai vanuit de distributie zijde , de kettingen zijn redelijk hoorbaar, terwijl ik beide goed op spanning heb of is dit normaal?
en redelijk wat lawaai vanuit de distributie zijde , de kettingen zijn redelijk hoorbaar, terwijl ik beide goed op spanning heb of is dit normaal?
petrol addict
-
- Contacteer:
als de startmotor dood slaat op de compressie zou ik de auto-decompressie eens testen (kastje R.boven op je blok) bij starten moet die een hendeltje aan trekken (decompressie), mits dat goed is zou die niet dood moeten slaan tegen de compressie.
over de kettingen,
als alles goed gespannen is hoor je alleen gezoem,
is de spanning van de balansas te laag, of verkeerd gespannen, tikt je blok.
succes
over de kettingen,
als alles goed gespannen is hoor je alleen gezoem,
is de spanning van de balansas te laag, of verkeerd gespannen, tikt je blok.
succes

gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-
Kopdeksel dus binnengekregen?
Kijk ff of je de speling op de decompressie hendel goed hebt afgesteld en of de autodecompressie goed werkt, anders is de accu gaar..
Alleen de balansasketting span je zelf, als die goed staat dan hoor je hem niet, zelfde geld voor de nokkenketting, blok maakt wel wat herrie maar zou niet moeten ratelen..
Kijk ff of je de speling op de decompressie hendel goed hebt afgesteld en of de autodecompressie goed werkt, anders is de accu gaar..
Alleen de balansasketting span je zelf, als die goed staat dan hoor je hem niet, zelfde geld voor de nokkenketting, blok maakt wel wat herrie maar zou niet moeten ratelen..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Als de koolstof borstels van je startmotor versleten zijn krijgt die hem ook moeilijk rond. Voor het geval het probleem niet de automatische decompressie is.
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
-
ik heb een sr42, dus zonder automatische decompressie
ik heb inmiddels de startmotor los gehad en getest, daait als een gek.....
als ik een (auto)accu rechtstreeks op de motor zet met de bougies eruit, zou je verwachten dat hij vlot rond tokkeld , maar echt heel vlot vondt ik het niet gaan en na een paar rondjes begint het wel heel vermoeid te klinken
zou de motor dan toch inwendig fucked zijn? of zit er gewoon iets niet goed in het blok?
ik heb inmiddels de startmotor los gehad en getest, daait als een gek.....
als ik een (auto)accu rechtstreeks op de motor zet met de bougies eruit, zou je verwachten dat hij vlot rond tokkeld , maar echt heel vlot vondt ik het niet gaan en na een paar rondjes begint het wel heel vermoeid te klinken

petrol addict
staat de ketting wel op tijd (distributie)?
futurist
futurist
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
dat zou goed kunnen, tandje verkeerd is zo gebeurd
-
na ruim 1,5 jaar op de dr rond te hebben gereden, heb ik hem vandaag verkocht aan een belgische liefhebber, ik ben dus nu dr-loos
het was meer een kwestie van keuzes maken ipv kwijt wilen, ik ga hem wel missen, maar hopelijk zal mn zzr1100 en xr600r het gemis draagbaar maken
misschien loop ik wel weer tegen een goedkope opknapper aan...............

het was meer een kwestie van keuzes maken ipv kwijt wilen, ik ga hem wel missen, maar hopelijk zal mn zzr1100 en xr600r het gemis draagbaar maken
misschien loop ik wel weer tegen een goedkope opknapper aan...............
petrol addict
jammer, wist niet dat ie te koop stond, succes met de andere bikes, en ........er is meer in het leven dan Dr (zei een freak)
blijf wel af en toe kijken hier bij het groepje Dr fans toch?
greetz futurist
blijf wel af en toe kijken hier bij het groepje Dr fans toch?
greetz futurist
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
yep, ik blijf kijken 

petrol addict
Mooi zo, je mag ook af en toe wel wat zeggen 

-
echt waar? 

petrol addict
Dag beste forumleden!
Ik ben nieuw en ik zet het werk van Kareltjeknetter verder. En dus ook zijn topic
Ik ben stakkebo die Kareltjeknetter zijn DR 800 S heeft gekocht.
Ik heb vroeger vanaf mijn 15j resp Suzuki RM 125 1978, xl250, CB 750, XT 550, CBR 1000f, en nu gsxr 1300 en dan last but not least de DR BIG.
Ik ben gebeten door de DR 750 van mijn broer (missch logt die ook in, ik weet dat hij mijn DR al gevonden had hier voor ikzelf) die het echt wel over niets anders meer heeft dan zijn DR.
Het was geen liefde op het eerste gezicht bij mij en de DR's, maar het noppenrijden heeft er altijd wel ingezeten, ver voor het baanrijden al... eerst dacht ik een B*W f800GS (30th annyversary) te kopen. Maar ben mij dan gaan afvragen, waarom 8000euro meer geven en dan vooral stressen in het veld, want op een b*w wil je toch geen krassen en modder? En dus is het de DR geworden en als ik op hessler kijk gaat hij ooit de GS ver overstijgen
De DR gaat eerst nog even blijven zoals hij is, ziet er echt allemaal goed uit Karetje! Tot nu toe kan ik er echt niets op aanmerken! (behalve dat hij nog steeds op de 46k staat zoals eerder vermeld in het topic??? Is de kmteller kaduuk? (mijn hollands is goed hé
)
Nogmaals dank om hem voor mij te houden!
Ik ben nieuw en ik zet het werk van Kareltjeknetter verder. En dus ook zijn topic

Ik heb vroeger vanaf mijn 15j resp Suzuki RM 125 1978, xl250, CB 750, XT 550, CBR 1000f, en nu gsxr 1300 en dan last but not least de DR BIG.
Ik ben gebeten door de DR 750 van mijn broer (missch logt die ook in, ik weet dat hij mijn DR al gevonden had hier voor ikzelf) die het echt wel over niets anders meer heeft dan zijn DR.
Het was geen liefde op het eerste gezicht bij mij en de DR's, maar het noppenrijden heeft er altijd wel ingezeten, ver voor het baanrijden al... eerst dacht ik een B*W f800GS (30th annyversary) te kopen. Maar ben mij dan gaan afvragen, waarom 8000euro meer geven en dan vooral stressen in het veld, want op een b*w wil je toch geen krassen en modder? En dus is het de DR geworden en als ik op hessler kijk gaat hij ooit de GS ver overstijgen

De DR gaat eerst nog even blijven zoals hij is, ziet er echt allemaal goed uit Karetje! Tot nu toe kan ik er echt niets op aanmerken! (behalve dat hij nog steeds op de 46k staat zoals eerder vermeld in het topic??? Is de kmteller kaduuk? (mijn hollands is goed hé

Nogmaals dank om hem voor mij te houden!
Welkom Stakebo, mooi dat jij voor de Big van Karel wil zorgen.
-
Ey welkom en veel modder plezier op je Big!
-
die 46k heb ik in de advertentie bijgewerkt
komt bij, ik heb er niet zo heel veel mee gereden, enkel wat recreatieve ritjes.........
veel plezier er mee stan.......

komt bij, ik heb er niet zo heel veel mee gereden, enkel wat recreatieve ritjes.........

veel plezier er mee stan.......
petrol addict
welkom and have fun, weten we hier wel zeker.
futurist
futurist
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Hallo, de DR is dan toch helemaal uit elkaar gehaald (behalve blok) elk onderdeel gereinigd en ligt nu klaar om terug in elkaar te steken. Omdat hij voor enkel offroad gaat zijn heb ik de voorvering en achterveer van hessler besteld. Verder de kettinggeleider aan de achterbrug (was net aan de brug en de dustseal begonnen, net op tijd dus) en een nieuwe luchtfilter, wat ook nodig was (leek alsof ie jaren op de bodem vd oceaan had gelegen) Vele darmpjes moeten vervangen worden, de benzinefilter en ga verder ook nog de oliekeerring (die kleine achter dat plaatje) van de krukassen (bigends) vervangen en eens naar koppelingsplaten kijken. Verder ga ik het achterlicht in de plaats van dat koffertje steken en dat ijzeren zware spel aan achterspatbord er niet meer opzetten (weegt veel man). Banden zijn ook binnen: voor: metzeler karoo achter: mefo stonemaster 140/80, kleinere pinkertjes en een buis laten plooien naar de produro; (sorry van je mooie kunstwerkje kareltjeknet, het woog me veel te veel)
dat zal het zowat zijn tegen dat ik er de eerste maal mee ga uitrijden en dan zien we wel weer verder.. Enige nadeel als je zo bezig bent aan de DR is dat je hem niet kan horen, al zolang geleden.
Ik heb de neiging om heel het blok te gaan nakijken maar kan me voorlopig beperken tot het nakijken vd balansketting en de keerring 16x30x6
Op de rest vertrouw ik op vorige eigenaar..
dat zal het zowat zijn tegen dat ik er de eerste maal mee ga uitrijden en dan zien we wel weer verder.. Enige nadeel als je zo bezig bent aan de DR is dat je hem niet kan horen, al zolang geleden.
Ik heb de neiging om heel het blok te gaan nakijken maar kan me voorlopig beperken tot het nakijken vd balansketting en de keerring 16x30x6
Op de rest vertrouw ik op vorige eigenaar..