Goedemiddag Mede Noppenforummers!
Vandaag tijdens het gereed maken voor het rijden op m'n 300 exc uit 2011 kwam ik een scheur in de bocht van de originele uitlaat tegen.
waarschijnlijk komt dit voort uit een steenslag, klein deukje en van daaruit een scheur.
Totale lengte van de scheur bedraagt een centimeter of 3.
Heb de motor gelijk weer in de schuur gezet, om verder scheuren te voorkomen.
Vraag:
Is een dergelijke scheur te lassen, of kunnen jullie dit alleen t.a.v. een foto beoordelen?
Zoja: kan ik dit bij de plaatselijke smederij laten doen of komt hier meer bij kijken?
of moet ik overgaan tot aanschaf van een nieuwe uitlaat(bocht)?
Wat zijn hiervoor de opties en kosten?
HGS? Doma? FMF?
wat zijn de ervaringen hiermee, en kan de originele demper hier op gemonteerd worden?
Alvast bedankt
Lek uitlaatbocht 300 exc 2011
Moderator: ghulst
Heb mijn uitlaat ook wel eens gelast gewoon met co2.
Als je een andere uitlaat wil aanschaffen zou ik voor een complete gaan.
Trouwens van orgineel na hgs doma of wat dan ook is een wereld van verschil. ( bult meer pk )
Succes
Als je een andere uitlaat wil aanschaffen zou ik voor een complete gaan.
Trouwens van orgineel na hgs doma of wat dan ook is een wereld van verschil. ( bult meer pk )
Succes
Fuck de 4 takt (-:
Die van m'n 250 heb ik al meerdere malen laten lassen op het werk (Tig). Scheurt telkens op verschillende posities. Heb er ook heel wat trekveren aan versleten, gaan ook elke keer kapot. Heb nu veren van Akrapovic, die zouden langer mee moeten gaan, ben benieuwd deze veer is wel gemaakt van iets dikkere draad. Oorzaak is waarschijnlijk het trillen van de motor (met rijden niets van te merken overigens).
Die van de 300 heeft het lang vol gehouden maar na een keer op de keien in Frankrijk terecht te zijn gekomen is ook deze laatst wat gaan scheuren en heb ik deze ook weer dicht laten lassen. Trekveren van de 300 overigens nog nooit kapot gehad (nu ca 140 draaiuren).
Volgens mij is de bocht van de 300exc van wat dikker materiaal als die van de 250. 250 lijkt er toch gevoeliger voor te zijn, ken er meerdere met een 250 en hebben allen hetzelfde probleem, 300 lijkt er toch minder last van te hebben.
Die van de 300 heeft het lang vol gehouden maar na een keer op de keien in Frankrijk terecht te zijn gekomen is ook deze laatst wat gaan scheuren en heb ik deze ook weer dicht laten lassen. Trekveren van de 300 overigens nog nooit kapot gehad (nu ca 140 draaiuren).
Volgens mij is de bocht van de 300exc van wat dikker materiaal als die van de 250. 250 lijkt er toch gevoeliger voor te zijn, ken er meerdere met een 250 en hebben allen hetzelfde probleem, 300 lijkt er toch minder last van te hebben.
KTM 250 EXC, 250 SX
Das toevallig ik heb die van mij 2010 model afgelopen week laten lassen. Ook originele pijp. In dit geval bij een revisiebedrijf (van auto en industriemotoren e.d.). Maar bij een gemiddeld metaalbewerkings- of werktuigbouwkundig bedrijf met fijnere apparatuur kan het ook vaak wel.
Een van de mannen heeft hem nu autogeen gelast, kleine moeite, kost gemiddeld een paar tientjes tot een doos gebak
Een van de mannen heeft hem nu autogeen gelast, kleine moeite, kost gemiddeld een paar tientjes tot een doos gebak
Dank voor de snelle reacties, morgen op mn vrije dag is ff de bocht er onder weg, en op pad om deze te laten lassen! zal trouwens nog ff wat foto's schieten, misschien dat iemand er nog wat aan heeft in de toekomst!
Nieuw bochtje van een merk als HGS-Doma zal er misschien later komen, eerst de standaard vering maar is laten aanpassen op m'n gewicht!
Grtz
Nieuw bochtje van een merk als HGS-Doma zal er misschien later komen, eerst de standaard vering maar is laten aanpassen op m'n gewicht!
Grtz
Door de motorzaak bij mij in de buurt is ooit verteld dat vanaf type 2010 de uitlaatdempers beter/sneller zijn als voorgaande types en dat de winst niet groot is naar bv sxs, hgs of doma. Heeft iemand op het forum hier toevallig ervaring mee?Bartuz schreef:Trouwens van orgineel na hgs doma of wat dan ook is een wereld van verschil. ( bult meer pk )
ps
Neem in je overweging trouwens ook even mee of je van plan bent om over je bocht zo'n carbon beschermkap te monteren want ik geloof niet dat die er zijn voor hgs en doma, wel voor origineel ktm en sxs.
KTM 250 EXC, 250 SX
Een uitlaat kan tegen de trillingen van de 300 2takt, mits deze spannings vrijhangt en nergens tegen aandrukt .
Die 2 punten zijn meestal de oorzaak van scheuren.
Die 2 punten zijn meestal de oorzaak van scheuren.
verstand op nul en nadenken