otr Geesteren

OTR-ritten, enduro's, crosswedstijden, roadbookritten, reizen, enz.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Bartuz
Berichten: 211
Lid geworden op: di jan 10, 2006 23:55
Locatie: delden

Nog iemand van hier geweest??
Mooie rit vandaag en alvast een kort filmpje van een halve zool.... :schieten:

http://www.youtube.com/watch?v=oVOWvRAP_tE

Maak van de week de hele film.
Toedels
Fuck de 4 takt (-:
Gebruikersavatar
allardcr250
Berichten: 69
Lid geworden op: do sep 27, 2007 21:25
Locatie: Drenthe

wat een sukkel....
cr250
76 VETTE
Berichten: 32
Lid geworden op: za jan 07, 2012 22:50

Yep; ben geweest. Supergave rit.
Keuring en inschrijven verliep vlot. 8)

Mooi gevarieerd parcours; maisvelden (soms creatief ingericht ipv recht-toe-rechtaan gassen), zandpaden (soms met aan 1 kant een brede sloot; geeft toch een extra dimensie aan het geheel... daar wil je nie inpleuren), enkele krappe kruip-door-sluip-door bosjes en supersmale paadjes met aan 1 kant bomen/struiken en aan de andere kant prikkeldraad....

Er lag wel modder op 4 of 5 plaatsen maar die was nergens zeiknat; gewoon dikke brui waar je goed doorheen kon komen.

Heb een superdag gehad; lekker op mijn gemak achter mijn collega met zijn KTM525 aanrijden.
Hebben 2 rondes gereden en genoten.

Mensen van de organisatie; THANX. :toost:
Volgend jaar weer??
You never know how fast you can go, until you fall down...
speedphreax
Berichten: 1680
Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
Locatie: N52 00.692 E5 34.350

Bartuz schreef:Nog iemand van hier geweest??
Mooie rit vandaag en alvast een kort filmpje van een halve zool.... :schieten:

http://www.youtube.com/watch?v=oVOWvRAP_tE

Maak van de week de hele film.
Toedels
Ja, dit soort gasten kom je regelmatig tegen. Echt onbegrijpelijk. Mogen best aan de schandpaal.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
noppienop
Berichten: 3
Lid geworden op: ma okt 22, 2012 21:15

Wie is hier de halve zool. Degene die hard over het zandpad gaat en dan vervolgens aan de binnenkant blijft rijden en vroeg op de rem gaat staan en waarschijnlijk in het bos koploper wordt in de file :D , Of degene die minder hard en veilig over het zandpad gaat en de bocht gewoon netjes van de buitenkant aan snijdt en veel later kan remmen omdat hij de bocht niet zo scherp hoeft te maken. Hahahaha het is maar hoe je het bekijkt!! :wink:
Bartuz
Berichten: 211
Lid geworden op: di jan 10, 2006 23:55
Locatie: delden

ik denk dat jij het niet helemaal begrijpt...
tis hier geen wedstrijd he.
En als je dan zo snel bent ga er dan op een normale en veilige marnier voorbij.
Fuck de 4 takt (-:
wr450f'05
Berichten: 501
Lid geworden op: zo aug 26, 2007 22:29
Locatie: rechts

noppienop schreef:Wie is hier de halve zool. Degene die hard over het zandpad gaat en dan vervolgens aan de binnenkant blijft rijden en vroeg op de rem gaat staan en waarschijnlijk in het bos koploper wordt in de file :D , Of degene die minder hard en veilig over het zandpad gaat en de bocht gewoon netjes van de buitenkant aan snijdt en veel later kan remmen omdat hij de bocht niet zo scherp hoeft te maken. Hahahaha het is maar hoe je het bekijkt!! :wink:
Op het moment dat je mensen tijdens een offroad rit de ruimte niet meer kunt geven, de inschattingsfoutjes daargelaten, dan is het tijd om een enduro licentie aan te schaffen en met z'n 4en in de minuut te starten.

Of diegene hier in het filmpje gewoon verschrikkelijk lomp is of een klein inschattingsfoutje maakt laat ik in het midden.

Het brengt weer een leuke discussie met zich mee.
CRF450X '08
76 VETTE
Berichten: 32
Lid geworden op: za jan 07, 2012 22:50

noppienop schreef:.......en waarschijnlijk in het bos koploper wordt in de file :D , Of degene die minder hard en veilig over het zandpad gaat en de bocht gewoon netjes van de buitenkant aan snijdt en veel later kan remmen omdat hij de bocht niet zo scherp hoeft te maken. Hahahaha het is maar hoe je het bekijkt!! :wink:
Als je niet wilt dat een langzamere rijder je ophoudt in het bosje moet je Enduro's gaan rijden... daar rijden geen mannen met XT's, XL-etjes en 200kg zware all-roads.

Hoe je het ook bekijkt... die buitenste had gewoon moeten wachten.. nu rijdt ie hem gewoon tegen zijn voorwiel. En dan ben je gewoon een sukkel. :schieten:
You never know how fast you can go, until you fall down...
speedphreax
Berichten: 1680
Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
Locatie: N52 00.692 E5 34.350

76 VETTE schreef:Als je niet wilt dat een langzamere rijder je ophoudt in het bosje moet je Enduro's gaan rijden... daar rijden geen mannen met XT's, XL-etjes en 200kg zware all-roads.
Ja maar aan de andere kant kunnen langzame mensen ook best even aan de kant gaan als er al 10 minuten een treintje achter ze aan het vormen is. Ik ga zelf ook altijd even aan de kant als er iemand achter me te duwen zit. Kost je maar een paar seconden en je rijdt meteen een stuk rustiger.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
folie
Berichten: 884
Lid geworden op: vr jan 13, 2006 13:40
Locatie: ja

@ noppienop: het gaat er niet om wie de beste rijder is. Ik denk dat je met een offroad rit uit elkaars vaarwater dient te blijven. Blockpassen wat hier gebeurt is not done. Wat mij betreft geldt dat ook op een crossterrein tijdens trainingen.
Dat het in een wedstrijd wel gebeurt is een ander verhaal vind ik. Daar wordt op het scherpst van de snede gereden.
Hoewel ik het voorbeeld ook enigszins een grensgevalletje vind, vind ik het wel een goeie discussie.
Je doet jezelf inderdaad een plezier door snellere rijders er langs te laten. Daar moet je dan wel nog even de kans voor krijgen.
76 VETTE
Berichten: 32
Lid geworden op: za jan 07, 2012 22:50

speedphreax schreef:
Ja maar aan de andere kant kunnen langzame mensen ook best even aan de kant gaan als er al 10 minuten een treintje achter ze aan het vormen is.
Yep, volledig met je eens.
Doe ik ook als ik, zoals zondag, met een minder snelle maat oprijd. Dan is 98% sneller dus mogen die allemaal vóór.
Als ik met de snellere groep ga ook trouwens als het nodig is.... behalve als ik merk dat ze nét wat téveel het parcours opeisen. :mrgreen:
You never know how fast you can go, until you fall down...
Bartuz
Berichten: 211
Lid geworden op: di jan 10, 2006 23:55
Locatie: delden

Als iemand sneller is mag ie zonder problemen voorbij .
Maar ik haal hem opt rechte stuk in (op een normale veilige manier) en dan moet meneer met alle geweld toch als eerst het bosje in en het maakt niet uit hoe..
Nou dan ben je gewoon fout bezig.
Fuck de 4 takt (-:
barry!
Berichten: 679
Lid geworden op: di nov 19, 2002 10:30
Contacteer:

Zal wel komen omdat je 4takt niet mag, je onderschrift :wink: :wink:
verstand op nul en nadenken
Bartuz
Berichten: 211
Lid geworden op: di jan 10, 2006 23:55
Locatie: delden

:D dat zou natuurlijk een goede reden zijn...
Fuck de 4 takt (-:
mech
Berichten: 429
Lid geworden op: za jan 08, 2005 17:30
Locatie: Brabant

Die gast doet niks verkeerd, onze cameraman maakt nier de inschattingsfout. Veel te vroeg remmen en op het knatje rijden. Dan denkt elke snelle rijder dat hij er buitenom voorbij kan. Hij zat er ook duidelijk voor toen hij instuurde. Bij elke offroad rit rij je toch hetzelde als op een baan. Zit je ervoor dan kan je insturen. Dit was geen snijden maar iemand die op de ideale lijn de bocht in rijdt, hierdoor meer snelheid houdt en later kan remmen. Als je dit een blockpass noemt dan kan je beter ver weg blijven van een crossbaan. En een offroad is wel ff iets anders als een enduro, daar heb je niet de lol van lekker gassen met je eigen groepje. Niet te vergelijken. Ik heb zat enduro gerden maar ik heb meer lol met een ritje. En soms is het wel lastig met langzamere deelnemers, helemaal van die types die als je er langs zit nog ff moeten gassen van je komt er niet langs, of de types die zwabberend en steenen omhoog gooiend plankgas op een rechte pad voorbij komen en dan geen bocht gedraaid krijgen.
silbertanne
Berichten: 232
Lid geworden op: vr sep 05, 2008 20:22
Locatie: QPO

Ik was het niet, hoewel ik zondag ook iemand gesneden heb. Excuses hiervoor! Dat was een inschattingsfout mijnerzijds.
KTM 790 Adventure R - KTM 250 EXC
noppienop
Berichten: 3
Lid geworden op: ma okt 22, 2012 21:15

Mmmm mijn reactie geeft wel aan dat er verschillend over gedacht wordt :D . Laat ik voorop stellen dat ik geen voorstander ben van elkaar er af te rijden.
En het maakt mij ook niet uit of iemand tokkelt of er overheen vliegt. Maar net zoals de snellere rekening moeten houden met een langzame deelnemer mag het ook wel eens andersom. En in de praktijk gaat het ook vaak zo. Ik wilde alleen de andere kant belichten en in dit geval ging het natuurlijk net iets te scherp dat is duidelijk, maar denk niet dat het opzettelijk gebeurde. De sfeer is altijd erg goed op de ritten. Op naar Handel met zijn allen :toost:
silbertanne
Berichten: 232
Lid geworden op: vr sep 05, 2008 20:22
Locatie: QPO

Nee, expres gebeurt zoiets meestal niet; althans niet bij mij. Op de crossbaan probeer ik er ook netjes langs te gaan zonder iemand anders in de vernieling te rijden. En voor de snellere rijders maak ik gewoon meer ruimte, zowel op de baan (lijn houden) als bij een offroad en enduro. En a.s. zaterdag tijdens de enduro van Hellendoorn kan ik dat laatste weer mooi oefenen, want daar ben ik één van de langzameren.... :lol:

Mijn filmpje van Geesteren is totaal mislukt. Ik had na Lichtenvoorde de camera afgespoeld, maar het plaatje voor de lens was toch nog niet helemaal waterdicht. Dus mistige beelden.... Aangezien ik weiger om een waterdichte behuizing aan te schaffen, ben ik gisteren weer aan het knutselen geweest; dit keer met met badkamer-kit. Deze week maar weer eens testen.
KTM 790 Adventure R - KTM 250 EXC
wr450f'05
Berichten: 501
Lid geworden op: zo aug 26, 2007 22:29
Locatie: rechts

Simpele tape over de naden van de draaibare lens doet wonderen.
CRF450X '08
silbertanne
Berichten: 232
Lid geworden op: vr sep 05, 2008 20:22
Locatie: QPO

Klopt, werkte bij mijn oude camera (die nog ergens in een bouwland bij Enter ligt...) goed. Bij de nieuwe camera is het plastic rondje voor de lens te klein en heeft naden. Die had ik dichtgemaakt met (gewoon) kit, althans dat dacht ik. Nu heb ik er badkamer-kit in gestopt. Die naad bij de verdraaibare lens ook maar gelijk dicht gekit...
KTM 790 Adventure R - KTM 250 EXC
Bartuz
Berichten: 211
Lid geworden op: di jan 10, 2006 23:55
Locatie: delden

http://www.youtube.com/watch?v=Tpt5l3Zd4VY

Hier het hele filmpje dan.

Groeten
Fuck de 4 takt (-:
mmrizio
Berichten: 351
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 21:45
Locatie: Woerden (Ut)

noppienop schreef:Mmmm mijn reactie geeft wel aan dat er verschillend over gedacht wordt :D . Laat ik voorop stellen dat ik geen voorstander ben van elkaar er af te rijden.
En het maakt mij ook niet uit of iemand tokkelt of er overheen vliegt. Maar net zoals de snellere rekening moeten houden met een langzame deelnemer mag het ook wel eens andersom. En in de praktijk gaat het ook vaak zo. Ik wilde alleen de andere kant belichten en in dit geval ging het natuurlijk net iets te scherp dat is duidelijk, maar denk niet dat het opzettelijk gebeurde. De sfeer is altijd erg goed op de ritten. Op naar Handel met zijn allen :toost:
Welkom op het forum en leuk dat je je gewoon weer meldt in dit topic, ondanks de kritiek!

Ik ben het met je eens dat ook de langzame rijders rekening moeten houden met de snellere. Dan denk ik met name aan het kruip/sluip: net ervoor en erin. De langzame rijder had even kunnen luisteren of er iemand aankwam en die er langs kunnen laten vóór het kruip-sluip door wat eerder te remmen. Wel hield hij netjes rechts :mrgreen:

Twee redenen waarom ik het toch belangrijker vind dat snellere rijders (meer) rekening houden met langzamere rijders:
- Beginners hebben in mul zand al problemen genoeg om rechtuit te rijden, laat staan om ook nog om zich heen te kijken en rekening te houden met anderen.
- Snellere rijders die van achter komen hebben meer overzicht dan langzame rijders die ingehaald worden. In het filmpje is het extreem: Zodra de snellere rijder in beeld komt, is er voor de langzame rijder al bijna niets meer aan te doen.
Maurice

I'm not paranoid... Everybody *is* following me!
76 VETTE
Berichten: 32
Lid geworden op: za jan 07, 2012 22:50

Precies; het key-word is gewoon; ervaring.
Niet iedereen met een full-race KTM exc heeft ook de bijpassende ervaring/rijcapaciteit.

Het heet ook niet voor niets; OffRoad RIT :D

Wil je op het scherpst van de snede rijden; neem dan een cross of enduro licentie.

En voor elk nivo geldt; leven en laten leven. :toost:
You never know how fast you can go, until you fall down...
Plaats reactie