Hallo,
Hoe lang is de route van de Enduro van Hellendoorn?
Ik heb een 450 EXC en ik verwacht 1 ronde op 1 tank te kunnen doen.
Maar haalt mijn kameraad het ook op zijn 300 2takt?
Niveau: Net wat te snel voor de gemiddelde offroader.
Wij merken dat we een niveau'tje hoger willen rijden en daarbij bied de KNMV met de offroad licentie ideaal kans om de Enduro te proberen alvorens volledig over te stappen.
Enigste wat we nog niet hebben geregeld is een transponder, ik heb gehoord dat ze in Hellendoorn niet meer verhuurt worden. Iemand tips?
Enduro Hellendoorn
Moderator: ghulst
verstand op nul en nadenken
-
Ik heb mijn transponder vorige jaar hier gekocht:
http://www.sportime.nl/verkoopD.html
Is bij jou om de hoek.
Zie ik jein Hellendoorn?
http://www.sportime.nl/verkoopD.html
Is bij jou om de hoek.
Zie ik jein Hellendoorn?
KTM 790 Adventure R - KTM 250 EXC
-
- Contacteer:
Hey Barry, ik heb afgelopen weekend mijn eerste enduro gereden. Goed bevallen. Verhuren van transponders gebeurt idd niet meer. Je kun contact opnemen met de firma Heida Sport Timing in Enschede (http://www.sportime.nl/). Die verhuurde ze eerst. Anders kun je nog bij MyLaps huren voor 1 jaar (kost 80 euro geloof ik), zie http://www.mylaps.com.
Zie dat je uit Enschede komt... als jullie zin hebben, mag je ook achter ons aanrijden, bij je eerste enduro is het altijd wel handig om even iemand erbij te hebben die weet hoe het werkt en wat handig is. De service (tanken en verzorging) doen wij altijd bij het EaST Brabant team. PM me maar als je contactgegevens wilt om je daarvoor aan te melden.
Zie dat je uit Enschede komt... als jullie zin hebben, mag je ook achter ons aanrijden, bij je eerste enduro is het altijd wel handig om even iemand erbij te hebben die weet hoe het werkt en wat handig is. De service (tanken en verzorging) doen wij altijd bij het EaST Brabant team. PM me maar als je contactgegevens wilt om je daarvoor aan te melden.
-
- Contacteer:
Alstie met ons meerijdt zekersilbertanne schreef: Zie ik jein Hellendoorn?
-
- Contacteer:
Volgens mij is het voor de daglicenties 2 x 90km
Maar ik neem aan dat er 2 tankstops zijn, dus als je het serviceteam 2 jerrycans meegeeft, dan zorgen zij dat je op beide tankstops kunt tanken.
Maar ik neem aan dat er 2 tankstops zijn, dus als je het serviceteam 2 jerrycans meegeeft, dan zorgen zij dat je op beide tankstops kunt tanken.
Mannen, wat een leuke reacties! .
Sporttime zit op de Marssteden in Enschede en daar zit ik 5min vanaf met mijn werk! Ik zal hier eens langswippen in de pauze (of in de baas zijn tijd ).
Verder vind ik jullie aanbod ook super, ik kan nu nog niks toezeggen maar ik zal jullie zeker laten weten of wij graag wat begeleiding willen .
Ik moet eerlijk bekennen dat ik (nu al) wat zenuwachtig wordt als ik er aan denk, ik ken het niveau van de enduro namelijk niet.
Ik kan alleen zeggen dat ons rij niveau iets hoger ligt dan een gemiddelede offroader. Wij storen ons nogal aan de trage slakken in het bos, en de extreme drukte bij de eerste ronde, waardoor lekker op tempo doorrijden er niet bij is.
Sporttime zit op de Marssteden in Enschede en daar zit ik 5min vanaf met mijn werk! Ik zal hier eens langswippen in de pauze (of in de baas zijn tijd ).
Verder vind ik jullie aanbod ook super, ik kan nu nog niks toezeggen maar ik zal jullie zeker laten weten of wij graag wat begeleiding willen .
Ik moet eerlijk bekennen dat ik (nu al) wat zenuwachtig wordt als ik er aan denk, ik ken het niveau van de enduro namelijk niet.
Ik kan alleen zeggen dat ons rij niveau iets hoger ligt dan een gemiddelede offroader. Wij storen ons nogal aan de trage slakken in het bos, en de extreme drukte bij de eerste ronde, waardoor lekker op tempo doorrijden er niet bij is.
-
- Contacteer:
Dat niveau heb ik ook en is ook de reden met enduro te beginnen... voor mij is het al een kunst een enduro uit te rijden. En zenuwachtig is nergens goed voor. Enduro is inderdaad wedstrijd en alles is strak geregeld, maar eigenlijk is het veel relaxter rijden dan een OTR. Veel rustiger op de route, met 4 man tegelijk starten op vooraf aangegeven starttijd. Er wordt voor je getankt, wat wil je nog meerbarry! schreef:Mannen, wat een leuke reacties! .
ik heb het niveau van een gemiddelde offroad rijder, en heb nu 4 of 5 enduro's gereden.
mijn ervaring is ook dat het lekker relaxt rijden is en op de proeven gas geven en eventueel 1 snelle jonge erlangs laten, verder lekker alleen rijden.
nooit geen problemen gehad met ronde tijden. see you in vorden, hellendoorn en harfsen deze wil ik rijden indien het weer niet al te slecht is.
mijn ervaring is ook dat het lekker relaxt rijden is en op de proeven gas geven en eventueel 1 snelle jonge erlangs laten, verder lekker alleen rijden.
nooit geen problemen gehad met ronde tijden. see you in vorden, hellendoorn en harfsen deze wil ik rijden indien het weer niet al te slecht is.
Juist bovenstaande verhalen overtuigen mij om het eens te proberen. Het lijkt me heerlijk om een constant eigen tempo te kunnen rijden zonder geremd te worden door beginners.
Betekend dat nou dat ik nu juist de beginner ben in de enduro waar ik mij juist soms aan erger in de offroad?
Vorden ga ik niet rijden door tijdgebrek, Hellendoorn gaat hem worden.
Eerst nog wat voorbereidend werk.
Korte vraag wederom:
Ik weet dat de technische keuring streng is en dat je motor in goede staat moet zijn. Gelukkige met een recente motor zit dat wel snor (ktm 450 exc 08).
Remlicht van achterrem werkt alleen niet. Voorremlichtschakelaar werkt wel. Voor de rest is alles ok. Ga ik daar op afgekeurd worden?
Betekend dat nou dat ik nu juist de beginner ben in de enduro waar ik mij juist soms aan erger in de offroad?
Vorden ga ik niet rijden door tijdgebrek, Hellendoorn gaat hem worden.
Eerst nog wat voorbereidend werk.
Korte vraag wederom:
Ik weet dat de technische keuring streng is en dat je motor in goede staat moet zijn. Gelukkige met een recente motor zit dat wel snor (ktm 450 exc 08).
Remlicht van achterrem werkt alleen niet. Voorremlichtschakelaar werkt wel. Voor de rest is alles ok. Ga ik daar op afgekeurd worden?
-
Daar wordt de motor op afgekeurd als ze het controleren. In Enter hebben ze mijn motor alleen van een afstandje bekeken, dus zo kan het ook... Maar ik zou het er niet op gokken en even voor elkaar maken. Het is zuur als je helemaal in de startblokken staat en je mag niet rijden om een lampje dat het niet doet.
KTM 790 Adventure R - KTM 250 EXC
-
- Contacteer:
Yep, that's life...barry! schreef: Betekend dat nou dat ik nu juist de beginner ben in de enduro waar ik mij juist soms aan erger in de offroad?
Als ze het controleren wel... remlichten, claxon, verlichting, banden (max 13mm nop) en geluid moeten gewoon in orde zijn.Ik weet dat de technische keuring streng is en dat je motor in goede staat moet zijn. Gelukkige met een recente motor zit dat wel snor (ktm 450 exc 08).
Ik neem aan dat je onderstaande al uitvoerig doorgenomen hebt:
http://www.enduro.nl/beginnen-met-enduro/
http://www.knmv.nl/uploads/Multimedia/K ... t_2012.pdf
volgens mij moet het remlicht op 1 van de rem systemen werken, voor of achter, in ieder geval ik heb alleen remlicht op mijn achterrem (uit de fabriek) en ben altijd door de keuring gekomen. met name belangrijk is de verlichting en de uitlaat en uiteraard de banden, maar als je een nette motor hebt kom je er zo door. en eh een werkende km teller.
veel plezier met je 1e enduro, je krijgt er geen spijt van!!!!!!!
veel plezier met je 1e enduro, je krijgt er geen spijt van!!!!!!!
In de praktijk kom je ermee weg als je maar één remlichtschakelaar hebt maar je hoort er twee te hebben.
Moet je doen Barry!
Vorig jaar zat ik in precies hetzelfde schuitje en heb toen ook Hellendoorn gekozen voor mijn eerste enduro. Ook omdat ik van meerdere mensen had gehoord dat dat gewoon de mooiste rit van het jaar is.
Ik ben van plan om Vorden ook mee te gaan rijden dit jaar, maar met mijn huidige motor twijfel ik of ik door de geluidskeuring kom (94dB toch?). Weet iemand waar ik dat zou kunnen laten checken? Het is een Leovince X3 uitlaat die tijdens offroad ritten nog nooit is afgekeurd.
Vorig jaar zat ik in precies hetzelfde schuitje en heb toen ook Hellendoorn gekozen voor mijn eerste enduro. Ook omdat ik van meerdere mensen had gehoord dat dat gewoon de mooiste rit van het jaar is.
Ik ben van plan om Vorden ook mee te gaan rijden dit jaar, maar met mijn huidige motor twijfel ik of ik door de geluidskeuring kom (94dB toch?). Weet iemand waar ik dat zou kunnen laten checken? Het is een Leovince X3 uitlaat die tijdens offroad ritten nog nooit is afgekeurd.
-
- Contacteer:
Transponders kunnen voor 10 euro gehuurd worden bij Sportime Heida in Enschede. Je moet de transponder dan wel zelf afhalen en terugbrengen in Enschede.
Hallo, nogmaals bedankt voor de vele informatie en aanbiedingen.
Echter door wat omstandigheden neit kunnen deelnemen aan de enduro of offroad.
Gelukkig heb ik wel ruurlo kunnen rijden.
De enduro's ga ik zeker weten rijden in iedergeval. De financiele stap is ook wat lager dan ik had verwacht. Dus komt goed!
Echter door wat omstandigheden neit kunnen deelnemen aan de enduro of offroad.
Gelukkig heb ik wel ruurlo kunnen rijden.
De enduro's ga ik zeker weten rijden in iedergeval. De financiele stap is ook wat lager dan ik had verwacht. Dus komt goed!
Ik lees alleen nog verhalen over een helmkeuring en goedkeurings sticker.... en dat hij na 4 jaar niet meer gebruikt mag worden. Hoe gaat dit in de praktijk? Ik heb weinig behoefte aan een nieuwe helm aangezien ik er nog twee heb liggen...