Welke enduro voor de grotere mens....

Deel jouw ervaringen met motoren en aanverwante artikelen.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
wimgsa1200

Beste noppers,

Ik ben nieuw op dit forum maar heb toch al heel wat motor en een beetje off road ervaring.

Ik heb net een R1200GSA 2010 gekocht en ben nu nog op zoek naar "iets" om een beetje offroad te rijden. Tot n u toe reed ik off road met mijn vorige gs 1200 maar vermits de nieuwe toch wel wat geld heeft gekost zou ik hem het off roadwerk willen besparen.

De bedoeling is niet om tegen hoge snelheden door de bossen te sjezen maar wel om mooie uitdagende ritjes te maken door de vrije natuur of om bvb onverharde passen te rijdenJaferau heb ik reeds gedaan met mijn GSA en daar ben ik dan ook gebeten door het virus).
Een bijkomend punt is mijn grote: ik ben 2 meter lang en weeg 110 kg. Vermits ik al vaker met een 1200 gs offroad reed heb ik deze al vaker moeten oprapen na een valpartij maar dit is nooit een probleem geweest, ik denk dus dat gewicht van de motor voor mij een kleinere rol zou spelen. (of zijn er nog andere redenen om toch voor een lichtere motor te kiezen)

Ik zou graag off road rijden, maar de wegen naar de mooie plekjes toe zijn meestal wel verhard natuurlijk, dus de motor moet ook onroad te berijden zijn.

Nu mijn vraag: welke is een ideale (low budget) enduro voor mij? en welke banden zou ik daarop monteren?

Ik heb al wat "onderzoek" gedaan en kom bij volgende motoren uit.
KTM 950 adventure (te duur)
DR800 big (is dit wat?)
Transalp (off road waardig?)
Dominator
DR 350

Zijn kleinere 350 of 450 motoren niet wat te licht voor mij?

Groeten
panter

een 450 enduro is echt niet te licht, de moderne enduro`s hebben echt heel veel vermogen
maar je kunt het beste gewoon eens naar een winkel gaan waar ze verschillende modellen en merken hebben staan
en natuurlijk stuurverhogers erop en voor de meeste merken heb je ook voetsteunverlagers, dan moet het zelfs met je 2meter geen probleem zijn
succes met zoeken!
nee ik ben niet getrouwd mijn schoonmoeder kan geen kinderen krijgen!
Noppy

Ik zou eens kijken naar een Husqvarna bij bijv. Ben van Erp.

Dan zit je toch een beetje bij je huismerk!

http://www.benvanerp.nl/index.php/Nieuw ... n_van_erp/
:toost:
zappa.suzuki

DR800 big (is dit wat?)
Dominator
DR 350
DR800, heb ik, leuke allround fiets voor een leuke prijs, op goede noppen [ kenda K760 achter, michelin competition IV voor] een heel redelijke allroad modder fiets. [stuk beter dan de Trasalp, das een weg motor] en 1 van de grootste allroads, past redelijk bij je lengte.

beter op de weg dan mn KTM Adventure 640 maar die is beter offroad, beide kunnen prima lange afstanden op de weg rijden, de KTM past beter bij jou lengte :wink:

mn KTM is opgebouwd als een KTM LC4E dus zonder rally kuip en met 18 liter tank ipv 29L, is dan 140 kg, heb je een fiets die lange snelwegritten aankan en daarna prima offroad kan :wink:

Dominator, ook gehad, stuk minder offroad dan de KTM en minder op de weg dan de DR800 en te klein voor jou

DR350, das een echte brommer, veel te klein voor je :lol:

DR800, rond de e1500 heb je een heel redelijke, KTM is wat duurder en kan je dan beter uit BE of DE halen :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
thumper

Xr600 lijkt me ook niet beroerd toch ?
Minder voor op de weg danwel.
In mijn ogen is het belangrijkste voor het kiezen van een motor een keuze maken in wat je wil met op of naast de weg rijden
Je wil bv ook erg graag noppenbanden voor offroad.
panter

misschien wel zo netjes om toch te laten weten wat uiteindelijk je keuze is geworden
je vraagd advies en dan laat je niks meer horen :?:
nee ik ben niet getrouwd mijn schoonmoeder kan geen kinderen krijgen!
norrie

hier misschien dezelfde vraag. Heb nu een ktm 250 2 takt en zou graag zwaarder gaan voor iets meer vermogen onderin. Ik ben ook 1m90 en 100kg en mijn vraag is of een 300 2t exc uiteindelijk toch niet te licht is? of zou ik voor een 400 exc opteren? Ik weet uiteindelijk is het iets persoonlijks de keuze van de motor.
JoeBaR

wimgsa1200 schreef:
Ik heb al wat "onderzoek" gedaan en kom bij volgende motoren uit.
DR800 big (is dit wat?)
Dominator
DR 350

Zijn kleinere 350 of 450 motoren niet wat te licht voor mij?
de gemiddelde 450 enduro heeft meer vermogen / pk dan een DR 800 of een transalp of dominator .
4 strokes only !!
Plaats reactie