Wie heeft er een goede tip om de Akrapovic op een WR450F SE 2011 iets stiller te maken.
Ik heb de FIM 2 mtr max er in zitten(binnendiameter 38mm.) en daarna nog iets geknepen zodat ie nog nog maar 30 mm doorgang heeft ipv 45mm!!zonder killer.
Bij de keuring waar ze 2 keer vol gas geven was ie wel goed en bij de keuring met het vaste toerental zit ie nu nog een halve db boven de grens.....
Nog verder knijpen wil ik niet ivm eventueel de warmte niet meer kwijt kunnen....ik haal liever het laatste busje er weer uit en dan met 38mm doorgang en een andere oplossing maar welke????
De demper opnieuw vullen heeft geen zin omdat de motor nog bijna nieuw is ,of er moet een betere vulling te krijgen zijn.
Akrapovic stiller maken
Moderator: ghulst
- de crossgoeroe
- Berichten: 179
- Lid geworden op: wo okt 31, 2007 20:32
- Locatie: thuis
---------------YAMAHA WR 450F Special Edition ---------------------
Hallo Crossgoeroe,
Ik heb dezelfde motor en had hetzelfde probleem. Het geluid is niet akseptabel.
Rustig langsrijden kwam ik op 94 db, accelererend langsrijden tot 103 db.
Ik heb de fabriek benaderd en via hun de Nederlandse dealer, dit was het advies:
Dat is inderdaad een heel minimale dB-killer. Als optie zou ik je de P-SA010 of P-SA011 kunnen adviseren. Beide dB-killers zijn -langer en hebben een kleinere doorlaat.
P-SA010 32 mm
P-SA011 38 mm
In de bijlagen vindt je een foto van een dB-killer met een dergelijk constructie.
De prijs van de dB-killer is € 42,- excl. btw en hij is te bestellen bij een willekeurige motorfietsdealer bij jou in de buurt.
Ik heb de 32 mm gekocht en dat geeft een geluid dat redelijk akseptabel is. Mocht van mij nog wel een stuk stiller zijn.
En ik vind het vreemd dat een nieuwe motor met zoveel herrie wordt afgeleverd.
gr. Gonzales
Ik heb dezelfde motor en had hetzelfde probleem. Het geluid is niet akseptabel.
Rustig langsrijden kwam ik op 94 db, accelererend langsrijden tot 103 db.
Ik heb de fabriek benaderd en via hun de Nederlandse dealer, dit was het advies:
Dat is inderdaad een heel minimale dB-killer. Als optie zou ik je de P-SA010 of P-SA011 kunnen adviseren. Beide dB-killers zijn -langer en hebben een kleinere doorlaat.
P-SA010 32 mm
P-SA011 38 mm
In de bijlagen vindt je een foto van een dB-killer met een dergelijk constructie.
De prijs van de dB-killer is € 42,- excl. btw en hij is te bestellen bij een willekeurige motorfietsdealer bij jou in de buurt.
Ik heb de 32 mm gekocht en dat geeft een geluid dat redelijk akseptabel is. Mocht van mij nog wel een stuk stiller zijn.
En ik vind het vreemd dat een nieuwe motor met zoveel herrie wordt afgeleverd.
gr. Gonzales
- de crossgoeroe
- Berichten: 179
- Lid geworden op: wo okt 31, 2007 20:32
- Locatie: thuis
Is de P SA 011 hetzelfde als de fim 2 metermax en de 010 dan hetzelfde qua uiterlijk maar dan 32 mm?
---------------YAMAHA WR 450F Special Edition ---------------------
Je kunt wellicht de Zweedse oplossing gebruiken, waarmee je ongeveer 3 dB extra er af kunt schaven.
Daarbij vouw je een stuk koperdraad dubbel van een halve meter en draai je dat op terwijl je het grofste pannenspons ertussen klemt dat je kunt vinden (geen staalwol want dat fikt). Je blijft doordraaien totdat het koperdraad uitgedraaid is en je maakt er een mooie spiraal van. Het laatste einde haak je in die 2MMax demper en het hele zaakje schuif je zo in de demper.
Het is natuurlijk maar tijdelijk, maar je komt wel aan het begin van de dag de keuring door. Koper smelt bij 1083 C, anders moet je een ander type draad nemen met een hoger smeltpunt.
Daarbij vouw je een stuk koperdraad dubbel van een halve meter en draai je dat op terwijl je het grofste pannenspons ertussen klemt dat je kunt vinden (geen staalwol want dat fikt). Je blijft doordraaien totdat het koperdraad uitgedraaid is en je maakt er een mooie spiraal van. Het laatste einde haak je in die 2MMax demper en het hele zaakje schuif je zo in de demper.
Het is natuurlijk maar tijdelijk, maar je komt wel aan het begin van de dag de keuring door. Koper smelt bij 1083 C, anders moet je een ander type draad nemen met een hoger smeltpunt.
Je kunt wellicht de Zweedse oplossing gebruiken, waarmee je ongeveer 3 dB extra er af kunt schaven.
Daarbij vouw je een stuk koperdraad dubbel van een halve meter en draai je dat op terwijl je het grofste pannenspons ertussen klemt dat je kunt vinden (geen staalwol want dat fikt). Je blijft doordraaien totdat het koperdraad uitgedraaid is en je maakt er een mooie spiraal van. Het laatste einde haak je in die 2MMax demper en het hele zaakje schuif je zo in de demper.
Het is natuurlijk maar tijdelijk, maar je komt wel aan het begin van de dag de keuring door. Koper smelt bij 1083 C, anders moet je een ander type draad nemen met een hoger smeltpunt.
Daarbij vouw je een stuk koperdraad dubbel van een halve meter en draai je dat op terwijl je het grofste pannenspons ertussen klemt dat je kunt vinden (geen staalwol want dat fikt). Je blijft doordraaien totdat het koperdraad uitgedraaid is en je maakt er een mooie spiraal van. Het laatste einde haak je in die 2MMax demper en het hele zaakje schuif je zo in de demper.
Het is natuurlijk maar tijdelijk, maar je komt wel aan het begin van de dag de keuring door. Koper smelt bij 1083 C, anders moet je een ander type draad nemen met een hoger smeltpunt.
maxtreme demper kopen.
Deze uitlatenman is geluidsgoeroe en tov van andere fabrikanten berekend hij resultaat ipv proberen/testen.
Is alleen kleine fabrikant dus de vraag is of voor jullie motor demper verkrijgbaar is, voor KTM zijn ze wel leverbaar maar staan nog niet op de site.
Deze uitlatenman is geluidsgoeroe en tov van andere fabrikanten berekend hij resultaat ipv proberen/testen.
Is alleen kleine fabrikant dus de vraag is of voor jullie motor demper verkrijgbaar is, voor KTM zijn ze wel leverbaar maar staan nog niet op de site.
Allways replace the cheapest parts first
- de crossgoeroe
- Berichten: 179
- Lid geworden op: wo okt 31, 2007 20:32
- Locatie: thuis
lees hier toevallig net over in NN nr 100 ik zal het eens opzoeken
---------------YAMAHA WR 450F Special Edition ---------------------