Hallo allemaal,
ik ben sinds kort in het bezit van een oldtimer Yamaha YZ250 uit vermoedelijk 1986 ( watergekoeld ), rood-wit ..
Bij toeval kwam ik deze motor tegen die al een jaar bij iemand in de schuur stond te stinken. Ik wil hem weer in nette goede staat krijgen en gewoon zo nu en dan als funbike gebruiken.( ik heb er een motoraanhangertje bijgekocht, dus als setje ).
Het plastic ziet er niet uit maar hij start wel. Hij rookte behoorlijk en ik heb de motor daarna weer uitgezet om hem eerst eens goed na te kijken en op te lappen.
Het kvs-niveau stond niet hoog ( volgens mij zit er gewoon kraanwater in ) maar hij lekt in ieder geval niet. Ik heb er weinig verstand van maar heb geleerd bij mijn andere motor ( honda xl 600 r - 1987 ) dat met geduld en hulp van andere motorkenners je toch een hele hoop zelf kunt doen.
Binnenkort dus maar pakkingen voor de Yamaha bestellen en dan de boel eens voorzichtig openen.
Ik zal er binnen een paar dagen wat foto's op plaatsen en zal jullie hulp hard nodig hebben.
groeten, YZ250-oldtimer
Spijkenisse
opknappen Yamaha YZ250 1988
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: wo sep 05, 2012 22:43
Laatst gewijzigd door YZ250-oldtimer op ma sep 17, 2012 22:28, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 137
- Lid geworden op: do nov 20, 2008 17:04
- Locatie: drachten
Waarom nu al pakkingen bestellen, zodra je het blokje opentrekt dan moet je zowiezo meer dingen gaan bestellen, dus beter in 1 keer, scheelt je weer verzendkosten.
gehad: Maico mc250, suzuki gsx400f, kawasaki zxr750, kawasaki z750, husqvarna te510, honda cr500, suzuki rm250, honda xr250r, yamaha tt350. allen met kenteken.
nu: yamaha yz400f en yamaha xt550 en montesa cota 310 ook allen met kenteken.
nu: yamaha yz400f en yamaha xt550 en montesa cota 310 ook allen met kenteken.
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: wo sep 05, 2012 22:43
groeten YZ250-oldtimer
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: wo sep 05, 2012 22:43
YZ250-oldtimer
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: wo sep 05, 2012 22:43
Ik heb geen idee hoe oud deze motor is,
iets van een chassisnummer zie ik ook niet. Op de motor staan maar een paar cyfers/letters
Als ik wat foto;s opzoek lijkt de roodwitte uitvoering uit 1986 er als meeste op. Heb je enig idee waar ik het nog meer aan kan herkennen?
Dat is later wel makkelijk bij het bestellen van onderdelen.
gr. YZ250-oldtimer
iets van een chassisnummer zie ik ook niet. Op de motor staan maar een paar cyfers/letters
Als ik wat foto;s opzoek lijkt de roodwitte uitvoering uit 1986 er als meeste op. Heb je enig idee waar ik het nog meer aan kan herkennen?
Dat is later wel makkelijk bij het bestellen van onderdelen.
gr. YZ250-oldtimer
-
- Berichten: 137
- Lid geworden op: do nov 20, 2008 17:04
- Locatie: drachten
dot nummer op de velgen kun je het vaak zien(als dit nog de originele zijn) dot nummer+1=bouwjaar.
gehad: Maico mc250, suzuki gsx400f, kawasaki zxr750, kawasaki z750, husqvarna te510, honda cr500, suzuki rm250, honda xr250r, yamaha tt350. allen met kenteken.
nu: yamaha yz400f en yamaha xt550 en montesa cota 310 ook allen met kenteken.
nu: yamaha yz400f en yamaha xt550 en montesa cota 310 ook allen met kenteken.
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: wo sep 05, 2012 22:43
Nou jongens,
jullie zitten volgens mij heel warm hoor.
Op het voorwiel staat: j18 x 2.15 8 87 DOT
Op het achterwiel staat: j 21 x 16.0 8 87 DOT
Het zou dus een 88'r moeten zijn...........
gr.YZ250-oldtimer
jullie zitten volgens mij heel warm hoor.
Op het voorwiel staat: j18 x 2.15 8 87 DOT
Op het achterwiel staat: j 21 x 16.0 8 87 DOT
Het zou dus een 88'r moeten zijn...........
gr.YZ250-oldtimer
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: wo sep 05, 2012 22:43
Jongens,
het frame is intussen kaal om netjes te spuiten. Intussen wil ik het blok openmaken maar stuit al gelijk op het vliegwiel.
Aangezien ik geen WpH heb wil ik vragen of er een speciale poelietrekker nodig is om het wiel los te maken of dat er ook nog andere tips zijn om deze los te krijgen.
Ik wil de spoelen even controleren dus moet het vliegwiel eraf....
Foto's volgen..
bedankt en groet,
YZ250-oldtimer
het frame is intussen kaal om netjes te spuiten. Intussen wil ik het blok openmaken maar stuit al gelijk op het vliegwiel.
Aangezien ik geen WpH heb wil ik vragen of er een speciale poelietrekker nodig is om het wiel los te maken of dat er ook nog andere tips zijn om deze los te krijgen.
Ik wil de spoelen even controleren dus moet het vliegwiel eraf....
Foto's volgen..
bedankt en groet,
YZ250-oldtimer
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: wo sep 05, 2012 22:43
Nog wat vragen aan de experts:
- vuile waterpomp, het lijkt wel zand wat erin zit. Het systeem zou gesloten moeten zijn, de oude koelvloeistof was ook troebel en dus vuil. Oorzaak een lek of te weinig verschoond?
- onder de uitlaat op het blok wat het zeer vet, ik kan niet zien of het zweten is maar ik vermoed van niet. Betekend dat een verkeerde afstelling van de carburateur, te rijk ?
- het wieltje van de waterpomp kan ik niet ronddraaien, gaat dit alleen onder druk of zou deze kapot zijn ?
Bedankt voor jullie reacties !
gr. YZ250- bijna oldtimer