hoe zit dat nu met 2-takt vanaf 2004?
Moderator: ghulst
Misschien wel een beetje laat, maar hier is eens een post geweest van jo dacht ik, i.v.m. de nieuwe wetgeving voor 2-takt. wat is daar nu van geworden uiteindelijk? Ik heb hier een occasie tweetakt staan (pas gekocht, papieren van vorige eigenaar zijn er bij) die ingeschreven wil worden ...
Voor 2de handse tweetakten verandert er niets.
De moto heeft immers al ooit eens een PVG (Proces Verbaal van Goedkeuring) gekregen, en is dus toegelaten (geweest) tot het verkeer.
Gewoon in te schrijven dus via de Federale Overheids Dienst Mobiliteit en Verkeer (het vroegere Kantersteen)
Ikzelf heb trouwens een 2takt van 1977 ingeschreven. Met de correcte papieren erbij geen probleem, en anders dien je bij dezelfde dienst een copie aan te vragen van de originele papieren - duurt een week)
Jo VdB
De moto heeft immers al ooit eens een PVG (Proces Verbaal van Goedkeuring) gekregen, en is dus toegelaten (geweest) tot het verkeer.
Gewoon in te schrijven dus via de Federale Overheids Dienst Mobiliteit en Verkeer (het vroegere Kantersteen)
Ikzelf heb trouwens een 2takt van 1977 ingeschreven. Met de correcte papieren erbij geen probleem, en anders dien je bij dezelfde dienst een copie aan te vragen van de originele papieren - duurt een week)
Jo VdB
geweldig! Ik heb een PVG van '83 en een laatste inschrijving ongeveer 4 jaar nadien. Nu nog effe tijdens de koffiepauze naar cantersteen metro'en en ik ben in orde!
Ik heb een husky cr 125 met papieren van '96 maar die is nog nooit ingeschrve. Gaat dat dan nog?
Ik denk van wel, in dit geval is het het homologatie-papier dat telt. Als hij gehomologeerd is, is hij denk ik nog wel in te schrijven.
Er zijn trouwens ook een aantal baan-fietsen die geen homologatie meer gaan hebben in 2004. Zo wordt bijv. de Aprilia Falco niet meer ingevoerd net omdat hij niet voldoet aan de 2004-normen...
Er zijn trouwens ook een aantal baan-fietsen die geen homologatie meer gaan hebben in 2004. Zo wordt bijv. de Aprilia Falco niet meer ingevoerd net omdat hij niet voldoet aan de 2004-normen...
JA, natuurlijk. De wetgeving is immers maar geldig voor de moto's afgeleverd NA invoering van de wet. De wet is dus niet retro-actief van toepassing.Anonymous schreef:Ik heb een husky cr 125 met papieren van '96 maar die is nog nooit ingeschrve. Gaat dat dan nog?
In jouw geval dus :
* zegel van de verzekeraar op de rode inschrijvingsdocumenten
* fiscale zegel er op plakken
* het vignet Y hangt er in principe al op (= vignet afgeleverd door de importeur bij aflevering van de moto)
That's all
Jo VdB
BEDANKTJo VdB schreef:JA, natuurlijk. De wetgeving is immers maar geldig voor de moto's afgeleverd NA invoering van de wet. De wet is dus niet retro-actief van toepassing.Anonymous schreef:Ik heb een husky cr 125 met papieren van '96 maar die is nog nooit ingeschrve. Gaat dat dan nog?
In jouw geval dus :
* zegel van de verzekeraar op de rode inschrijvingsdocumenten
* fiscale zegel er op plakken
* het vignet Y hangt er in principe al op (= vignet afgeleverd door de importeur bij aflevering van de moto)
That's all
Jo VdB