DR 350 S valt stil bij hard remmen

Deel jouw ervaringen met motoren en aanverwante artikelen.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
oldtimer

Dus hij valt stil bij hard remmen, rijdend volgens de regels van de kunst (ontkoppelt dus) :!: Nu heb ik recent een andere carbu gemonteerd, wel hetzelfde type dan de originele te weten een mikuni BST 33 cv met het membraan dus. Alles origineel gereviseerd (carbu-kit met dichtingen en sproeiers + nieuw membraan). Hij start koud vlot, warm is het een *** om te starten :oops: Aanduwen gaat al na 1 meter, zeer goed dus, maar dat is wel bekent bij deze moto's, dit start gedrag. Nu is deze fiets voor m'n zoon (19 ) die er zijn rijbewijs mee moet halen (een toekomstige offroad-rijder erbij :woow: ). Da's ook de reden dat ik'm standaard laat (voorlopig) met de redelijk 'tamme' afstelling standaard :wink: Als hij eenmaal zijn rijbewijs heeft, kan de DR een pepkuur krijgen met een andere (modernere) carbu en een wat ruimere uitlaat :mrgreen: Maar voorlopig dient'm dus nog 'streetlegal' te zijn 8) Nu kan ik me dus inbeelden dat de jongen tijdens zijn rij examen een noodstop dient te maken, en dat scheurijzer van'm er de brui aan geeft, liefst nog met al warm gereden motor. Dan staat ie daar dus wel effe te kicken om hem aan't lopen te krijgen, wat vermoedelijk een niet al te beste indruk gaat geven bij de examinator :woow: Dus vandaar deze oproep :!: Persoonlijk denk ik aan het vlotterniveau, hard inveren vd voorvork zou dit kunnen beinvloeden :?: Voor de rest rijd de fiets perfekt :|
Iemand een suggestie/ervaring hiermee :?:
JoeBaR

bij rijtechniek staan al een paar opties beschreven . maar begrijp ik nu uit wat ik lees , dat hij examen mag doen op zn eigen motorfiets?
4 strokes only !!
oldtimer

Natuurlijk kan dat , dient er enkel een 'L' op te hangen :idea: Is wel Belgie natuurlijk 8)
Plaats reactie