DR 350 S valt stil bij hard remmen

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
oldtimer

Ik heb dit item mss verkeerd geplaatst bij info merken/type :?: Maar staat daar dus wel uitvoerig beschreven. Alle hulp welkom, zit in de rats.... :roll:Groetjes, Roland en zoon
speedphreax

Stationair mengsel iets te arm, vlotterniveau te laag of naald versleten.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
zappa.suzuki

idd vlotternivo controleren en stationairemengesel
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
oldtimer

Bedankt voor de vlotte respons . :idea: De motor draait mooi 'rond' stationair, pakt goed aan en draait smetteloos in de toeren omhoog. Is ook niet te wijten aan 'dood remmen' want de koppeling werkt ook uitstekend (heeft slechts 19.000 km) :?
Dus denk ik idd het vlotter niveau te laag, ga dat eens checken met een transparant darmpje van buitenaf . Ik laat iets weten als het lukt :wink: thxs
BIG88

mijns inziens ook de beste kans in de carb, maar pas op voor een tunnelvisie.
er zijn ook gevallen bekend van b.v. een bobine of contactslotdtraadje dat een massa kan raken o.i.d. als hij iets naar voren gaat.
have BIG fun

D.F.M.T.
oldtimer

Ik ben d'r uit :toost: Was een beetje van beide. Zowel de luchtregelschroef eens deftig gesteld, als het vlotterniveau correct afgesteld op de suzuki specs. Heb meteen een andere vlotter gemonteerd omdat ik diegene die er in zat niet helemaal vertrouwde (poreusiteit :?: ) En toen ging het al een stuk beter. Ik dien enkel nog eens te zoeken achter een gasschuif-zitting want die is wel wat ingelopen door de oude gasschuif. De goede zitting is me bij de demontage bij de andere carbu beschadigd geraakt , helaas :roll: Nu dus, buiten die zitting is onderhand de ganse carbu gereviseerd. Dus dan mag tie ook wel eens aan het werk, wat :mrgreen: Bedankt aan allen voor de goede raad, Roland & zoon :zwaaien:
Plaats reactie