Ik ben van plan een 125/250cc crossmoto te kopen, maar met een zeer beperkt budget(ongeveer 1500 euro). Nu heb ik al verschillende moto's bekeken, maar voor een recenter model (vanaf bj.96) betaal je al snel 2500 euro. Nu is mijn oog gevallen op een Yamaha YZ250 van 1998 voor 'maar' 1000euro. Maar er zijn wat kosten aan.
http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/46634/1
Zoals je kan zien zijn er wat kosten. Motorisch is alles nog goed, maar optisch niet. Dit wil ik kopen:
-plastiek(+benzinetank?)
-rem- en koppelingshendel (want afgebroken)
-versnellingshendel (aan voet)
-bocht in uitlaat?
-decoration set
Hoeveel gaat dit ongeveer kosten (schat maar een bedrag)?
Is dit wel de moeite? Ik kan 1000 euro meer betalen voor een crossmoto die in orde is.
yz 250 restaureren
Moderator: ghulst
Zoo die is van een berg gevallen
Vergeet de zuiger en drijfstang niet, en het zou me verbazen als de cilinder nog nikasil heeft Versnellingsbak uhhhhh
Je kunt voor 2000 euro een 3 jaar oude crosser kopen. Gewoon even rondbellen naar de grotere crosszaken. Succes
Vergeet de zuiger en drijfstang niet, en het zou me verbazen als de cilinder nog nikasil heeft Versnellingsbak uhhhhh
Je kunt voor 2000 euro een 3 jaar oude crosser kopen. Gewoon even rondbellen naar de grotere crosszaken. Succes
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Ik vind de moto zo op het zicht (van de foto) er erg afgeleefd (en slecht onderhouden) uitzien !
Jo VdB
Jo VdB
Ik vind dat de foto onderbelicht is, en dat je daar dus niet veel kunt uit afleiden. Ken je iets van motoren, dan zal je ook wel kunnen inschatten of het blokje nog de moeite is of niet. Indien niet, afblijven of een expert meenemen. De zaken die je wilt vervangen, da's vooral uit esthetisch oogpunt veronderstel ik (en de tank vervangen daarvoor alleen, da's weggegooid geld, want die zie je toch niet!). Nu, dat oogt idd beter op de aanhangwagen, maar beter rijden doe je dan geen meter hoor! Als je wilt beginnen met off-road rijden, en je vertrouwt de kwaliteit van blok en rijgedeelte zou ik zeggen: doen
Keep on smiling!
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Ik zou effe verder kijken
kwam net deze nog tegen
http://www.marktplaats.nl/markt/motoren ... av=a&rv=55
kwam net deze nog tegen
http://www.marktplaats.nl/markt/motoren ... av=a&rv=55
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
deze is wel flink afgeragt zeg .. kijk eens naar de schuin afgesleten noppen op de banden .. dr is veel mee op het asfalt gereden dus ( meestal door lui die in het zand weinig presteren) zegt dus ook al meteen iets over hoe er met de motor is om gegaan ..ik denk ook niet dat hij motorisch 100% is ..als er qua uiterlijk al geen onderhoud aan gepleegd is , waarom zou dat dan motorisch wel het geval wezen?.. voordat je jezelf flink in de kosten gaat steken wat betreft het uiterlijk , zou ik eerst eens na gaan wat de kosten gaan worden voor een nieuwe zuiger , het hohnen en eventueel opnieuw laten nicasilen van de cylinder , en misschien wel het big end en de lagers... 1000 euro is nog altijd 2200 guldens, dikke munten dus
check in iedergeval ook of de remmen / vering lagers van de achtervork allemaal nog in orde zijn ...lekke keringen vervangen is niet zo vreselijk duur (zeker nie als je t zelf doet) maar het telt wel mee in de kosten ..
de uitlaat is makkelijk uit te deuken door deze onder druk te zetten met perslucht ..en de deuk plaatselijk te verwarmen
een nieuwe tank lijkt mij een heel dure grap .. ik denk dat een stickervel en nieuwe radiateur kappen een goedkopere optie is ...
koppeling en rem handle.. jah die heb je natuurlijk nodig ... nieuw of gebruikt kopen als alleen het handle gebroken is vallen de kosten meestal wel mee...
mijn advies...(uit ervaring) : laat dat vieze ding staan en spaar door voor een motor die je niet hoeft op te lappen voordat je erop kan gaan rijden ...
check in iedergeval ook of de remmen / vering lagers van de achtervork allemaal nog in orde zijn ...lekke keringen vervangen is niet zo vreselijk duur (zeker nie als je t zelf doet) maar het telt wel mee in de kosten ..
de uitlaat is makkelijk uit te deuken door deze onder druk te zetten met perslucht ..en de deuk plaatselijk te verwarmen
een nieuwe tank lijkt mij een heel dure grap .. ik denk dat een stickervel en nieuwe radiateur kappen een goedkopere optie is ...
koppeling en rem handle.. jah die heb je natuurlijk nodig ... nieuw of gebruikt kopen als alleen het handle gebroken is vallen de kosten meestal wel mee...
mijn advies...(uit ervaring) : laat dat vieze ding staan en spaar door voor een motor die je niet hoeft op te lappen voordat je erop kan gaan rijden ...
BIERTAKT crossen en zuupn
Weet er mss iemand welke stukken je nog op een full cross moet monteren om legaal op straat te kunnen komen. De moto heeft wel al een kenteken.
Ik weet niet hoe het zit voor Nederland, maar in België bestaat de verplichte uitrusting uit: een snelheidsmeter, dimlicht, achterlicht en stoplicht. Over een spiegel durf ik me niet uitspreken, maar het is wel handig als je veel stukken op de weg moet doen.
Bij nieuwe moto's is een spiegel ook verplicht. En richtingaanwijzers (pinkers) trouwens ook ... En de inclinatie van de nummerplaat moet van dien aard zijn dat de plaat (praktisch) loodrecht t.o.v. de as van de weg ligt
Jo VdB
Jo VdB
Want ik heb al 3 keer de spiegel van mijn brommer (honda mtx 50) stukgereden/gevallen.
Btw: is er op een full cross moto een aansluiting voor de lichten?
Btw: is er op een full cross moto een aansluiting voor de lichten?
In principe (althans bij de gangbare merken/modellen): NEEN (de lichtspoel is vaak te zwak voor verlichting)Anonymous schreef: is er op een full cross moto een aansluiting voor de lichten?
Is er naast een full cross ook zoiets als een 3/4 of 1/2 cross moto ?
Jo VdB
Full cross is toch gewoon om aan te duiden dat de moto alleen voor cross gemaakt is en niet voor de baan. Ik wil dus van deze moto een 3/4 cross maken. Die wel op de baan mag, maar ik begrijp wat je bedoelt. Achteraf bekeken slaat die full op nietsJo VdB schreef:Anonymous schreef:
Is er naast een full cross ook zoiets als een 3/4 of 1/2 cross moto ?
Jo VdB
http://www.marktplaats.nl/markt/motoren ... 1&oudei=15
misschien is het iets, ik vind het iedergeval wel aantrekkelijk
misschien is het iets, ik vind het iedergeval wel aantrekkelijk