ja ik weet het...dit is noppenforum en geen chopper forum, maar ik ben naast mijn noppenmachine begonnen aan de bouw van een chopper.
Omdat motorgekken van meerdere modellen houden hier een link naar de site over de Chopper. http://www.snipercustomchoppers.eu
Chopper bouwen
Moderator: ghulst
Sniper
Proud owner of a Yamaha WR400F (1999), Lada Niva (1991), Toyota Prius (2010), Triumph Spitfire (1978), Opel Astra (2008), Hyundai H200 (2001)
and now building a Custom Chopper
http://www.Niva4x4.nl
http://www.Spitje.info
http://www.SniperCustomChoppers.eu
Proud owner of a Yamaha WR400F (1999), Lada Niva (1991), Toyota Prius (2010), Triumph Spitfire (1978), Opel Astra (2008), Hyundai H200 (2001)
and now building a Custom Chopper
http://www.Niva4x4.nl
http://www.Spitje.info
http://www.SniperCustomChoppers.eu
joebar ook motorgek , houdt van alle motoren ( behalve choppers ) maar toch , een eigenbouw project kan ik dan wel weer heel goed waarderen .
is alles aangekocht en ga je het zelf monteren ? of komen er ook eigenbouw onderdelen op ?
en waarom juist een chopper ? en niet de ultieme eigenbouw enduro of crosser ( wat mij dan weer een uitdaging lijkt)
wel intressant , ik ga je draadje zeker volgen ! succes
is alles aangekocht en ga je het zelf monteren ? of komen er ook eigenbouw onderdelen op ?
en waarom juist een chopper ? en niet de ultieme eigenbouw enduro of crosser ( wat mij dan weer een uitdaging lijkt)
wel intressant , ik ga je draadje zeker volgen ! succes
4 strokes only !!
JoeBaR schreef:joebar ook motorgek , houdt van alle motoren ( behalve choppers ) maar toch , een eigenbouw project kan ik dan wel weer heel goed waarderen .
is alles aangekocht en ga je het zelf monteren ? of komen er ook eigenbouw onderdelen op ?
en waarom juist een chopper ? en niet de ultieme eigenbouw enduro of crosser ( wat mij dan weer een uitdaging lijkt)
wel intressant , ik ga je draadje zeker volgen ! succes
De site is aangepast daar kun je dus veel vinden. ik heb alle onderdelen zoals motor, versnellingsbak etc uiteraard besteld. Het frame is een basis frame maar zal aan de wensen aangepast moeten worden.
Uiteraard zal er ook een hoop maatwerk op moeten komen zoals spatborden, stuur, voorvork, zadel, maatwerk mbt frame. en als laatste moet alles natuurlijk worden voorzien van de juiste laklaag.
naar verwachting ben ik 4 a 5 maanden verder voordat het klaar is, net op tijd voor de zomer van 2013.
houd de site in de gaten daar zal de meeste info te vinden zijn http://www.snipercustomchoppers.eu
waarom een chopper, dat is een heel verhaal maar in het kort is de voornaamste reden mijn gezin. het plan was een ZZR1400 te gaan halen deze zomer. probleem met deze motor is dat hij begrenst is op 300 kmh en niet op 120
mijn kinderen (8 en 10) hebben deze vakantie aan mij gevraagd geen racer te kopen omdat dat ze bang zijn dat dat niet goed gaat. ik rij met al mijn auto's en motoren ver boven de maximum snelheid. zo is mijn gezin er van overtuigd dat als ik op een motor ga rijden die 210 pk heeft en 300km/h rijd ik dat ook ga rijden. het probleem is dus dat dat klopt, niet in week 1 maar week 2 zeker. Omdat ik al een racer, toermotor, en enduro motor heb gehad, of heb, leek een chopper een goede keus....weer eens wat nieuws zeg maar. Het bouwen is leuk en ik denk dat als je het zelf bouwt het rijden nog veel leuker is, vooral als andere het ook leuk vinden.
Sniper
Proud owner of a Yamaha WR400F (1999), Lada Niva (1991), Toyota Prius (2010), Triumph Spitfire (1978), Opel Astra (2008), Hyundai H200 (2001)
and now building a Custom Chopper
http://www.Niva4x4.nl
http://www.Spitje.info
http://www.SniperCustomChoppers.eu
Proud owner of a Yamaha WR400F (1999), Lada Niva (1991), Toyota Prius (2010), Triumph Spitfire (1978), Opel Astra (2008), Hyundai H200 (2001)
and now building a Custom Chopper
http://www.Niva4x4.nl
http://www.Spitje.info
http://www.SniperCustomChoppers.eu
papa die verongelukt is inderdaad het uncoolste wat er maar is. (Dat geldt trouwens ook als het met 70km/u gebeurt)
Daar moet je maar niet constant bij stilstaan maar er een keer over nadenken kan geen kwaad.
Ben benieuwd, ik hou ook wel van een zelfbouwprojektje. Ik heb laatst al een zitten kwijlen bij een gruwelijk coole caferacer op basis van een KTM...
Daar moet je maar niet constant bij stilstaan maar er een keer over nadenken kan geen kwaad.
Ben benieuwd, ik hou ook wel van een zelfbouwprojektje. Ik heb laatst al een zitten kwijlen bij een gruwelijk coole caferacer op basis van een KTM...
Hola
Ik heb hierover ook wel eens zitten piekeren...en flat tracker zoals vroeger met een Rotax 500 blok gebruikt werd in USA lijkt mij ultra cool voor op de weg.
Heeft ook weer iets van een crosser, en is een ding dat niemand heeft dus lijkt mij leuk. Hard rijden hou ik niet zo van, gewoon van a naar b pruttelen en af en toe een wheelie
Mijn eerste enduro was een KTM met Rotax 500...alweer 20 jaar geleden.
Ik heb hierover ook wel eens zitten piekeren...en flat tracker zoals vroeger met een Rotax 500 blok gebruikt werd in USA lijkt mij ultra cool voor op de weg.
Heeft ook weer iets van een crosser, en is een ding dat niemand heeft dus lijkt mij leuk. Hard rijden hou ik niet zo van, gewoon van a naar b pruttelen en af en toe een wheelie
Mijn eerste enduro was een KTM met Rotax 500...alweer 20 jaar geleden.
Eureka - dat is em. Vraag me af of zoiets nog te realiseren valt? Frame zal het grootste punt zijn - een bestaand crossframe heeft een totaal andere geometrie.
Rotax zal nog wel gaan denk ik, zijn iig nog wel onderdelen van te krijgen, en als je eenmaal een goed blok hebt die zijn praktisch onverwoestbaar.
Rotax zal nog wel gaan denk ik, zijn iig nog wel onderdelen van te krijgen, en als je eenmaal een goed blok hebt die zijn praktisch onverwoestbaar.
wel erg modern voor een fiets uit die tijd zo`n wavedisc schijf in het voorwielhenk-v schreef:
wat is er nog *harley - davidson * aan deze fiets met een rotax blok ?
het is trouwens niet een ingewikkeld frame om zelf te bouwen lijkt me.
4 strokes only !!
JoeBaR schreef:wel erg modern voor een fiets uit die tijd zo`n wavedisc schijf in het voorwielhenk-v schreef:
wat is er nog *harley - davidson * aan deze fiets met een rotax blok ?
het is trouwens niet een ingewikkeld frame om zelf te bouwen lijkt me.
frames aanpassen of bouwen is het probleem niet, de RDW wel
Sniper
Proud owner of a Yamaha WR400F (1999), Lada Niva (1991), Toyota Prius (2010), Triumph Spitfire (1978), Opel Astra (2008), Hyundai H200 (2001)
and now building a Custom Chopper
http://www.Niva4x4.nl
http://www.Spitje.info
http://www.SniperCustomChoppers.eu
Proud owner of a Yamaha WR400F (1999), Lada Niva (1991), Toyota Prius (2010), Triumph Spitfire (1978), Opel Astra (2008), Hyundai H200 (2001)
and now building a Custom Chopper
http://www.Niva4x4.nl
http://www.Spitje.info
http://www.SniperCustomChoppers.eu
gewoon een oude rotax met kenteken kopen en vervolgens verbouwen!
er staat weer een update op de site.
http://snipercustomchoppers.eu/
http://snipercustomchoppers.eu/
Sniper
Proud owner of a Yamaha WR400F (1999), Lada Niva (1991), Toyota Prius (2010), Triumph Spitfire (1978), Opel Astra (2008), Hyundai H200 (2001)
and now building a Custom Chopper
http://www.Niva4x4.nl
http://www.Spitje.info
http://www.SniperCustomChoppers.eu
Proud owner of a Yamaha WR400F (1999), Lada Niva (1991), Toyota Prius (2010), Triumph Spitfire (1978), Opel Astra (2008), Hyundai H200 (2001)
and now building a Custom Chopper
http://www.Niva4x4.nl
http://www.Spitje.info
http://www.SniperCustomChoppers.eu