DRBIGholland goes to the french alps 2013

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

Ik kreeg vanavond tijdens het demonteren van mijn DRBIGproject een ingeving om weer eens met zoveel mogelijk DRBIGgers van dit forum eens iets langer gezamenlijk weg te zijn.

Zo hebben we een keer onze 4 neuzen laten zien in Tsjechie op de DRBIGmeeting aldaar en ik vroeg me af of meerdere hier zin hadden om een langer reisje met de club te maken en zo ja wat zou dan een leuke bestemming zijn en wat hoe lang zijn we dan bij benadering weg ?

Gooi eens serieus in de groep wat jou leuk zou lijken.
Laatst gewijzigd door Leo op wo dec 05, 2012 23:22, 2 keer totaal gewijzigd.
kantelaar
Berichten: 664
Lid geworden op: wo sep 14, 2011 16:48
Locatie: Assen

Een lang weekend Montleban?

http://www.youtube.com/watch?v=RSfBNmZW ... detailpage

Daar is er mogelijk om fatsoenlijk de motor te stallen en overdekt te slapen en volgens mij kunnen we ook gewoon met tentjes terecht.
Kunnen we bbqen, bier drinken en gebruik maken van die mooie crossbaan aldaar .

Ik moet me wel meer in Montleban gaan verdiepen voor meer info en hoeveel het kost e.d. als dit een serieuze optie word, ik ken het niet zo goed en heb dit van motorforum geplukt.
Zandprutser 1e klas.
DR-Big
Berichten: 1145
Lid geworden op: za okt 26, 2002 19:21
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Weekje Franse Alpen? Kunnen we de Parpaillon doen.

Leo, volgens mij hebben een paar GS mannen een tijdje geleden ook in de Franse Alpen rondgereden. Je hebt daar een hele zooi aan allroad wegen liggen.

Campings: aan de voet van de Mont Cenis (veel allroad paden), in de buurt van Embrun (voor die Parpaillon).

Mooiste tijd: mei of september.

OJ
futurist
Berichten: 3404
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

mijn motormaatje en ik lopen al langer met de gedachten in de Alpen bepaalde oude (leger) routes te gaan doen...........................
dat moet echt geweldig zijn om dat met een groep te doen, alleen of met twee is dat wat eenzaam, hou dit draadje gaande en na mijn vakantie ga ik hem dat eens laten uitzoeken.....
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

Leuk om te lezen dat meerdere hier voor langere tijd met de DRBIGgroep onderweg wil zijn :idea:

Laat de ideeen maar komen dames en heren !
DR-Big
Berichten: 1145
Lid geworden op: za okt 26, 2002 19:21
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Ik ben even aan het verzamelen geslagen:

Verslag van de GS club uit 2008. Plaatjes doen het niet meer, maar er staan genoeg ideeen in.
Hier een stel gasten met 4x4's.
Dit verhaal kunnen we zo gaan doen.

Vooral dat laatste verhaal heeft mijn voorkeur. Gewoon met de auto en aanhanger naar de Franse Alpen en daar gaan rijden. Spaart tijd en noppen :-)

Ik speel ook nog met de gedachten om een paar dagen naar de Eifel te gaan. Een dag erheen via de Ardennen, dagje sturen in de Eifel en een dag weer terug via Ardennen en Belgisch Limburg. Ik heb al wat routes in elkaar gezet. Das gewoon onroad allemaal. Overnachten op een camping waar ik al 30 jaar kom. Camping is heel basic, maar je kan er vuur maken :-)

OJ
futurist
Berichten: 3404
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

ik heb hier al eens eerder een balletje op gegooid voor de

http://www.transamtrail.com/

volgens mij kan je hier echt nog avontuur beleven in het hart van amerika op de manier die wij allemaal leuk vinmden en waar onze reis enduro voor gebouwd is.
ik heb recent nog een mail gestuurd naar de maker van de trails maar heb nog geen antwoord, iig over max 2 jaar of het jaar erna wil ik er naar toe, voor ik te oud wordt wil ik het echte amerika zien en geen route 66 shit maar van oost naar west.
greetz Futurist
PS als er iemand ook maar een klein beetje er aan denkt om dit ook te gaan doen neem dan aub contact op.
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
DR-Big
Berichten: 1145
Lid geworden op: za okt 26, 2002 19:21
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Ah, dan weet ik er ook nog wel een: de Canning Stock Route. Waarschijnlijk de meest uitdagende off-road route van de wereld. Een stel Nederlanders hebben die in 1998 gereden.

Maar dit soort avonturen liggen voor mij vrees ik buiten mijn mogelijkheden. Tussen droom en werkelijkheid staan wetten in de weg en praktische bezwaren...


OJ
Gebruikersavatar
de antrapper
Berichten: 2199
Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
Locatie: Apeldoorn

DR-Big schreef: en praktische bezwaren...


OJ
Ken dat ben er net 24 jaar mee getrouwd,
maar ze wil niet zeggen hoelang ik nog moet :mrgreen:
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

Ik denk dat we het een beetje binnen europa moeten houden want de meeste van ons kunnen max 1 a 2 weken ( buiten de grote vakantie om ) thuis en op het werk "gemist" worden.
Gebruikersavatar
Edwin
Berichten: 2050
Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Contacteer:

Ik zelf denk, via de Ardennen naar de Alpen toe, en tegen een paar lekkere "pukkels" oprijden (hoe hoger hoe beter)
Assumption is the mother of all fuck ups
futurist
Berichten: 3404
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

Ik begrijp de praktische bezwaren, ik wil ook heel graag mee denken naar iets leuks en uitdagend dichterbij, ik had al een mogelijkheid genoemd en ga jullie dit ook tonen. maar één persoon die mijn droom mee probeert te realiseren is genoeg.............................Ik kan buiten de zomer/winter en winter/zomer bandenwissel periodes wel wat extra dagen vrij krijgen dus zal zeker van de partij zijn.
greetz Futurist
PS keep shouting options
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
DR-Big
Berichten: 1145
Lid geworden op: za okt 26, 2002 19:21
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Edwin schreef:Ik zelf denk, via de Ardennen naar de Alpen toe, en tegen een paar lekkere "pukkels" oprijden (hoe hoger hoe beter)
Dat heb ik vorig jaar met mijn VT800 gedaan. Ik ben alleen in een keer naar de Vogezen geknald (700 km snelweg) en van daaruit via de Jura naar de Franse Alpen. Daar alle Alpenreuzen gedaan. Op de terugweg door Zwitserland gestrand met een kapotte dynamo... Maar alles onroad natuurlijk met de sjopper :-)

Dit jaar met de zomervakantie ook weer de Col de l'Iserand op geweest (met de auto), maar met een spiedend oog ook wel de allroad mogelijkheden gespot.

De Franse Alpen zijn zo gaaf en zeker in het grensgebied met Italie. Daar hebben ze dik 150 jaar geleden allerlei militaire wegen aangelegd, die nu alleen nog maar door allroaders gebruikt worden. De Ligurgische Kamstrasse is er ook zo een (ligt wel aan de Italiaanse kant):
Afbeelding

En dat gaat zo 90 km door!
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

futurist schreef:mijn motormaatje en ik lopen al langer met de gedachten in de Alpen bepaalde oude (leger) routes te gaan doen...........................
futurist
DR-BIG schreef:De Franse Alpen zijn zo gaaf en zeker in het grensgebied met Italie. Daar hebben ze dik 150 jaar geleden allerlei militaire wegen aangelegd, die nu alleen nog maar door allroaders gebruikt worden. De Ligurgische Kamstrasse is er ook zo een (ligt wel aan de Italiaanse kant)
Ik begin een gevoel te krijgen welke richting het op gaat :D
futurist
Berichten: 3404
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

sounds right to me, op mijn aanhanger kunne 3 big's
data?
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
DR-Big
Berichten: 1145
Lid geworden op: za okt 26, 2002 19:21
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Voor mij zit het er qua financieel vakantiegeld wel een beetje op :-) Misschien nog een paar daagjes Eifel. Zomervakantie was een beetje out of budget. Voor mij dus volgend voorjaar.

Voor de twijfelaars nog een mooi verslag hiero.

Wat die aanhanger betreft, graag. Ik heb wel een auto :-)

OJ
eRDeeWee
Berichten: 228
Lid geworden op: ma jan 09, 2012 21:05
Locatie: Brasschaat

Als de datum uitkomt....
:verliefd: Mmmmmmmmm :verliefd: :roll:
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

Kwa datum zat ik zelf te denken aan voorjaar 2013 omdat ik feitelijk gezien een DRBIGframe zonder kenteken zonder voorvork en een kapot blok heb staan dus in de winter moet ik nog "het een en ander" doen om mee te kunnen :D

Traditiegetrouw heb ik iets met de pinkiebus :wink:
pinkiebus.jpg
DR-Big
Berichten: 1145
Lid geworden op: za okt 26, 2002 19:21
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Ik zat me al af te vragen: leeft de Pinkybus nog?

Hier nog wel.

Afbeelding

OJ
futurist
Berichten: 3404
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

sounds right to me, op mijn aanhanger kunne 3 big's
als het in de goede periode valt dan heb ik ook een bussie waar er minimaal 1 in kan en een heleboel bagage
en de aanhanger erachter natuurlijk

futurist
Laatst gewijzigd door futurist op di aug 28, 2012 19:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
BIG88
Berichten: 1702
Lid geworden op: di okt 29, 2002 22:41
Locatie: Limboland

ik ben er weer, even een weekje comp.loos geweest wegens schijfcrash :?

Pinky is geëmigreerd naar libanon, dus daar hebben we niks meer mee.
en bij mij houd het zowel financieel als vakantiedagentechnisch ook wel op met een week, maar het idee met militaire routes ligt me wel denk ik.
dit jaar zit het er voor mij in ieder geval niet meer in.
have BIG fun

D.F.M.T.
futurist
Berichten: 3404
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

volgend voorjaar vind ik ook serieuzer, dan kunnen we beter plannen, van gedachte wisselen waar naar toe en kan de groep dus ook wat groter zijn, hoe meer zielen hoe meer vreugd toch. lijkt me echt cool Dr Big only een weekje pionieren in de Alpen of zo. een paar auto's/busje met aanhanger en wat reserve delen dat niemand stil komt te staan en natuurlijk een koelwagen mee voor het bier..................................
ik heb er nu al zin in.
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

Militairische routes rijden klinkt voor de meeste geïnteresseerden van wat langer weg met zun allen heel aanlokkelijk.

Zullen we 30 september vast wat voorpret hebben tijdens de pauzes ?
DR-Big
Berichten: 1145
Lid geworden op: za okt 26, 2002 19:21
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Voorpret is altijd goed :-)

De plannen beginnen wat vastere vormen aan te nemen na deze brainstorm sessie:

Periode: eind mei/begin juni: de sneeuw is dan een beetje weg en het weer is al aardig en het is nog niet zo druk op de campings en de offroad paden.
Gebied: Franse Alpen en met name het gebied rond Briançon. Daar liggen ook de meeste militaire paden. Briançon zelf is een oude vestingstad uit die tijd.
Camping: iets in de buurt van Briançon. Willen we een vaste uitvalsbasis? Of gaan we een beetje rondtrekken. Vaste plek lijkt mij handiger.
Hoe er naar toe: auto, aanhanger, busje. Met een aanhanger heb je wel twee dagen nodig om er te komen. Weekend heen, volgend weekend terug. Hebben we 5 dagen om te rijden.
Kosten: ieder voor zich, meerijders delen de benzine, stageld op de camping gewoon zelf betalen, ontbijt en lunch zelf, avond: BBQ, pizza, zelf iets in elkaar knutselen, kunnen we samen doen en de kosten delen, of ieder voor zich. Zelfde geldt voor bier en fris. Goedkoopste is om dat uit NL mee te nemen. Ik heb nog wel een campingkoelkastje. Anderen misschien ook nog wel.
Routes: ik heb totnutoe twee routes gemaakt: Col du Parpaillon en de Assietta Kamroute. Ik ga nog wat zoeken rondom het meer van Val Cenis. Daar ligt ook nog zo'n oud fort. En misschien de Lugurische Kamroute. Die laatste ligt wel een beetje uit de buurt en is onzeker wat betreft toestand en toegankelijkheid. Misschien iets te heftig Ik ga ook nog even dat verhaal van Platte Vis doorlezen om te kijken of we daar nog wat uit kunnen halen. Verder ga ik de Alpenroute.de site eens uitpluizen, daar staan zo'n beetje alle offroadroutes door de Alpen op :-)

OJ
futurist
Berichten: 3404
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

goed bezig, ik ben voor die periode zeker al ingeschreven.................................
mijn laatste berichtje, ga mijn laatste spullen pakken, morgen vroeg naar schiphol. niet al stiekum zonder mij vertrekken hoor........
greetz Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Plaats reactie