BIG aankoop
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... _638wt_952
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... _638wt_952
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... _500wt_969
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... _500wt_969
er zijn meer kettingen
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... _638wt_952
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... _500wt_969
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... _500wt_969
er zijn meer kettingen
have BIG fun
D.F.M.T.
D.F.M.T.
Iemand deze over ?
Blijkt dat niet alleen mijn km kabel afgebroken was .
http://images.cmsnl.com/img/products/bo ... 1_3a99.jpg
Nieuw zijn ze best prijzig
Blijkt dat niet alleen mijn km kabel afgebroken was .
http://images.cmsnl.com/img/products/bo ... 1_3a99.jpg
Nieuw zijn ze best prijzig
Zandprutser 1e klas.
er bestaan 2 diameters als ik het goed heb, ik heb iig een velg waar het gat groter is zodat ook de opnemer een groter gat moet hebben??....
futurist
ps je vind die overigens bij iedere motorboer/sloper want Suzuki gebruikt echt dezelde opnemer al heel wat jaren in die tijd, je moet alleen op de manier letten hoe de kabel er in zit.
futurist
ps je vind die overigens bij iedere motorboer/sloper want Suzuki gebruikt echt dezelde opnemer al heel wat jaren in die tijd, je moet alleen op de manier letten hoe de kabel er in zit.
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Ga ik doen thanx .Leo schreef:MROE gaat binnenkort het voorwiel van mueslimonster overnemen en de vraag is of hij de opnemer ook nodig heeft of puur alleen het voorwiel.
Even een PB naar mueslimonster / MROE en je weet het.
Zandprutser 1e klas.
futurist schreef:er bestaan 2 diameters als ik het goed heb, ik heb iig een velg waar het gat groter is zodat ook de opnemer een groter gat moet hebben??....
futurist
ps je vind die overigens bij iedere motorboer/sloper want Suzuki gebruikt echt dezelde opnemer al heel wat jaren in die tijd, je moet alleen op de manier letten hoe de kabel er in zit.
Als optie 1 niet door kan gaan zal ik motorslopers zoals roukema e.d. bellen
Zandprutser 1e klas.
- Edwin
- Berichten: 2051
- Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
- Locatie: Onder de rook van Rotterdam
- Contacteer:
Weet je zeker dat die kapot is? en niet het plastic wormwiel wat hier in zit? In de opnemer zit alleen een metaal wieltje die het plastic wormwiel aandrijft. Vaak door drooglopen slijt die plastic wormwiel waardoor de kabel niet aangedreven meer wordt.
Assumption is the mother of all fuck ups
Edwin schreef:Weet je zeker dat die kapot is? en niet het plastic wormwiel wat hier in zit? In de opnemer zit alleen een metaal wieltje die het plastic wormwiel aandrijft. Vaak door drooglopen slijt die plastic wormwiel waardoor de kabel niet aangedreven meer wordt.
Het idd het plastic wormwiel dat versleten is , ik heb nog getracht met een rubber ringetje dat wormwiel weer in contact te laten komen met de metale van de kabel maar helaas pakt hij het "verse" gedeelte net niet.
Ik kon het wormwiel nergens als onderdeel vinden/bestellen alleen het hele huis .
Zandprutser 1e klas.
- Edwin
- Berichten: 2051
- Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
- Locatie: Onder de rook van Rotterdam
- Contacteer:
Dacht ik al dat die versleten zou zijn...maar je hebt niet goed gekeken Nog steeds niet goedkoop, maar de beste man moet ook wat verdienen.
http://www.dr-big-shop.de/shop/product_ ... ucts_id=76
http://www.dr-big-shop.de/shop/product_ ... ucts_id=76
Assumption is the mother of all fuck ups
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
Ik ben weer een bandje verder,
heb 10000 km op de Mefo Explorer gereden, een fijne band, was in het profiel wat ik wou
alleen tot maat 130 te krijgen, ben daarom weer terug bij de K60 scout, maar wel in maat 140.
Had ook nog een spaak stuk, als die binnen is kan de boel uit elkaar.
Heb de band bij Mymoto besteld, woensdag besteld, maandag in huis
HansD
heb 10000 km op de Mefo Explorer gereden, een fijne band, was in het profiel wat ik wou
alleen tot maat 130 te krijgen, ben daarom weer terug bij de K60 scout, maar wel in maat 140.
Had ook nog een spaak stuk, als die binnen is kan de boel uit elkaar.
Heb de band bij Mymoto besteld, woensdag besteld, maandag in huis
HansD
- Bijlagen
-
- Hij zit, wat een stug varken zeg!
- IMG_1540.JPG (49.5 KiB) 3618 keer bekeken
-
- FF uurtje prutsen
- IMG_1534.JPG (46.79 KiB) 3640 keer bekeken
Laatst gewijzigd door de antrapper op ma aug 27, 2012 21:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Big Bigger Tiger en weer Big
Om de openstaande weddenschap met Mr.Z. in te kunnen lossen heb er nieuw rubber op gemikt. Deze ronde heb ik het voor het eerst eens zelf gedaan en nu terugkijkend viel het best mee. Het lastigste was het lossen van de TLband van de velg maar daar kreeg ik hulp bij van de zijpikkel van een XR400 en daarna stelde het vrij weinig meer voor ( als je er wat ervaring mee hebt ). De grote tijdwinst zat er voor mij in dat ik niet op zoek hoefde naar het ventiel van de binnenband ( zit ik altijd mee te k... ).
Let op !: dit is een geen statisch/dynamisch gebalanceerde fotosessie
Zet oe BIG maar vast strak MR.Z. want here aai kum
Let op !: dit is een geen statisch/dynamisch gebalanceerde fotosessie
Zet oe BIG maar vast strak MR.Z. want here aai kum
Verleden week ook vreselijk zitten k... met het ventiel van twee binnenbanden voor mijn tweede set BIG velgen. Banden er op of eraf op een gespaakte BIG velg is zó gebeurd, maar dat kleine ventieltje door de velg krijgen in combinatie met een nieuwe & stugge buitenband is .De grote tijdwinst zat er voor mij in dat ik niet op zoek hoefde naar het ventiel van de binnenband ( zit ik altijd mee te k... ).
Iemand goede tips om makkelijk het gaatje te vinden
BTW: wist niet dat gespaakte BMW velgen de spaken aan de zijkant van de velg hebben zitten (naast de band) daarom tóch tubeless zijn....
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
- Edwin
- Berichten: 2051
- Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
- Locatie: Onder de rook van Rotterdam
- Contacteer:
Misschien wel handig zo'n apparaat, maar heb het anders geleerd bij een motorcross zaak.
Truc is lastig uit te leggen met woorden, maar het gaat ongeveer als volgt:
Band op één kant van de velg leggen, grote bandenlepel onder de buitenband schuiven net naast het ventiel, dus geheel onder de band door naar de andere kant die al op de velg ligt. Dan de band met de lepel over de gehele velg trekken waardoor het ventielgat compleet bloot komt te liggen. Dan kan je het ventiel van de binnenband heel makkelijk in het gaatje proppen en hem borgen met het ventielboutje. Dan rustig de lepel weer loslaten waardoor de buitenband weer in de beginpositie komt. Hierbij even opletten dat de binnenband niet klem komt te zitten onder de lepel, vandaar dat je de lepel net naast het ventielgat moet steken...en klaar ben je. Doe het al op deze manier vanaf het begin en nooit gepiel met het ventiel. Zal volgende keer wat foto's maken, dan is het wat duidelijker.
Truc is lastig uit te leggen met woorden, maar het gaat ongeveer als volgt:
Band op één kant van de velg leggen, grote bandenlepel onder de buitenband schuiven net naast het ventiel, dus geheel onder de band door naar de andere kant die al op de velg ligt. Dan de band met de lepel over de gehele velg trekken waardoor het ventielgat compleet bloot komt te liggen. Dan kan je het ventiel van de binnenband heel makkelijk in het gaatje proppen en hem borgen met het ventielboutje. Dan rustig de lepel weer loslaten waardoor de buitenband weer in de beginpositie komt. Hierbij even opletten dat de binnenband niet klem komt te zitten onder de lepel, vandaar dat je de lepel net naast het ventielgat moet steken...en klaar ben je. Doe het al op deze manier vanaf het begin en nooit gepiel met het ventiel. Zal volgende keer wat foto's maken, dan is het wat duidelijker.
Assumption is the mother of all fuck ups
weet je wat je met zo'n mooie tank kan maken
- Bijlagen
-
- MonsterS
- DSC01663 (500x375).jpg (177.05 KiB) 3505 keer bekeken
-
- Dr Big Special meyt zijn kleine broer de HUSA 650
- DSC01661 (500x375).jpg (177.17 KiB) 3505 keer bekeken
Hallo, Bigrijders.
Na 20 motoren in 8 jaar, na een jaartje zonder, met veel plezier op aanraden v/e vriend een Big gekocht. Ben nu pas ingedaald om te ervaren wat nu echt leuk is! Het gaat om het gebruiken! Dus niet bang voor krassen of niet rijden omdat hij net gepoetst is. Kost geen drol en ben nog nooit zo blij geweest met deze aanschaf. Van Hayabusa, GS, Varadero, africatwin, tl1000s en R, RT, SV1000, randy mamola's, cbr, racebikes, allroads enz enz.tot dit superleuk concept! (mijn vrouw ook blij) Geen gezeik met krasjes, diefstal, pk's. Dus gebruiken waarvoor hij bedoeld is. Ik gebruik nu eens eindelijk mijn ogen op die super kleine weggetjes in de Ardennen (geen politie en radar) en de rit naar Crest 2013 pinksteren binnendoor staat! Zelfs een vriend die alleen maar 1 stand gas kent, heeft er ook eentje aangeschaft. 2 weken geleden in de stromende regen naar de Ardennen, riviertjes overgestoken, bospaadjes, modderpaadjes, het werd steeds gekker! Opwarmen met de handen in de vetpan in een Belgische friture bij Malmedy. Wat een fun!! Het gaat inderdaad om de instelling! En dan te bedenken dat ik hem gekocht had, omdat mijn rug is doorgezakt en wat rustige weggetjes wilde gaan rijden...als ik nog kon rijden. Ik vermoed dat de toekomst er anders uit gaat zien! Na de verkoop van mijn Garmin, rijd ik nu met roadbook met zelf uitgestippelde routes. Herkenning via inschatting, wat een fun. Kom op weggetjes waar ik vroeger hard langs reed...Nu zwaai ik de dikke GS mannetjes uit als ik een paadje insla, zij druk bezig zijn hun bluetooth te resetten, bmwpakje smetvrij houden, welk nummer zet ik op?, heb ik alles aangesloten, kijk mij met mijn mistlampen en de klaphelm maar weer dicht houden, omdat er een vliegje op hun route komt aanwieberen die hun overbodige dakar-touratech smuck zou kunnen beschadigen..Ga ze steeds meer zielig vinden als ze bij de wasstraat staan hun shutdown van de rijdende fabriek te regelen. Enfin, een tripy staat op de verlanglijst! Back to basic. Hoe minder, hoe meer plezier! En mijn oriëntatievermogen weer terug!
Binnenkort een fotootje...Heb wel al voor een enduroband erop gezet (Heidenau), nieuw balhoofdlager en tanksealer. Rij door tot ze gaan strooien, dan maar eens kijken voor het aanpassen van de cockpit, valbeugel (geen ervaring), nieuwe uitlaat, oude is nog in goede staat maar vind ik toch wat te stil. (koper?) Merk dat kleine weggetjes rijden in de Ardennen ook gevaarlijk zijn met uitritten, wandelaars, fietsers. Daarom de stelling loud pipes saves lifes, ben ik absoluut mee eens. Natuurlijk niet overdrijven, maar het voornemen me netjes aan de regels te houden is al weer in de prullenbak beland.
Verder moet de BIg functioneel zijn, dus geen flauwekul erop wat je toch niet gebruikt. Zou wel graag meer benzine mee willen nemen...Past een oude plastic tank van de 41 hier niet op. heb je 30 liter...
Zijtanks zou ik wel graag willen, maar zijn veel te duur van Mecasport.
Verder totaal niet technisch, dus zal regelmatig hulp vragen via deze site. Begin het sleutelen wel super te vinden!
Hoop jullie een keer te ontmoeten bij een leuke meeting en zouden jullie naar het zuiden komen, ik weet leuke routes en plekjes! (Ardennen en Eifel in de achtertuin)
Groet, Rop
Na 20 motoren in 8 jaar, na een jaartje zonder, met veel plezier op aanraden v/e vriend een Big gekocht. Ben nu pas ingedaald om te ervaren wat nu echt leuk is! Het gaat om het gebruiken! Dus niet bang voor krassen of niet rijden omdat hij net gepoetst is. Kost geen drol en ben nog nooit zo blij geweest met deze aanschaf. Van Hayabusa, GS, Varadero, africatwin, tl1000s en R, RT, SV1000, randy mamola's, cbr, racebikes, allroads enz enz.tot dit superleuk concept! (mijn vrouw ook blij) Geen gezeik met krasjes, diefstal, pk's. Dus gebruiken waarvoor hij bedoeld is. Ik gebruik nu eens eindelijk mijn ogen op die super kleine weggetjes in de Ardennen (geen politie en radar) en de rit naar Crest 2013 pinksteren binnendoor staat! Zelfs een vriend die alleen maar 1 stand gas kent, heeft er ook eentje aangeschaft. 2 weken geleden in de stromende regen naar de Ardennen, riviertjes overgestoken, bospaadjes, modderpaadjes, het werd steeds gekker! Opwarmen met de handen in de vetpan in een Belgische friture bij Malmedy. Wat een fun!! Het gaat inderdaad om de instelling! En dan te bedenken dat ik hem gekocht had, omdat mijn rug is doorgezakt en wat rustige weggetjes wilde gaan rijden...als ik nog kon rijden. Ik vermoed dat de toekomst er anders uit gaat zien! Na de verkoop van mijn Garmin, rijd ik nu met roadbook met zelf uitgestippelde routes. Herkenning via inschatting, wat een fun. Kom op weggetjes waar ik vroeger hard langs reed...Nu zwaai ik de dikke GS mannetjes uit als ik een paadje insla, zij druk bezig zijn hun bluetooth te resetten, bmwpakje smetvrij houden, welk nummer zet ik op?, heb ik alles aangesloten, kijk mij met mijn mistlampen en de klaphelm maar weer dicht houden, omdat er een vliegje op hun route komt aanwieberen die hun overbodige dakar-touratech smuck zou kunnen beschadigen..Ga ze steeds meer zielig vinden als ze bij de wasstraat staan hun shutdown van de rijdende fabriek te regelen. Enfin, een tripy staat op de verlanglijst! Back to basic. Hoe minder, hoe meer plezier! En mijn oriëntatievermogen weer terug!
Binnenkort een fotootje...Heb wel al voor een enduroband erop gezet (Heidenau), nieuw balhoofdlager en tanksealer. Rij door tot ze gaan strooien, dan maar eens kijken voor het aanpassen van de cockpit, valbeugel (geen ervaring), nieuwe uitlaat, oude is nog in goede staat maar vind ik toch wat te stil. (koper?) Merk dat kleine weggetjes rijden in de Ardennen ook gevaarlijk zijn met uitritten, wandelaars, fietsers. Daarom de stelling loud pipes saves lifes, ben ik absoluut mee eens. Natuurlijk niet overdrijven, maar het voornemen me netjes aan de regels te houden is al weer in de prullenbak beland.
Verder moet de BIg functioneel zijn, dus geen flauwekul erop wat je toch niet gebruikt. Zou wel graag meer benzine mee willen nemen...Past een oude plastic tank van de 41 hier niet op. heb je 30 liter...
Zijtanks zou ik wel graag willen, maar zijn veel te duur van Mecasport.
Verder totaal niet technisch, dus zal regelmatig hulp vragen via deze site. Begin het sleutelen wel super te vinden!
Hoop jullie een keer te ontmoeten bij een leuke meeting en zouden jullie naar het zuiden komen, ik weet leuke routes en plekjes! (Ardennen en Eifel in de achtertuin)
Groet, Rop
Hoi Rop,
Welkom! Dat je enthousiast bent, dat snappen wij . Lekker basic, met een glimlach op de grote brommer. Gaat vooral om de lol en idd geen zorgen om krassen. Zet er maar (wel) een paar beugeltjes op, want de tupperware is duur bij méér dan krassen. Als je een bescheiden loud pipe zoekt, kan ik je een RVS uitlaatbocht en GPR uitlaatdemper mét db-killer aanraden. Heerlijk geluid, anders dan die fluisterpijpen van de brave B#W's, haha (sorry Leo).
BIG groet,
Marco
Welkom! Dat je enthousiast bent, dat snappen wij . Lekker basic, met een glimlach op de grote brommer. Gaat vooral om de lol en idd geen zorgen om krassen. Zet er maar (wel) een paar beugeltjes op, want de tupperware is duur bij méér dan krassen. Als je een bescheiden loud pipe zoekt, kan ik je een RVS uitlaatbocht en GPR uitlaatdemper mét db-killer aanraden. Heerlijk geluid, anders dan die fluisterpijpen van de brave B#W's, haha (sorry Leo).
BIG groet,
Marco
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Welkom Rop.
De DR-Big is toch een beetje de evil stiefvader van de GS en de moeder aller all-roads... En iemand die zo enthousiast is, sluiten wij graag in de armen... (ik weet niet wat ik net gedronken heb...)
Laat maar eens wat fotoos zien en meld je vriend zich ook nog aan?
Gaan je zien.
OJ
De DR-Big is toch een beetje de evil stiefvader van de GS en de moeder aller all-roads... En iemand die zo enthousiast is, sluiten wij graag in de armen... (ik weet niet wat ik net gedronken heb...)
Laat maar eens wat fotoos zien en meld je vriend zich ook nog aan?
Gaan je zien.
OJ
Ai, Leo! Mijn bedoeling is niet om iemand te beledigen of iets dergelijks...Ben nota bene conflictbemiddelaar... Is meer een knipoog naar mijzelf, om aan te geven dat ik ooit verzopen ben in de waanzin van de commercie om veel randvoorwaarden scheppen voor elk avontuur. Juist een enorme opluchting om nu lekker basic te houden. Met natuurlijk dat iedereen zijn eigen gevoel en wensen nastreeft. En dat is natuurlijk het belangrijkste van alles. Het voor jezelf doen. Ik heb jarenlang een waslijst van wensen gehad mbt motoren en upgraden. Nu zelf waanzinnig verbaasd over het simpele concept van een BIG en hoe hij mij een stukje plezier geeft. En vooral, plezier met je maten onder het genot van motorgeneuzel, bier en patatte!
Eennnn dat ik voor de eerste keer in mijn leven op een forum zit....Hier kon ik het namelijk niet weerstaan omdat jullie berichtjes juist veel bij mij losmaken en naar mijn idee weten wat nu belangrijk en fijn is om te doen. Komen we elkaar tegen, 1e pils is van mij!
Groet, Rop
Eennnn dat ik voor de eerste keer in mijn leven op een forum zit....Hier kon ik het namelijk niet weerstaan omdat jullie berichtjes juist veel bij mij losmaken en naar mijn idee weten wat nu belangrijk en fijn is om te doen. Komen we elkaar tegen, 1e pils is van mij!
Groet, Rop