Crosskleding

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Ralph

Kan iemand mij adviseren over crosskleding? Ik twijfel namelijk of ik Sinisalo of Jopa kleding + laarzen & helm moet kopen.

Groeten Ralph
Gast

Hallo,

Ik heb beide in kleding.Ik ben toch meer tevreden van Sinisalo dan van Jopa.Sinisalo is minder onderhevig aan slijtage.
Als helm zou ik eerder iets kopen van een merk dat niets anders doet dan helmen:Lazer,arai,enz.....,afhankelijk van het budget.Wel op letten dat het binnenste volledig demontabel is om het te kunnen wassen.
Jo VdB

rhagelaar schreef:Sinisalo of Jopa kleding
Sinisalo is door de band genomen zeer degelijk, maar de maten vallen aan de kleine kant ... Eerst zeker passen !!

Bij een helm koop je toch een Arai (je hoofd is onvervangbaar !) Er is geen betere !

Laarzen ook niet té simpel (d.w.z. té goedkoop) kopen. Ik heb er al eens voorgesteld gekregen van een dealer : het waren precies turnsloefen in vergelijking met bv. mijn tech 8's !!!!! Absoluut niets waard !!
De "tenen" kon ik met mijn vingers indrukken, scheenbeenbescherming was gelijk aan 'onbestaande" enz.

Jo VdB
Ralph

Wat betreft de laarzen twijfel ik tussen Alpinestars en Sidi. Kan iemand mij hierbij helpen? ik wil namelijk beginnen en weet totaal niet waar ik op moet letten.

Groet Ralph
Husa Boy
Contacteer:

rhagelaar schreef:Wat betreft de laarzen twijfel ik tussen Alpinestars en Sidi. Kan iemand mij hierbij helpen? ik wil namelijk beginnen en weet totaal niet waar ik op moet letten.

Groet Ralph
zijn beide zeer goed

ik rij zelf met sidi's toch zeer content van
john b

heb zelf tech8 van alpinestars vind ik persoonlijk een zeer goede laars
:wink:
doe wat je niet laten kunt
Gast

Ik heb AlpineStars, die niet echt waterdicht zijn. De SIDI's van een maatje van me zijn dat wel (zegt ie). `

Verder een ARAI MX3 hele comfortabele helm, maar 3 jaar geleden wel € 410,00. Af en toe pas ik wel ns anderen helmen, maar de ARAI zat vanaf t begin lekker, met andere merken heb ik dat nog niet gemerkt.
huskie

Arai heeft heel fijna pasvorm, maar gelukkig voor mij zat die sinisalo helm ook heel goed. Scheelde een hoop dinero.
Dus op naar een goede grote crosszaak en proberen die pottjes. Ook een die Arai verkoopt weet je meteen wat lekker zit :wink:
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
john b

mijn tech8 zijn waterdicht alleen als ik echt diep ga houdt t op :D
doe wat je niet laten kunt
Arnaud
Contacteer:

De SIDI's van een maatje van me zijn dat wel (zegt ie).
Klopt! Heb al meerdere keren meegemaakt dat mijn teentjes nog warm & droog in m'n Sidi's zaten, terwijl andere merken van 'ploeggenoten' inmiddels de brui er aan hadden gegeven... :wink:

Arnaud.
meer plezier NAAST de weg
www.noxian.nl
sjikkentip

Arnaud schreef:
De SIDI's van een maatje van me zijn dat wel (zegt ie).
Klopt! Heb al meerdere keren meegemaakt dat mijn teentjes nog warm & droog in m'n Sidi's zaten, terwijl andere merken van 'ploeggenoten' inmiddels de brui er aan hadden gegeven... :wink:

Arnaud.
Ik kan dat alleen maar bevestigen :!: Men Sidi's bleven merkelijk langer droog dan de rest,alleen bij het model Tae Flex loste de plastiek bescherming,zowel binnen als buitenkant al na iets meer dan 1 jaar :x
KTM EXC-F 280 2011 HONDA NC700X 2012
http://nin-off-road.skynetblogs.be/
Simon Says

ik heb zelf alphinestars en ikmoet zeggen dat ik altijd droge voeten heb ik heb de tech 6 en neem van mij aan dat ik ze echt test op waterdichtheid..ga nog wel eens tot aan stuur door het water als ikme weer eens vergis in de diepte van een slootje..het voordeel is dat ik altijd vol gas geef als ik er doorheen rijd....ik ben geen enduro rijder maar een wedstrijdrijder die in de winterstop nogal geke dingen doet op braak liggende tereinen..

HONDA the choice voor the real cross experience
ww.biker85.tk

sinisalo kledij is heel goed, maar wel uitkijken want sinisalo heeft verschillende soorten. Je voelt meteen aan de stof of ze stevig is en niet direkt scheurt na de eerste valpartij.
JWJanssen

AlpineStar Vector laarzen. Zitten super, zijn redelijk waterdicht en zijn makkelijk aan te trekken. Rubber zool heeft zeer goede grip op de steuntjes, dit middengedeelte is vervangbaar.

Echter, door het massive omhulsel van de voet is er weinig gevoel bij het schakelen en remmen, ik heb er zeker vier uur rijden aan moeten wennen.

De laars heeft geen manchet, waardoor steentjes van boven in de laars kunnen vallen. Maakt voor mij niet uit wat ik rij met een enduro broek over de laars.

Bij crossen heb je geen Arai nodig, ik ben met wegracen diverse malen met meer dan 150 km/h tegen het asfalt gesmakt en was blij dat ik een RX7 op mijn kop had.
Bij offroad rijden/crossen zijn voeten, knie en rug kwetsbaar.
Jo VdB

JWJanssen schreef:Bij crossen heb je geen Arai nodig
Op persoonlijke veiligheid bespaar je toch niet.
Ik heb al eens rondgekeken voor een 2de hands hoofd dat er beter uit ziet als het mijne, maar ik vind er nergens geen ... :wink:

Jo VdB
JWJanssen

Voor de prijs van een Arai koop je twee composiet helmen van andere merken. Wat dus betekent dat je oftewel eerder een helm kan vervangen wat de veiligheid vergroot, oftewel je kan een droge helm opzetten tussen twee manches/rondes, of je kan ook nog knie braces kopen!

Wat de Arai's onderscheidt van de andere merken is de zeer goede buitenschaal, maar de kwaliteit daarvan is alleen nodig bij klappers op harde, ruwe ondergronden (zoals asfalt) bij hoge snelheden waarbij de schaal meerder impacts tijdens dezelfde val moet doorstaan (stuiteren op asfalt dus). Komt mijn inziens niet voor in off-road.

Dit is trouwens niet bezuinigen op veiligheid. Dit is gewoon je niet gek laten maken door marketing. Angst is de beste marketing tool.
Ralph

En als ik de mogelijkheid heb tussen een sinisalo of een agv helm wat is dan de beste keus?
huskie

In iedergeval onderbouw je je stelling netjes.
Zit misschien wel een kern van waarheid in, maar ik heb er gelukkig weinig sjoege van, hoop het over helmen ook nooit te krijgen :wink:
Voor mij moet hij licht zijn, en lekker zitten, en helaaas moet ik dan naar de iets duurdere want die goedkope zitten echt kl..te.
En ja, voor een polyester malletje kost een Arai te veel geld naar mijn mening, maar ja ze adventeren ook mucho.

edit: Enne Rhagelaar, zet ze op en pas ze. Je hoofd vertelt het je :wink:
De betere helmen met uitwasbaar binnenzijde kosten allemaal rond de 200 euro.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
JWJanssen

Mijne met uitwasbare binnenkant e 125. Merk even vergeten, koopje bij Hartelman Motoren.

Ik heb in mijn leven al gauw 3000 euro aan Arai RX7 helmen uitgegeven.
Ik zal wel eens een foto posten van de kapot gevallen exemplaren.
Plaats reactie