Even wat advies,
Heb nieuwe distri/balans kettingen gestoken. Alles uitgevoerd zoals wphb dit vermeld, echter wil de startmotor niet rond nu. De kleppenlichter wordt wel aangetrokken, hoor een relais klikken en dat was het. Dacht eerst dat de accu leeg was, maar heb deze aangesloten op de auto, en dan precies hetzelfde. Iemand een aanwijzing?
Start niet
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Wel de twee tandwielen die er vaak tussenuit vallen goed teruggeplaatst?Edwin schreef:Even wat advies,
Heb nieuwe distri/balans kettingen gestoken. Alles uitgevoerd zoals wphb dit vermeld, echter wil de startmotor niet rond nu. De kleppenlichter wordt wel aangetrokken, hoor een relais klikken en dat was het. Dacht eerst dat de accu leeg was, maar heb deze aangesloten op de auto, en dan precies hetzelfde. Iemand een aanwijzing?
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
- Edwin
- Contacteer:
Ik heb voor de zekerheid nog even de zijkant opengelegd, krukas een paar keer rondgedraaid, en alles draait soepel en mooi. Ook de startertandwielen zitten goed, want die kunnen in principe maar op 1 manier goed geïnstalleerd worden. Misschien de startmotor vast of toch ergens een technische storing, alhoewel ik daar niet ben aangekomen.
Assumption is the mother of all fuck ups
-
Hmm, een Edwin actie...
kijk of alle stekkers op hun plek zitten die aan de rotorbedrading zitten onder de tank, zo ja check of je geen bedrading klem hebt gezet tussen carterdeksel en carter.. zo niet zet je Big schuin zo dat er geen olie uit kan lopen en draai de carterbouten zeg een halve slag los en kijk of ie wil starten.. zo ja dan zit er toch iets niet goed met de tandwielen van het startmotor gebeuren[ zit wat klem], waarschijnlijk de 2 ringen die je aan beide kant van de terugslagbegrensertandwiel ding moet plaatsen
wil ie toch niet staren dan verwacht ik een kabelbreuk in de bedrading die van de rotor af komt..
kijk of alle stekkers op hun plek zitten die aan de rotorbedrading zitten onder de tank, zo ja check of je geen bedrading klem hebt gezet tussen carterdeksel en carter.. zo niet zet je Big schuin zo dat er geen olie uit kan lopen en draai de carterbouten zeg een halve slag los en kijk of ie wil starten.. zo ja dan zit er toch iets niet goed met de tandwielen van het startmotor gebeuren[ zit wat klem], waarschijnlijk de 2 ringen die je aan beide kant van de terugslagbegrensertandwiel ding moet plaatsen

wil ie toch niet staren dan verwacht ik een kabelbreuk in de bedrading die van de rotor af komt..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
- Edwin
- Contacteer:
Oké, startmotor doet het weer. Heb de deksel er weer af gehaald, tandwielen er weer uit en opnieuw erin. Weet het niet helemaal zeker, maar denk dat ik het ringetje op de middelste heb gezet ipv van. Maar goed, boel weer even opbouwen.
-
Mooi dat ie t weer doet! Kan je zo weer bollen!
- Edwin
- Contacteer:
Oké, klein verslag.
1. Hij start slecht, maar dat deed die hiervoor ook al. Geen choke, dan start die niet, teveel choke en hij verzuipt. Uiteindelijk aangekregen maar dan loopt die de eerste kilometer als een verzopen kat. Maar als dat voorbij is loopt die als een dolle. Ben geen carb kenner, wat is jullie advies?
2. Hij loopt met de nieuwe kettingen als een zonnetje, geen gerammel meer, alleen gezoem. Dat is nieuw voor mij want meestal had ik toch wel wat bijgeluiden
Wat een verschil.
3. Bij gas loslaten een hoop geplof, meer dan voor de revisie. Heb sproeier gestoken van 145. De klepspeling was dramatisch klein, nu die goed gesteld zijn wellicht een kleinere sproeier steken.
1. Hij start slecht, maar dat deed die hiervoor ook al. Geen choke, dan start die niet, teveel choke en hij verzuipt. Uiteindelijk aangekregen maar dan loopt die de eerste kilometer als een verzopen kat. Maar als dat voorbij is loopt die als een dolle. Ben geen carb kenner, wat is jullie advies?
2. Hij loopt met de nieuwe kettingen als een zonnetje, geen gerammel meer, alleen gezoem. Dat is nieuw voor mij want meestal had ik toch wel wat bijgeluiden

3. Bij gas loslaten een hoop geplof, meer dan voor de revisie. Heb sproeier gestoken van 145. De klepspeling was dramatisch klein, nu die goed gesteld zijn wellicht een kleinere sproeier steken.
- Edwin
- Contacteer:
Pfff, wat een middag weer. Vanmorgen even de carbs eruit gehaald en voorzien van nieuwe gasnaalden en verder nog wat afgesteld. Hij start nu goed en loopt mooi rond. Alleen jammer dat ik mijn contactsleutel gebroken heb, deze zat nog in het zadelslot en dan kan je erop wachten dat je er op een gegeven moment tegen aan loopt...knak dus. Gelukkig nog een reservesleutel alleen die is op een haar na gebroken, voorzichtig aan dus. Moet nog een testrit maken, dus besloten om naar de motorboer te rijden en te informeren voor een contactsleutel. Vrouw wilde ook wel mee, dus gezellig met z'n tweeën op de motor. Hm, echt lekker loopt die nu toch ook nog niet en op een gegeven moment voor een stoplicht in Zoetermeer...prffffttt. Kreeg hem niet meer aan de praat en geen gereedschap bij me om te kijken onder het plastic. Wegenwacht bellen maar. Die kwam na een half uurtje en na demontage van het plastic was het euvel al snel gevonden. Had het stekkertje van de bobine niet op het schuifje gemonteerd maar net ernaast en was er inmiddels afgevallen. Wegenwacht weer weg, en wij ook weer op weg. Bij de eerste bocht voelde ik mijn band wegslippen en dacht eerst dat ik een lekke band had, maar schuin naar beneden kijkend zag mijn band er nog goed uit. En toen weer een hoop geknal gepuf en motor valt weer uit. Vrouw had er inmiddels genoeg van en wilde zo snel mogelijk naar huis,...dat wrak van mij. Toen ik achterom keek zag ik wel een mooi spoor lopen van benzine...shit, vergeten de slang weer aan te sluiten op de benzinekraan...sorry!! Ik zeg kom, we gaan weer verder maar eerst maar even tanken want er was wel wat uitgelopen. Bij de benzinepomp draai ik de benzinedop open en hou een klein stukje van mijn sleutel in mijn hand...f*ck...deze sleutel nu ook kapot en de andere kant zit in mijn benzineslot. Vrouw inmiddels flink over de rode en dreigde dat ze nooit meer mee wilde rijden met mij hahaha. Met een beetje gepeuter het deel uit het slot weten te vissen om deze vervolgens in mijn contactslot te duwen om zodoende weer het contact aan te krijgen. Uiteindelijk weer thuis gekomen met een goed lopende Big. Ben nog even naar de sleutelmaker in het dorp geweest met de 2 sleuteldelen, en die zei dat het geen probleem was om hiervan weer een nieuw exemplaar te maken, echter had hij niet de juiste blinde sleutel niet. Kreeg een adres op in Gouda waar het wel zou lukken. Het was mij weer een dagje zeg.
Edwin
Edwin
Met het geluk dat je vandaag hebt zou ik maar geen staatslot kopen.
Zonde van je geld.
Aan de andere kant, alles toch weer op weten te lossen.
Zonde van je geld.

Aan de andere kant, alles toch weer op weten te lossen.

Inside every old guy is a young guy, wondering what the fuck happened.
-

das onze Edwin

- Edwin
- Contacteer:
Ach, zei nog tegen d'er...of je zit de hele middag te nixen in de tuin, of je maakt nog eens wat mee en dat laatste is toch veel leuker. Heb haar maar getrakteerd op een heerlijk ijsje...enne, ze moeten natuurlijk ook niet al te graag mee willen 

-

- Edwin
- Contacteer:
Njah, paar kleine missertjes maar voor de rest toch prima gelukt. Ik ben zeker geen monteur maar met het wphb kan je een eind komen. Af en toe wat tips van de echte sleutelaars en dan komt het wel goed. Dus Zappa, bedankt voor de adviezen zodat ik weer de goede kant opging
Veel plezier samen op de kanotocht en als je vissen voorbij ziet komen en het wordt nat....omdraaien!!!!

- de antrapper

het slechte nieuws is ,die haast om snel te proberen of hij het doet veranderd niet

HansD
Big Bigger Tiger en weer Big 

-
Zal ik doen! geen dank, graag gedaan
Sproeiers, gasnaald en mengselschroef standen werken dus goed?

Sproeiers, gasnaald en mengselschroef standen werken dus goed?
-
de antrapper schreef:Het klinkt me allemaal heeeeel erg bekend in de oren
,
het slechte nieuws is ,die haast om snel te proberen of hij het doet veranderd niet![]()
HansD
ben ik ook bang voor

- Edwin
- Contacteer:
Yep, heb de gasnaalden vervangen van die andere Big, die had ik namelijk net vervangen. Verder de standen aangehouden die je hebt doorgegeven. Hij loopt goed nu. Moet hem nog wel even goed testen zonder meerijder en even naar het rood brengen, dan weet ik het echt zeker.
650 /1990
Hello,
Wil de rest van de zomer ook nog rijden,,,
heb spoel herwikkeld, alle verbindinge gemeten, ohm
getekend met stift,
nieuwe bougies,CDI krijgt stroom,,,,,,,maar denk
kapot ,,,heb er nog een maar denk ook kaput,,,want niks vonk,
bobijn heb er 3 geprobeerd,(zijn goed)
Dus blijft CDI,,,,(sensor geeft ohm waarde ok)
Wie weet goed adres voor CDI vervanging (aftermarket)
Groetje,
en dank
vonzo
Hello,
Wil de rest van de zomer ook nog rijden,,,
heb spoel herwikkeld, alle verbindinge gemeten, ohm
getekend met stift,
nieuwe bougies,CDI krijgt stroom,,,,,,,maar denk
kapot ,,,heb er nog een maar denk ook kaput,,,want niks vonk,
bobijn heb er 3 geprobeerd,(zijn goed)
Dus blijft CDI,,,,(sensor geeft ohm waarde ok)
Wie weet goed adres voor CDI vervanging (aftermarket)
Groetje,
en dank
vonzo
Neem eens contact op met deze toko die hebben nogal veel 2e hands liggen.vonzo schreef:Wie weet goed adres voor CDI vervanging (aftermarket)
Mocht je in de provincie zeeland wonen zou je eens contact op kunnen nemen met "zeeuwse klei" ( zie "leden" rechtsboven langs "uitloggen" ) want die droomt DR650`s

Succes.
LEO
het wordt nooit saai met Edwin...............................................
ik denk dat een bossje bloemen wat karig is, zou ook maar een grote beurt beloven.............................................aan je motor natuurlijk, dan wil ze volgende keer gewoon weer mee.
moet ze wel die olie vlek in de tuin on dertussen niet op merken.
greetz Futurist
ik denk dat een bossje bloemen wat karig is, zou ook maar een grote beurt beloven.............................................aan je motor natuurlijk, dan wil ze volgende keer gewoon weer mee.
moet ze wel die olie vlek in de tuin on dertussen niet op merken.
greetz Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99