Hmmm, ik ben links en sta dus aan de rechter kant van de motor ...... Rij de BIG op de heftafel, omdat de BMW er ook nog bij moet, en heb niet in de gaten dat de jiffy net de heftafel raakt en dus iets inklapt. Denk dat de jiffy uitstaat en wil voldaan de BIG op de steun zetten.
Ressultaat :
Beetje schade : schakelpook krom, Puig windscherm gescheurd. Mooi stom
Het BIG cafe
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
-
- Berichten: 554
- Lid geworden op: za jan 21, 2012 21:47
- Locatie: Hoorn NH
Greetz,
Hans
KTM 990 Adventure White 2013
KTM 530 EXC 2008
Hans
KTM 990 Adventure White 2013
KTM 530 EXC 2008
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Aaai Hans, das balen! en idd het best gaan staan aan de kant van de jiffy
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Goed bezig dus! loopt ie al weer?Edwin schreef:
Van het blok wat nu in de zwarte Big zit heb ik zojuist de kettingen vervangen, deze waren goed op en had ik niet nog een kilometer moeten rijden...geluk gehad dus. Maar hiervan heb ik het veertje nog niet van vervangen ( of is, wat ik hoop, ooit al vervangen door de vorige eigenaar). .
En wat was de km stand van de rode?
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Auw, dat zijn lullige valletjes. Is mijzelf ook al meerdere keren overkomen, alleen had ik dan meestal niet het geluk dat de brug nog op z'n laagst stond. Nog niet gebeurt met de BIG trouwens. (Terwijl dat de enige is die er tegen zou moeten kunnen )
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
- Edwin
- Berichten: 2052
- Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
- Locatie: Onder de rook van Rotterdam
- Contacteer:
Van de rode ongeveer 55.000. Doe er nog 5 bij na overzetten...zitten we op 60.000. Mijn gedachte is eigenlijk, nu dat de kettingen vervangen zijn dat het veertje het meest ontspannen is en de kans op knappen weer aanzienlijk kleiner is....maar goed, is mijn theorie
Alles zit weer in elkaar Zappa, leuk om te doen trouwens. Heb dinsdag een nieuwe pakking moeten bestellen voor de zijkant deksel. Viel mij wel op dat de kleppen heel erg strak stonden. Heb ze opnieuw gesteld en ruim aangehouden. En dan mogen we weer op het rode knopje drukken
Alles zit weer in elkaar Zappa, leuk om te doen trouwens. Heb dinsdag een nieuwe pakking moeten bestellen voor de zijkant deksel. Viel mij wel op dat de kleppen heel erg strak stonden. Heb ze opnieuw gesteld en ruim aangehouden. En dan mogen we weer op het rode knopje drukken
Assumption is the mother of all fuck ups
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
60.000km das snel voor de kettingen, in combi met de strakke kleppen denk ik dat ie meer heeft gelopen.. of die action olie is erg slecht
Veertje is nu juist het meest gespannen
hoop dat je pakking snel binnen is en dan weer rijden!
Veertje is nu juist het meest gespannen
hoop dat je pakking snel binnen is en dan weer rijden!
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 554
- Lid geworden op: za jan 21, 2012 21:47
- Locatie: Hoorn NH
Klopt, maar ik ben links en als ik aan de kant van de jiffy sta, dan heb ik het gevoel dat ik geen gevoel hebzappa.suzuki schreef:Aaai Hans, das balen! en idd het best gaan staan aan de kant van de jiffy
Met de gewone fiets stap ik ook zo op ....... Jammer, maar gelukkig is de schade meegevallen.
Greetz,
Hans
KTM 990 Adventure White 2013
KTM 530 EXC 2008
Hans
KTM 990 Adventure White 2013
KTM 530 EXC 2008
- Edwin
- Berichten: 2052
- Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
- Locatie: Onder de rook van Rotterdam
- Contacteer:
Hm, je hebt gelijk wat km stand. Was even vergeten dat ik een hele tijd gereden hebt zonder km kabel hahaha. Die spanner nog eens bekijken dan...f.ck, je hebt gelijk
Kost bij mij even wat tijd om iets te snappen. Heb na 10 minuten denken eindelijk door hoe die werkt hahaha.
Kost bij mij even wat tijd om iets te snappen. Heb na 10 minuten denken eindelijk door hoe die werkt hahaha.
Assumption is the mother of all fuck ups
Het veertje dat ik van Hessler heb gekregen is nu juist heel erg opgerold, heb nog niet gekeken hoe ik hem in de nokkenaskettingspanner moet krijgen, maar betekent dat dat ie uit moet rekken? Is het een "duwveer" of een "trekveer"?zappa.suzuki schreef:60.000km das snel voor de kettingen, in combi met de strakke kleppen denk ik dat ie meer heeft gelopen.. of die action olie is erg slecht
Veertje is nu juist het meest gespannen
hoop dat je pakking snel binnen is en dan weer rijden!
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
- Edwin
- Berichten: 2052
- Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
- Locatie: Onder de rook van Rotterdam
- Contacteer:
Je moet het niet doen zoals ik, want dan is die kapot. Gelukkig had Zappa er nog één voor mij. Er zit een klein circlipje/ringetje bovenaan. Die moet je loshalen en kan je het veertje vervangen. Het veertje wordt opgewonden als je naar rechts draait, hierdoor trek je de stift naar beneden. Je kan je voorstellen dat als je de schroevendraaier los laat, de veer weer probeert te ontspannen waardoor de stift weer naar buiten wordt gedrukt. Vandaar dat Zappa zei dat de veer het meest onder kracht staat bij ingedraaide stift, in mijn geval nieuwe nokkenasketting. Hij veertje draait dus in.
Assumption is the mother of all fuck ups
@Edwin
Dan heb je er toch nog één over zonder Blok, daar kan je toch een hele leuke special van maken.
greetz Futurist
@
Dan heb je er toch nog één over zonder Blok, daar kan je toch een hele leuke special van maken.
greetz Futurist
@
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
- Edwin
- Berichten: 2052
- Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
- Locatie: Onder de rook van Rotterdam
- Contacteer:
@Cor, dat was ook de bedoeling en eigenlijk ook nog steeds de bedoeling. Nadeel van een extra motor/blok is dat je heel snel reserve-onderdelen van deze motor pakt Eerst maar blok in elkaar zetten. Je had het erover om alleen de zuigerveren te vervangen, zijn deze los te bestellen? nog nooit ergens tegengekomen eigenlijk.
Assumption is the mother of all fuck ups
ik heb de originele nummers voor je als dat nodig is, je moet je wel realiseren dat het dan wel beter is de cilinder even te honen (niet boren) om te zorgen dat de zuigerveren weer inlopen. ben je er zeker van dat ie weer helemaal fris is.
ik heb van mijn 4 zuigers en cilinders ook het beste laten uitzoeken (op meten) (dat gereedschap heb ik zelf niet) en de cilinders laten honen en de zuiger met nieuwe veren gemonteerd. In Zweden heb ik op 4000 km 200 cc olie gebruikt (de eerste km's van het in rijden) en het verbruik ging van 1:15 naar bijna 1:22
greetz Futurist
ik heb van mijn 4 zuigers en cilinders ook het beste laten uitzoeken (op meten) (dat gereedschap heb ik zelf niet) en de cilinders laten honen en de zuiger met nieuwe veren gemonteerd. In Zweden heb ik op 4000 km 200 cc olie gebruikt (de eerste km's van het in rijden) en het verbruik ging van 1:15 naar bijna 1:22
greetz Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
- Edwin
- Berichten: 2052
- Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
- Locatie: Onder de rook van Rotterdam
- Contacteer:
Zo ziet de zuiger eruit na het kopduel met de zuigers. Heb een lektest gedaan maar zit gelukkig geen scheur in.
- Bijlagen
-
- zuiger.jpg (94.69 KiB) 2183 keer bekeken
Assumption is the mother of all fuck ups
ik wil je niet verontrusten maar ik heb al ooit meegemaakt dat het small end lager had geleden van de klap tegen de kleppen dus controleer dat wel goed andrs ben je na een paar duizend km weer aan het sleutelen.
greetz Futurist
greetz Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Psssssst...............sinds vandaag staat er een SR43 onder mijn afdak. Het is de oude van Mueslimonster. Het gaat een winter (of meer) project worden. Het Blok is kaduk en ik mag het onder supervisie van spgoesdakar zelf gaan maken om meer sleutelervaring op te doen. Ik zal af en toe wat foto`s van het project plaatsen en ik denk vele vragen hier stellen bij de wederopbouw
LEO
LEO
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Je kan niet zonder he..Leo schreef:Psssssst...............sinds vandaag staat er een SR43 onder mijn afdak. Het is de oude van Mueslimonster. Het gaat een winter (of meer) project worden. Het Blok is kaduk en ik mag het onder supervisie van spgoesdakar zelf gaan maken om meer sleutelervaring op te doen. Ik zal af en toe wat foto`s van het project plaatsen en ik denk vele vragen hier stellen bij de wederopbouw
LEO
zo snel?Edwin schreef:gefeliciteerd Leo...en we zien je in 2015
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
zappa.suzuki schreef: zo snel?
Haastklus
ps wanneer is er weer een sleuteldag? wil ook wel weer eens een Big aanraken
Big Bigger Tiger en weer Big
- Edwin
- Berichten: 2052
- Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
- Locatie: Onder de rook van Rotterdam
- Contacteer:
Hm, was nog niet helemaal wakker geloof ik. Net even snel dynamodeksel dichtgeplakt met nieuwe pakking, en olie erin. Kon even niet mijn grote trechter vinden, dus maar even een wat kleinere gepakt. Ben lekker aan het gieten in het zonnetje in de tuin en na een tijdje kijk ik of het niveau al een beetje op peil is. Huh!!! wat een grote olieplas ligt daar onder mijn motor zeg...f*ck. Als de donder de bouten van filter en aftapplug nog even een zwieper gegeven...maar die zitten eigenlijk best vast. Hm, lullo, je hebt de trechter te hoog gehouden en niet in het cartergat maar net ernaast. Vrouwtje kwam net de tuin in en vroeg nog lukt het? Met een grote doek over de vlek zei ik maar....gaat prima!! Nu maar wachten op haar reactie als ik de doek weer weghaal
Assumption is the mother of all fuck ups
Edwin schreef:Hm, was nog niet helemaal wakker geloof ik. Net even snel dynamodeksel dichtgeplakt met nieuwe pakking, en olie erin. Kon even niet mijn grote trechter vinden, dus maar even een wat kleinere gepakt. Ben lekker aan het gieten in het zonnetje in de tuin en na een tijdje kijk ik of het niveau al een beetje op peil is. Huh!!! wat een grote olieplas ligt daar onder mijn motor zeg...f*ck. Als de donder de bouten van filter en aftapplug nog even een zwieper gegeven...maar die zitten eigenlijk best vast. Hm, lullo, je hebt de trechter te hoog gehouden en niet in het cartergat maar net ernaast. Vrouwtje kwam net de tuin in en vroeg nog lukt het? Met een grote doek over de vlek zei ik maar....gaat prima!! Nu maar wachten op haar reactie als ik de doek weer weghaal
Had verwacht dat het de aftapdop was, maar de trechter te hoog houden is eigenlijk nog mooier
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic