Omdat ik de slechte afstelling van m'n motor niet meer als excuus wil gebruiken voor mijn rijden :
Ik zoek een setje voorveren plus achterveer voor m'n KTM 520 EXC uit 2001. Als het goed is passen de meeste KTM cross/enduro achterveren van 1998-2006. Nieuw type 2007+ past volgens mij ook, maar heeft standaard lichtere achterveer, misschien dat een 120+ kg veer uit die tijd ook past
Afijn: Ik zoek:
- Voorveren 43mm (=standaard KTM 1999-2001/2002) vork 90 kg. Dit zijn veren 4.6 of 4.8 N/mm. Eventueel een complete voorkant van een SX van 2005/2006, mits redelijk geprijsd. Hierin zaten standaard al 4.6 veren.
- Achterveer PDS3-250 80-103N/mm, PDS8-265 81-99,5N/mm of PDS4-250 85-111N/mm. Of een lineaire 88N/mm veer. De waarde staat op de veer gedrukt, bv. 80-103 of 88.
Ook zoek ik een hogere buddyseat voor dezelfde motor. Mag een cross of enduro zadel zijn.
Gevraagd tegen redelijk bedrag, evt. met inruil van de huidige onderdelen.
Maurice
Gez.: 90kg v+a veren KTM 2002, hoge buddy
Moderator: ghulst
- de crossgoeroe
- Berichten: 179
- Lid geworden op: wo okt 31, 2007 20:32
- Locatie: thuis
waarom ga je niet naar een veerspecialist?
Het zijn niet alleen de veren waardoor ie beter stuurt, maar ook hoe de olie in de vork gebruikt wordt.(doorstroming)
En waar ga je hem voor gebruiken cross,enduro of beide?
Ik denk als je alles bij elkaar opteld dat de veerspecialist goedkoper is.
Het zijn niet alleen de veren waardoor ie beter stuurt, maar ook hoe de olie in de vork gebruikt wordt.(doorstroming)
En waar ga je hem voor gebruiken cross,enduro of beide?
Ik denk als je alles bij elkaar opteld dat de veerspecialist goedkoper is.
---------------YAMAHA WR 450F Special Edition ---------------------
Absoluut, maar de veringspecialist zal waarschijnlijk ook beginnen met goede veren. Dan maak ik liefst zelf een beginnetje. Daarna kan ik altijd nog bij een goede specialist langs. Maar eerst zelf de sag goed proberen te krijgen...
Omdat veren/gewicht persoonlijk is en deze fietsen al meer dan 10 jaar populaire modelletjes zijn, liggen er vast her en der wat setjes in de kast te versloffen. Maar tot nu toe loopt het niet echt storm.
Omdat veren/gewicht persoonlijk is en deze fietsen al meer dan 10 jaar populaire modelletjes zijn, liggen er vast her en der wat setjes in de kast te versloffen. Maar tot nu toe loopt het niet echt storm.
Maurice
I'm not paranoid... Everybody *is* following me!
I'm not paranoid... Everybody *is* following me!
- de crossgoeroe
- Berichten: 179
- Lid geworden op: wo okt 31, 2007 20:32
- Locatie: thuis
je moet het zelf weten ,maar je hebt ook de kans met 2ehands veren dat deze al gebruikt zijn (voor je weet niet hoelang )en dat de spanning er al een beetje uit is.
Dan heb je een veer die nieuw goed was en nu krijg je zowiezo je sag nog niet goed.(ivm fabrieksmaten minimale lengte gemonteerde veer,als je deze teveel op voorspanning moet zetten voor een goede sag dan slaat ie eerder door)
En als je eventueel een voorvork van een crosser erin zet heb je de kans dat je een gesloten uitvoering krijgt,deze zijn weer duurder te modificeren dan open uitvoering zoals de meeste enduro s hebben.
Als je eerst zelf de veren veranderd en je moet alsnog naar een veerspecialist adviseerd hij juist net weer lichtere of zwaardere omdat het gaat om het geheel en je moet alles weer uit elkaar halen,olie verversen.
Zoals gezegd,je moet het zelf weten ,want als je eenmaal bij een veerspecialist bent geweest en de motor stuurt daarna echt super dan ben je de rekening alweer vergeten
Dan heb je een veer die nieuw goed was en nu krijg je zowiezo je sag nog niet goed.(ivm fabrieksmaten minimale lengte gemonteerde veer,als je deze teveel op voorspanning moet zetten voor een goede sag dan slaat ie eerder door)
En als je eventueel een voorvork van een crosser erin zet heb je de kans dat je een gesloten uitvoering krijgt,deze zijn weer duurder te modificeren dan open uitvoering zoals de meeste enduro s hebben.
Als je eerst zelf de veren veranderd en je moet alsnog naar een veerspecialist adviseerd hij juist net weer lichtere of zwaardere omdat het gaat om het geheel en je moet alles weer uit elkaar halen,olie verversen.
Zoals gezegd,je moet het zelf weten ,want als je eenmaal bij een veerspecialist bent geweest en de motor stuurt daarna echt super dan ben je de rekening alweer vergeten
---------------YAMAHA WR 450F Special Edition ---------------------
achterveer heeft brouwer wel liggen lijkt me , ik betaalde er ooit 4 a 5 tientjes voor .
voor kan je er om te beginnen wat meer olie in doen , de mijne staan op 600 ml per vork poot
stuur verhogers van 25mm er op en er valt meteen goed mee te knallen .
ben zelf 1.90 en over 90 kg
voor kan je er om te beginnen wat meer olie in doen , de mijne staan op 600 ml per vork poot
stuur verhogers van 25mm er op en er valt meteen goed mee te knallen .
ben zelf 1.90 en over 90 kg
4 strokes only !!