na een onhandig stuurfoutje vlak na een springbult kwam ik ten val .
maar erger was nog degene achter mij die bovenop de tank van mijn suuz lande .
de tank is plat en de brandstofpomp binnenin was afgebroken .
voor de pomp levert suzuki ( keihin) geen losse onderdelen , je moet dus een complete pomp van meer dan driehondernogwateuro afnemen.
ik heb wat onderdeeltjes gemaakt , ik heb bij het vervaardigen gekozen voor koper , dit omdat koper zich makkelijk laat bewerken , en omdat het bij loskomen in de tank geen vonk zou kunnen veroorzaken , verder moet er nog wat aan gesoldeerd kunnen worden , reden genoeg om voor koper te kiezen dus. hier wat plaatjes van de pomp na de gedwongen verbouwing.
onderdeeltjes voor montage
en pompie inmekaar ( nog niet af)
ik zal maandag het hardsoldeerwerk even doen , tevens moeten er nog twee kleine oogjes aan gesoldeerd worden waaraan ik aan beide kanten een trekveertje monteer die de boel op zn plek moeten houden .
ook de twee beschadigde draadjes worden uiteraard vervangen en meteen door een siliconen slangetje geleid .
tankje uitdeuken probeer ik volgende week , ben voor de rest van dit weekend ingeplanned op de behang klus in mn dochter dr prinsessen kamer
brandstofpomp Suzuki rmz
Moderator: ghulst
Mooi projectje!
Vertel eens hoe die filter in elkaar steekt en waarom je die niet zou kunnen vervangen?
P.S. In het andere draadje heb ik al gemeld dat ik evt. een transparante 10L tank voor je heb. Originele kappen passen en tank wordt niet heel veel breder.
Vertel eens hoe die filter in elkaar steekt en waarom je die niet zou kunnen vervangen?
P.S. In het andere draadje heb ik al gemeld dat ik evt. een transparante 10L tank voor je heb. Originele kappen passen en tank wordt niet heel veel breder.
suzuki levert geen losse delen voor de pomp , ik heb keihin geprobeert maar die laat ook niets los.
verder is het naar mijn weten geen standaard pompje dat in meerdere modellen en merken wordt gebruikt , en dan nog betwijfel ik of er dan wel losse onderdelen te koop zijn , suzuki levert alleen een complete pomp voor dik over de driehonderdnogwateuro.
10 liter tank ...hmmz jah ... ik ben nogal gestelt op het alu tankje , er staat een carbon tank van het beursfoon team te koop , maar ook dat vindt ik maar een lelijk ding , die rare bult er bovenop die torenhoog boven de buddyseat uitsteekt ...
ik ga toch proberen de OEM tank uit te deuken , zeker omdat alle schade uit het zicht zit onder de buddyseat en tussen de radiateur kappen.
verder is het naar mijn weten geen standaard pompje dat in meerdere modellen en merken wordt gebruikt , en dan nog betwijfel ik of er dan wel losse onderdelen te koop zijn , suzuki levert alleen een complete pomp voor dik over de driehonderdnogwateuro.
10 liter tank ...hmmz jah ... ik ben nogal gestelt op het alu tankje , er staat een carbon tank van het beursfoon team te koop , maar ook dat vindt ik maar een lelijk ding , die rare bult er bovenop die torenhoog boven de buddyseat uitsteekt ...
ik ga toch proberen de OEM tank uit te deuken , zeker omdat alle schade uit het zicht zit onder de buddyseat en tussen de radiateur kappen.
BIERTAKT crossen en zuupn
het ligt er een beetje aan hoe het resultaat wordt , anders blijf ik gewoon opzoek naar een nieuwe tank .
ik ben namelijk best een zeikerd in dit geval , de brommert moet tot in de puntjes zijn.
ik ben namelijk best een zeikerd in dit geval , de brommert moet tot in de puntjes zijn.
BIERTAKT crossen en zuupn
nu wil ik de twee draadjes gaan vervangen , maar ik vraag me af of dit wel kan met een willekeurige draad , zou bijvoorbeeld de kabelmantel niet loslaten na een poosje in benzine te hangen?
ik heb al wel proef gewijs een stukje draad in een bakje benzine gehangen om te zien wat het doet met de mantel van de draad.
bestaat er zoiets als brandstof bestendig electra draad ?
ik heb al wel proef gewijs een stukje draad in een bakje benzine gehangen om te zien wat het doet met de mantel van de draad.
bestaat er zoiets als brandstof bestendig electra draad ?
BIERTAKT crossen en zuupn
brandstofpompie is weer nieuw , alleen de draadjes blijven een probleem .
bij elke automaterialen zaak wordt ik verwonderd aangekeken als ik begin over brandstofbestendig electra draad.
zoals gezegt is het uitdeuken ietwat misgegaan , anderhalve bar met een handpompje was in combinatie met een acetyleen vlammetje genoeg om de tank te doen uitdeuken , zodra die de oorspronkelijke vorm had aangenomen , meteen koelen met een natte spons .
toch schoten er hier en daar wat bulten en scheuren in om het resultaat te verpesten.
nu maandag slijp ik de tank gedeeltelijk open op de lasnaden , het gedeukte gedeelte kan ik waarschijnlijk vervangen
met een rechte alu plaat van 2 mm . daar wals ik twee ribben in voor versteviging en las het plaatje weer terug op zn plek .
als dat mislukt is er altijd nog de 10L tank van mede forummer Noppy
bij elke automaterialen zaak wordt ik verwonderd aangekeken als ik begin over brandstofbestendig electra draad.
zoals gezegt is het uitdeuken ietwat misgegaan , anderhalve bar met een handpompje was in combinatie met een acetyleen vlammetje genoeg om de tank te doen uitdeuken , zodra die de oorspronkelijke vorm had aangenomen , meteen koelen met een natte spons .
toch schoten er hier en daar wat bulten en scheuren in om het resultaat te verpesten.
nu maandag slijp ik de tank gedeeltelijk open op de lasnaden , het gedeukte gedeelte kan ik waarschijnlijk vervangen
met een rechte alu plaat van 2 mm . daar wals ik twee ribben in voor versteviging en las het plaatje weer terug op zn plek .
als dat mislukt is er altijd nog de 10L tank van mede forummer Noppy
BIERTAKT crossen en zuupn
Ik denk niet dat de draadjes in aanraking komen met de benzine: ik verwacht dat het huis van de brandstof pomp 100% dicht moet zijn zodat er geen benzine in kan komen; elektra met bezine en nog wat zuurstof lijkt mij een combinatie die niet gaan werken en altijd zal eindigen in een explosie/brandJoeBaR schreef:nu wil ik de twee draadjes gaan vervangen , maar ik vraag me af of dit wel kan met een willekeurige draad , zou bijvoorbeeld de kabelmantel niet loslaten na een poosje in benzine te hangen?
ik heb al wel proef gewijs een stukje draad in een bakje benzine gehangen om te zien wat het doet met de mantel van de draad.
bestaat er zoiets als brandstof bestendig electra draad ?
Is het niet zo dat pomp 100% dicht was
joop , het huis is alleen afgeschermt met een rubber hoes , maar die is met al zn gaten niet dicht , de draden hangen zeker in de benzine . het kunststof gedeelte van de behuizing van de pomp is afgebroken zoals hierboven beschreven , inmiddels vervangen door een eigenbouw behuizing van koper ( omdat er delen gesoldeerd moesten worden ) mochten de draadjes op lange duur kaal schuren langs het koper , of de mantel van de kabel lost op in benzine , dan verwacht ik problemen .
de oplossing is er ook , ik heb gewone draad genomen voor de plus draad en deze door een siliconenslangetje laten lopen , dit slang gebruik ik ook als brandstofslang voor mijn RC vliegtuigen .
toch zal ik zo nu en dan de boel demonteren voor controlle .
verder heb ik vandaag aan de tank gerommelt , het gedeukte gedeelte is er uit geslepen , ik heb een passende plaat aluminium gemaakt van de zelfde dikte 1.5 mm , en er 2 verstevigings ribbels in geperst , maandag las ik de plaat op zn plek en kan ik hopelijk weer rijden . ik blijf ondertussen zoeken naar een goede gebruikte tank .
WR450F , ik heb wel ervaring met verwerken van kunsthars , maar niet binnen in benzine gevulde ruimtes , net zoals de plastic mantel van electra draad , weet ik ook niet wat een epoxy gaat doen in benzine.
fotootjes volgen , in mijn enthausiastme van het porrellen vergeet ik steeds fotoos te maken .
kan jullie wel eventueel fotoos laten zien van mijn dochtertje d`r prinsessen kamertje , die is inmiddels wel af
de oplossing is er ook , ik heb gewone draad genomen voor de plus draad en deze door een siliconenslangetje laten lopen , dit slang gebruik ik ook als brandstofslang voor mijn RC vliegtuigen .
toch zal ik zo nu en dan de boel demonteren voor controlle .
verder heb ik vandaag aan de tank gerommelt , het gedeukte gedeelte is er uit geslepen , ik heb een passende plaat aluminium gemaakt van de zelfde dikte 1.5 mm , en er 2 verstevigings ribbels in geperst , maandag las ik de plaat op zn plek en kan ik hopelijk weer rijden . ik blijf ondertussen zoeken naar een goede gebruikte tank .
WR450F , ik heb wel ervaring met verwerken van kunsthars , maar niet binnen in benzine gevulde ruimtes , net zoals de plastic mantel van electra draad , weet ik ook niet wat een epoxy gaat doen in benzine.
fotootjes volgen , in mijn enthausiastme van het porrellen vergeet ik steeds fotoos te maken .
kan jullie wel eventueel fotoos laten zien van mijn dochtertje d`r prinsessen kamertje , die is inmiddels wel af
BIERTAKT crossen en zuupn
asjeblaft :
pompie getest en wel , toch ff kijken of die nog past in het tankje .
en hier een dekseltje op het gaatje in de tank , maandag las ik hem op zn plaats.
en kan ik hopelijk woensdag avond weer trainen
pompie getest en wel , toch ff kijken of die nog past in het tankje .
en hier een dekseltje op het gaatje in de tank , maandag las ik hem op zn plaats.
en kan ik hopelijk woensdag avond weer trainen
BIERTAKT crossen en zuupn
vorige week een PB gehad van mede forummer Leo , hij had op de duitse Ebay een tank gezien voor weinig ,
nader onderzoek wees uit dat er ook nog een brandstofpomp in zit . na een paar spannende dagen heb ik de veiling gewonnen en is het tankje voor een leuk prijsje van mij .
dit pompje gaat in de kast met reserve onderdelen , de gerepareerde tank kan misschien ooit nog eens dienst doen op een andere fiets .
nader onderzoek wees uit dat er ook nog een brandstofpomp in zit . na een paar spannende dagen heb ik de veiling gewonnen en is het tankje voor een leuk prijsje van mij .
dit pompje gaat in de kast met reserve onderdelen , de gerepareerde tank kan misschien ooit nog eens dienst doen op een andere fiets .
BIERTAKT crossen en zuupn
dat weet ik dat jij dat doet , en dat waardeer ik dan ook weer , en daar komt bij dat jij zelf ook nog eens aan goed advies kunt bijdragen .
als ik de spulletjes binnen heb en de suuz is weer startklaar dan : 1 slaap ik weer beter , en 2 gaan we weer verder met het KTM draadje . ik heb besloten om de KTM voor komend offroad seizoen klaar te maken , de puntjes op de I komen later .
als ik de spulletjes binnen heb en de suuz is weer startklaar dan : 1 slaap ik weer beter , en 2 gaan we weer verder met het KTM draadje . ik heb besloten om de KTM voor komend offroad seizoen klaar te maken , de puntjes op de I komen later .
BIERTAKT crossen en zuupn
is overigens meteen weer de laatse keer dat ik iets uit het buitenland koop ...
pakketje is netjes vorige week dinsdag op de post gegaan , de volgende dag lag het al bij de grens om gesorteert te worden , de dag daarop is het opgehaald door DPD nederland en die maken er diezelfde dag nog een potje van , de rest van de week bleef de verzend status ongewijzigd , en nu net lees ik dat het aangegeven adres niet kan worden gevonden ( of pakje kwijt ) ...
DPD
pakketje is netjes vorige week dinsdag op de post gegaan , de volgende dag lag het al bij de grens om gesorteert te worden , de dag daarop is het opgehaald door DPD nederland en die maken er diezelfde dag nog een potje van , de rest van de week bleef de verzend status ongewijzigd , en nu net lees ik dat het aangegeven adres niet kan worden gevonden ( of pakje kwijt ) ...
DPD
BIERTAKT crossen en zuupn
gister nog even contact gehad met de verkoper , die daarop DPD ( hermes dld) heeft gebeld , het pakketje wordt zsm terug naar de afzender gestuurd ...* zucht * (^!)@$(^!) zooi .. kan weer een week of 3 overheen gaan .
----> DPD en Hermes <----
----> DPD en Hermes <----
BIERTAKT crossen en zuupn
hoeft het niet voor uit het buitenland te komen, de meeste leveranciers van mijn werk zijn van TNT afgestapt vanwege verdwenen of verlate pakjes.JoeBaR schreef:is overigens meteen weer de laatse keer dat ik iets uit het buitenland koop ...
soms deden ze er zelfs 3 weken over binnen NL.
have BIG fun
D.F.M.T.
D.F.M.T.
de lol begint er nu goed af te raken , DHL track n trace nummer ff bekeken , pakket status stond op 80% dus bijna in huis zou je zeggen ..
vanmiddag nog ff gekeken .... wordt retour afzender gestuurd ... adres kan niet gevonden worden .
alle nummers en klanten services gebelt , desnoods haal ik m zelf op bij het sorteer centrum ...maar nee , niemand kan me zeggen waar t pakketje is...
als je de klantenservice belt krijg ik automatisch DHL luchtvracht , waar ik dus niet om vraag , de zegt dat ik selektvracht moet bellen , die adviseren om alle DHL en selektvracht servicepoint nummers te bellen , dat hielp ook niks , nog eens klantenservice gebelt en nog es en nog es... die zeggen dat ik POIST.nl even moet bellen , daar die veel taken van DHL over hebben genomen ( schijnt) ... die zeggen dat ik Sandd moet bellen ... zucht ...
ik heb besloten om de tank op te gaan halen zodra dze retour afzender is.
vanmiddag nog ff gekeken .... wordt retour afzender gestuurd ... adres kan niet gevonden worden .
alle nummers en klanten services gebelt , desnoods haal ik m zelf op bij het sorteer centrum ...maar nee , niemand kan me zeggen waar t pakketje is...
als je de klantenservice belt krijg ik automatisch DHL luchtvracht , waar ik dus niet om vraag , de zegt dat ik selektvracht moet bellen , die adviseren om alle DHL en selektvracht servicepoint nummers te bellen , dat hielp ook niks , nog eens klantenservice gebelt en nog es en nog es... die zeggen dat ik POIST.nl even moet bellen , daar die veel taken van DHL over hebben genomen ( schijnt) ... die zeggen dat ik Sandd moet bellen ... zucht ...
ik heb besloten om de tank op te gaan halen zodra dze retour afzender is.
BIERTAKT crossen en zuupn
ik heb een jd kitje besteld.
Beschreibung
03.09.2012 22:02 Die Auftragsdaten zu dieser Sendung wurden vom Absender elektronisch an DHL übermittelt.
05.09.2012 00:00
05.09.2012 15:12 Die Sendung wurde abgeholt.
05.09.2012 20:15 Die Sendung wurde im Paketzentrum bearbeitet.
05.09.2012 20:28 Die Sendung wurde im Ziel-Paketzentrum bearbeitet.
06.09.2012 07:59 Die Sendung wurde in das Zustellfahrzeug geladen.
07.09.2012 08:43 Die Sendung wird umadressiert und an den Empfänger weitergeleitet. Die Sendung wurde fehlgeleitet und konnte nicht zugestellt werden. Die Sendung wird umadressiert und an den Empfänger weitergeleitet.
07.09.2012 17:37 Die Auslands-Sendung wurde im Start-Paketzentrum bearbeitet.
08.09.2012 02:49 Die Sendung wird ins Zielland transportiert und dort an die Zustellorganisation übergeben.
08.09.2012 02:49 Die Auslandssendung wurde im Export-Paketzentrum bearbeitet.
10.09.2012 17:38 Die Sendung ist im Zielland eingetroffen.
en vandaag, nog niets ontvangen....
Beschreibung
03.09.2012 22:02 Die Auftragsdaten zu dieser Sendung wurden vom Absender elektronisch an DHL übermittelt.
05.09.2012 00:00
05.09.2012 15:12 Die Sendung wurde abgeholt.
05.09.2012 20:15 Die Sendung wurde im Paketzentrum bearbeitet.
05.09.2012 20:28 Die Sendung wurde im Ziel-Paketzentrum bearbeitet.
06.09.2012 07:59 Die Sendung wurde in das Zustellfahrzeug geladen.
07.09.2012 08:43 Die Sendung wird umadressiert und an den Empfänger weitergeleitet. Die Sendung wurde fehlgeleitet und konnte nicht zugestellt werden. Die Sendung wird umadressiert und an den Empfänger weitergeleitet.
07.09.2012 17:37 Die Auslands-Sendung wurde im Start-Paketzentrum bearbeitet.
08.09.2012 02:49 Die Sendung wird ins Zielland transportiert und dort an die Zustellorganisation übergeben.
08.09.2012 02:49 Die Auslandssendung wurde im Export-Paketzentrum bearbeitet.
10.09.2012 17:38 Die Sendung ist im Zielland eingetroffen.
en vandaag, nog niets ontvangen....