Er zit behoorlijk wat roest in mijn benzinetank, ik ga ze behandelen met tankcure. Eerst zou ik er kiezel willen indoen en tegen de betonmolen spannen om er al de losse roest al uit te krijgen. Ik vrees enkel dat ik al de kiezel er niet meer uit krijg, nadat ik de tank helemaal leeg goot en ik ze weer recht draaide hoorde ik nogsteeds iets klutsen. Zijn er misschien compartimenten in de tank die moeilijk te ledigen zijn?
Iemand die dit al geprobeerd heeft of raad weet?
Gert
roest benzinetank verwijderen
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Hoi Gert, misschien moet je eens bij de buren kijken hoe die het doen.
http://www.motor-forum.nl/forum/list_me ... olyse.html
Groetjes, Frank.
http://www.motor-forum.nl/forum/list_me ... olyse.html
Groetjes, Frank.
Inside every old guy is a young guy, wondering what the fuck happened.
Beide tanks van BIG ook ontroest, ook met Tankcure. Eerst cleaner, daarna spoelen met thinner en tot slot de 1-K-sealer.
De tanks twee maal gespoeld met die cleaner, en het is idd een ramp op de boel weer via de tankopening er weer uit te krijgen door de "kraag" in de opening; deze zit er vast niet voor niets. Je moet werkelijk acrobatische toeren uithalen om de inhoud eruit te krijgen (trechter helpt wel). Cleaner kan je filteren met een kofiefilter of poetslap en nogmaals gebruiken. En ook twee keer spoelen met thinner. Was verbaasd hoevéél roest en andere rommel eruit kwam. Tot slot twee keer de sealer aangebracht. Sluit de tankdoppen (met ontluchting) goed af en prik de (metalen) brandstofleidingen door met een oude remkabel (>500mm) of iets dergelijks vóórdat de sealer uitgehard is. Het geluid dat je hoort zou best eens een aanzuigkorf of zoiets kunnen zijn (bij de tank van de SR43 lijkt het voor mij op een aanzuigkorf, ook al heb ik deze niet behandeld met die TankCure). Verder is een kiezel niet echt een probleem denk ik, want benzine stroomt er langs en de kiezel kan ook niet door het brandstoffilter. Heb trouwens geen betonmolen gebruikt .
Suc6!
De tanks twee maal gespoeld met die cleaner, en het is idd een ramp op de boel weer via de tankopening er weer uit te krijgen door de "kraag" in de opening; deze zit er vast niet voor niets. Je moet werkelijk acrobatische toeren uithalen om de inhoud eruit te krijgen (trechter helpt wel). Cleaner kan je filteren met een kofiefilter of poetslap en nogmaals gebruiken. En ook twee keer spoelen met thinner. Was verbaasd hoevéél roest en andere rommel eruit kwam. Tot slot twee keer de sealer aangebracht. Sluit de tankdoppen (met ontluchting) goed af en prik de (metalen) brandstofleidingen door met een oude remkabel (>500mm) of iets dergelijks vóórdat de sealer uitgehard is. Het geluid dat je hoort zou best eens een aanzuigkorf of zoiets kunnen zijn (bij de tank van de SR43 lijkt het voor mij op een aanzuigkorf, ook al heb ik deze niet behandeld met die TankCure). Verder is een kiezel niet echt een probleem denk ik, want benzine stroomt er langs en de kiezel kan ook niet door het brandstoffilter. Heb trouwens geen betonmolen gebruikt .
Suc6!
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Spijkers ipv kiezels schijnen makkelijker te verwijderen te zijn, middels een magneet!
Ik heb zo'n magneet op een veer die ik bijvoobeeld in het blokje kan hengelen als ik een schroef kwijt ben, erg handig en ook in dit geval!
Ik heb zo'n magneet op een veer die ik bijvoobeeld in het blokje kan hengelen als ik een schroef kwijt ben, erg handig en ook in dit geval!
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.