het betreft mijn SR41,
het begint te dringen, vrijdag morgen moet ik vertrekken voor een weekje Zweden, maar nog geen (goed) rijdende big op de wielen.
blok zit er in en alles werkt, en start prima
alleen rijd het klote, het is of ie constant verzuipt, heb de co gemeten op het werk maar van net boven stationair tot 4000 rpm heb ik 5 a 8 % CO en dat lijkt me te veel.
alleen ben ik geen ervaring deskundige wat de carburatie betreft van de big want ik heb daar nooit problemen mee gehad. (lucky me) omdat het blok weer mechanisch 100% is dacht ik dat er dan ook wel iets meer sprit in kon, dus heb ik de gasnaalden 3 tandjes hoger gehangen. ook heb ik de vlotter niveau's iets lager gezet vlgs het wphb.
MIJN VRAAG;
kan het zo veel uitmaken in lopen (niet door trekken, weinig kracht, stampend en bonkend op pakken na gas hernemen, geen constante snelheid te krijgen en niet sneller dan 100km/h) door het veranderen van de gas naalden. (er zit al een rep kitje in de carbs) bestaande naalden zagen er nog goed uit (geen uitgelubberde kanten) en waar begin ik als bassis mee met de mengsel schroeven, die waren veel minder uitgedraaid al het wphb op geeft.
TANX, ik hoop dat jullie me kunnen helpen ( ik zie tenslotte zo vaak carb probleempjes voorbij komen)
Futurist
gasnaalden
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Cor, bedoel je
de naald hoger ( = circlips naar beneden ), meer benzine
de circlips hoger ( = naald naar beneden ), dus minder benzine, in dit geval lijkt het me normaal dat hij te weinig krijgt bij 100km ph
de naald hoger ( = circlips naar beneden ), meer benzine
de circlips hoger ( = naald naar beneden ), dus minder benzine, in dit geval lijkt het me normaal dat hij te weinig krijgt bij 100km ph
Lijkt m.i. een beetje op verzuipen.
Ik denk ook dat 3 standen omhoog wel heel veel is.
Maar als je het zeker wil weten moet je er een A/F meter aan knopen.
Heb ik wel voor je liggen, maar als je vrijdag weg wilt is dat denk ik
een beetje kort dag.
Ik denk ook dat 3 standen omhoog wel heel veel is.
Maar als je het zeker wil weten moet je er een A/F meter aan knopen.
Heb ik wel voor je liggen, maar als je vrijdag weg wilt is dat denk ik
een beetje kort dag.
Inside every old guy is a young guy, wondering what the fuck happened.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
standaard setting in het midden en voor wat meer pit naalden 1 clip omhoog
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
- Edwin
- Berichten: 2051
- Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
- Locatie: Onder de rook van Rotterdam
- Contacteer:
Ik heb eventueel nog een carb liggen die je kan lenen, is van een DR 92'er met 1 gaskabel. Heb je de goede maat hoofdsproeiers erin zitten trouwens, dat maakt ook heel veel verschil, maar dat is weer afhankelijk van uitlaat/luchtfilter/spruitstuk, heb genoeg lopen klooien met maten voordat het goed was.
Edwin
Edwin
Assumption is the mother of all fuck ups
heren bedankt voor de input, heb het spul maar weer open geschroefd, en ik denk dat ik het heb gevonden, sorry een enorme stommiteit om jullie mee te vervelen.
ik had het plastic ringetje dat normaal bovenop de naald ligt waar de veer op rust op één of andere manier het als tweede ringetje ONDER de cirklip van de naald zitten, dus hij hing te hoog en werd niet op zijn plaats gehouden door de veer die ook de vacuum schuif naar benenden drukt. ga zo proef rijden. TANX
greetz Futurist
ik had het plastic ringetje dat normaal bovenop de naald ligt waar de veer op rust op één of andere manier het als tweede ringetje ONDER de cirklip van de naald zitten, dus hij hing te hoog en werd niet op zijn plaats gehouden door de veer die ook de vacuum schuif naar benenden drukt. ga zo proef rijden. TANX
greetz Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
kan gebeuren als je haast hebt
Hoop dat ie het nu goed doet!
Hoop dat ie het nu goed doet!
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Mijn SR42 begon lichtjes te hikken bij constante snelheid na het verhogen vd gasnaalden en dan had ik ze ocharme slechts 1 standje hoger gehangen, de gevoelige buffel,... De gasnaalden weer op de standaard hoogtes gehangen en sindsdien weer rust.
Overigens zie ik niet goed in waarom je de vlotterhoogtes hebt veranderd, het heeft geen enkel nut. Het enige waar je kans op hebt is dat de motor ofwel gaat verzuipen, ofwel gaat inhouden, gewoon de fabriekswaarde aanhouden, dat is het beste.
Overigens zie ik niet goed in waarom je de vlotterhoogtes hebt veranderd, het heeft geen enkel nut. Het enige waar je kans op hebt is dat de motor ofwel gaat verzuipen, ofwel gaat inhouden, gewoon de fabriekswaarde aanhouden, dat is het beste.
DR800Big 1990
Aprilia Caponord 2005
Aprilia Caponord 2005
YAHOOOOO, HIJ DOET HET WEER,
tot 2 x toe had ik de veer op de gasnaald er slordig in gedaan zodat het schoteltje niet oop de naald bleef liggen en die naald dus een eigen leven ging lijden. hij loopt echt goed maar niet zo goed ik had verwacht. waarschijnlijk was mijn verwachting te hoog, het wordt met alles ok natuurlijk nooit een SR43. dat andere blok was misschien wel versleten maar presteerde blijkbaar nog niet echt slecht. hij staat nog iets te rijk maar liever iets te rijk als te arm.
vanavond nog een paar details en morgen avond bepakken zodat we vrijdag avond de boot op kunnen.
greetz Futurist
tot 2 x toe had ik de veer op de gasnaald er slordig in gedaan zodat het schoteltje niet oop de naald bleef liggen en die naald dus een eigen leven ging lijden. hij loopt echt goed maar niet zo goed ik had verwacht. waarschijnlijk was mijn verwachting te hoog, het wordt met alles ok natuurlijk nooit een SR43. dat andere blok was misschien wel versleten maar presteerde blijkbaar nog niet echt slecht. hij staat nog iets te rijk maar liever iets te rijk als te arm.
vanavond nog een paar details en morgen avond bepakken zodat we vrijdag avond de boot op kunnen.
greetz Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Die gasnaalden ga ik ook vervangen samen met de naaldbuizen .
Iemand weet vast wel Hoe ik de naaldbuizen uit de carbs krijg?
En klooien met sproeiers doe ik ook , nu 145 er in maar lijkt toch nog steeds arm te lopen met al dat geknetter in de auspuff, 147 1/2 en 150 liggen nu op de werkbank om uitgeprobeerd te worden .
Iemand weet vast wel Hoe ik de naaldbuizen uit de carbs krijg?
En klooien met sproeiers doe ik ook , nu 145 er in maar lijkt toch nog steeds arm te lopen met al dat geknetter in de auspuff, 147 1/2 en 150 liggen nu op de werkbank om uitgeprobeerd te worden .
Zandprutser 1e klas.
De hoofdsproeier houdt het naaldbuisje op zijn plaats meen ik,... Als de sproeier verwijdert is, zou je het buisje er uit moeten kunnen tikken, bij mij kwam toen ook de plastic bus van de gasschuif mee omhoog.
DR800Big 1990
Aprilia Caponord 2005
Aprilia Caponord 2005
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Klopt, bij de 800 heb je aftapdoppen onderop de vlotterkamer, schroef de dop er af, met ratel met groot plat bitje de hoofdsproeier er uit draaien, M5 boutje een stukje er in draaien, zacht tikje met de hamer en de gasnaaldbuiskomt los, die kan je er dan van boven uithalen.
zo kan je de boel vervangen zonder de carbs er af te halen
Beetje gepiel maar sneller en makkelijker
zo kan je de boel vervangen zonder de carbs er af te halen
Beetje gepiel maar sneller en makkelijker
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Ow kan het ook als de carbs nog in hun rubbers. hangen ?
Ze liggen al op de werkbank, er zat wat zand in en volgens mij was het geen overbodige luxe om ze schoon te maken.
Nu is het wachten op de onderdeeltjes en ik hoop dat hij beter loopt na deze ingreep.
De benzinefilter had zijn werk ook goed gedaan zag ik, ook maar een nieuwe voor kopen.
M5 boutje dus , ik ga in de bak zoeken
thanx .
Ze liggen al op de werkbank, er zat wat zand in en volgens mij was het geen overbodige luxe om ze schoon te maken.
Nu is het wachten op de onderdeeltjes en ik hoop dat hij beter loopt na deze ingreep.
De benzinefilter had zijn werk ook goed gedaan zag ik, ook maar een nieuwe voor kopen.
M5 boutje dus , ik ga in de bak zoeken
thanx .
Zandprutser 1e klas.