http://www.cmsnl.com/suzuki-dr750-1989- ... 821122341/
mensen ik ben nr 20 vergeten nu het blok dicht en er al in zit, wat zouden de gevolgen kunnen zijn als ik zonder die ring ga rijden
de ring is 1 mm dik maar dient vlgs mij om slijtage te reduceren als tandwiel 19 een verschillende snelheid heeft als 33. ik kan me niet bedenken dat die mm er voor zorgt dat er 2 tandwielen tegelijk in aangrijping zijn.
uw mening graag.
greetz Futurist
vergeten
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Stel je voor.....ik zou het niet riskeren
Bij de revisie van mijn blok hebben we alle tandwielen van de versneliingsbak eens even nader bekeken.Ongelooflijk wat een krachten eropkomen,ik heb hier tandwielen liggen die het geen 5000km meer volhielden.
Als je nu gaat rijden blijf je toch het gevoel hebben van wanneer gaat het mis ,niet?
Als je nu gaat rijden blijf je toch het gevoel hebben van wanneer gaat het mis ,niet?
ik heb julie adviezen maar ter harte genomen en gisteren het blok er maar weer uitgepeutert, begin er al aardig handig in te worden (ik heb nu de echt gemakkelijkste manier gevonden om het blok er uit te halen, zonder eschadigingen) het ringetje op de juiste plaats erin gezet en ga het spul vanavond maar weer dicht bouwen.
tanx voor de input en het mijzelf bewust maken om het alleen maar goed te doen.
greetz Cor
greetz Cor
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Ben er zeker van dat je nu tevreden bentfuturist schreef:ik heb julie adviezen maar ter harte genomen en gisteren het blok er maar weer uitgepeutert, begin er al aardig handig in te worden (ik heb nu de echt gemakkelijkste manier gevonden om het blok er uit te halen, zonder eschadigingen) het ringetje op de juiste plaats erin gezet en ga het spul vanavond maar weer dicht bouwen.
greetz Cor

Altijd makkelijk iemand het juiste advies geven hé Cor, voor mezelf zou ik misschien ook getwijfeld hebben

@ Edwin
ik ga er foto's van maken en deel die met jullie, ik weet nu ook de plaatsen waar gemakkeliojk beschdigingen onstaan aan het frame zodat daat ter bescherming duct tape geplakt kan om de boel netjes te houden.
@marcel
toch voelt het beter en even heel technisch, door het ontbreken van de 1 mm dikke ring wordt er een gaatje voor een deel afgedekt waar de olie uit de as in het lager en tandwiel moet komen. dus buiten de extra slijtage, de ring scheidt 2 tandwielen mechanisch van elkaar die vaak tegen elkaar aanlopen met verschillende snelheden, is het niet ondenkbaar dat de bak stuk loopt bij een snelle snelweg rit.
TANX guys
greetz Futurist
ik ga er foto's van maken en deel die met jullie, ik weet nu ook de plaatsen waar gemakkeliojk beschdigingen onstaan aan het frame zodat daat ter bescherming duct tape geplakt kan om de boel netjes te houden.
@marcel
toch voelt het beter en even heel technisch, door het ontbreken van de 1 mm dikke ring wordt er een gaatje voor een deel afgedekt waar de olie uit de as in het lager en tandwiel moet komen. dus buiten de extra slijtage, de ring scheidt 2 tandwielen mechanisch van elkaar die vaak tegen elkaar aanlopen met verschillende snelheden, is het niet ondenkbaar dat de bak stuk loopt bij een snelle snelweg rit.
TANX guys
greetz Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
Had gister al ff zoeken naar zo'n ring voor je maar kon hem ff niet vinden, blij dat je hem hebt en er in hebt gezet 

Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997