Op de eerste plaats allemaal een veilig motorjaar toegewenst!
Vorig jaar een '93 DR BIG (SR43) gekocht en wat in eerste instantie een uitgebreide nulbeurt was, bleek een halve restauratie. Op de dagen dat het mooi weer was, lag mijn DR BIG uit elkaar. Daarom weinig mee kunnen rijden. Met boutjes, onderdelen en olie kan ik mij aardig vermaken, maar dít jaar wil ik er (ook) gewoon mee op uit kunnen wanneer ik daar zin in heb.
Mijn DR BIG is nu aan het overwinteren in de schuur, wachtend tot de zomertijd aanbreekt (ivm winterstop/verzekering), maar ondertussen ben ik wel gevallen voor een andere DR BIG. Gaat om een '90 DR BIG (SR42), dat is er een met de tupperware van een 750, maar wel het 800 motorblok. Deze heb ik gevonden op Marktplaats, alhoewel niet direct herkenbaar als een DR BIG. Voor mij een nieuw sleutelobject.
Heb de DR BIG vandaag opgehaald. De vorige eigenaar had er een heel ander soort motor van gemaakt, maar ga deze DR BIG toch lekker weer terugbrengen in de oude staat, maar met een vleugje "DR Zeta" . De DR BIG heeft nu een Triumph kuip en geen uitlaat en heb ik dus nog geen klappen horen maken. De komende maanden kan ik mij dus bezighouden met het "reanimeren" van het motorblok en herstellen van de oude look. Gelukkig heb ik drie dozen met onderdelen meegekregen

Wat betreft het weer tot leven wekken van motorblok, en dan specifiek de uitlaat ben ik nog aan het twijfelen. Ik wil zeker geen standaard Suzuki uitlaatdemper maar eigenlijk ook geen glimmende Laser ProDuro meer. De Laser op mijn ´93 bevalt prima qua geluid, maar wil nu graag een hooggeplaatse aluminium demper. De demper moet tegelijkertijd betaalbaar blijven. Hessler heeft een mooie GPR demper, maar €359 heb ik er gewoon niet voor over gezien de dagwaarde van de DR BIG. Op Ebay zijn ze goedkoper, maar nog steeds knap aan de prijs, terwijl ik geen idee heb hoe deze "klinken" (de Hessler dubbele GPR klinkt wel erg goed op Youtube, maar dat mag ook wel voor €1150).
Heeft een van jullie ervaringen met enkele GPR slip-on uitlaatdempers? Oh ja, heeft iemand toevallig ook nog een set valbeugels en/of een Holeshot uitlaatbocht op de plank liggen voor een leuk bedrag?
Groet,
Marco 'Ouwe Reus'