opknappen dr800

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

peet s

[quote="futurist"]mooi istie zeker, probeer eens bij een ritje te zijn zodat we hem in levende lijve kunnen bekijken. misschien organiseert er iemand aan het eind van het seizoen een dijkenritje want de bagger er mee in zou ik wel een beetje zonde vinden.
veel plezier ermee.
greetz Futurist[/quote

Ik hou het forum in de gaten voor een eventuele rit.

groeten,
DR-Big
Contacteer:

Oh, komen jullie weer eens keertje rijden rond het altijd pitoreske Zoetermeer? Zeg eind september?

Kunnen wel eens een keertje richting het strand: Scheveningen, Katwijk, Noordwijk, Zandvoort, kopje van Bloemendaal, via de Ringvaart terug.

Als er belangstelling is, open ik een topic.

Oene
BIG88

ik vind ´t altijd wel leuk, en onne tegen die tijd ook wel weer denk ik :wink:
have BIG fun

D.F.M.T.
futurist

eind september ok, tot half september IJsland. dus graag eind sept houden, ben er graag bij.
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
zappa.suzuki

en graag op een zondag!
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
futurist

Yep, is voor mij ook gemakkelijker, hoewel ik nu gelukkig in de situatie ben dat ik mezelf vrij kan geven
futurist
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
DR-Big
Contacteer:

Wat dachten we van zondag 30 september?

OJ
peet s

ik ga eerst naar Frankrijk op vakantie en weet over 3 weken pas weer wat ik voor rooster heb rond die tijd. Dat is het nadeel van onregelmatige diensten en een minder flexibele baas.

groeten,

Peter
DR-Big
Contacteer:

Gelukkig zit je bij een zeer flexibele club :-)

OJ
peet s

ik blijf het forum nog wel volgen in Frankrijk.

zonnige groeten gewenst.

Zal wel weer gaan kriebelen als ik in al die lekkere bochtjes rijd in de auto ipv op de motor.

Peter
peet s

Hoi, ik kan de titel opknappen DR 800 gaan aanpassen in verkopen DR 800.
Bedankt voor alle toffe reacties en behulpzaamheid.
Zoals al eerder aangegeven werd: Welkom bij de club van de getrouwde mannen. Ik heb ook al een Aprilia RSV 1000 staan. Ik vind het jammer, maar ik heb ook andere verplichtingen aan het huis.
Ik heb al nooit te klagen gehad met de vrouw met de aankopen van motorfietsen.Ik had eigenlijk al teveel gestoken in het opknappen van de DR. Ik heb alleen nu in overleg besloten om de DR te koop te zetten en het geld in het huis te steken (wat dus echt nodig is).
Ik zit te kort op het forum en ga dan ook geen misbruik maken van dit forum om hem te koop te zetten.
Iemand die interesse heeft, weet vanzelf de weg wel te vinden naar mijn advertentie.
Bedankt voor het clubgevoel (en vooral Zappa voor de hulp).

groeten,

Peter
futurist

dit vind ik nou echt zonde en jammer, ik had hem graag in levende lijve gezien. nog meer jammer is dat ik denk dat je de tijd en het geld van zo een grote opknapbeurt nooit in geld vertaald terug gaat krijgen. realistisch gezien is het geld bedrag wat de motor gaat opbrengen waarschijnlijk een druppel op een gloeiende plaat zijn van de kosten wat je zoal aan het onderhouden van een huis gaat uit geven, helaas heb ik daar ook ervaring mee.
SUCCES MET DE VERKOOP,
greetz Futurist
PS misschien tot later als de kids het huis uit zijn, dan komen er opeens weer budgetten vrij (weet ik OOK uit ervaring) dan zien we elkaar in drunen bij de "oudjes".
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
peet s

ik vind het ook jammer.

groeten,

Peter
zappa.suzuki

zonde jongen!

Sterkte met het toekomstige verlies en de verbouwing..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
peet s

Dank je Zappa.

stiekeme hoop dat het niet lukt hem te verkopen???????

groeten

Peter
celsa
Contacteer:

futurist schreef:mooi istie zeker, probeer eens bij een ritje te zijn zodat we hem in levende lijve kunnen bekijken. misschien organiseert er iemand aan het eind van het seizoen een dijkenritje want de bagger er mee in zou ik wel een beetje zonde vinden.
veel plezier ermee.
greetz Futurist
Niks daarvan............hij is ontworpen voor de Offroad :wink:
Ouwe Reus

Voor de liefhebbers, de BIG is beschikbaar: zeer nette DR 800 in Marlboro-uitvoering
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
celsa
Contacteer:

Ouwe Reus schreef:Voor de liefhebbers, de BIG is beschikbaar: zeer nette DR 800 in Marlboro-uitvoering
Zoiets moois doe je toch niet weg :shock:
Hou hem nog een tijdje, misschien heb je later spijt :roll:
peet s

Hoi, dank je voor de promotie en complimenten.
Ik moet echter vandaag eerst even een probleem verhelpen aan de DR.
Ik wilde gisteren even naar het ziekenhuis en dacht lekker de DR nog even te pakken. Accu had eerst nog aan druppellader gehangen en ik dacht dus even nog lekker een stukje te rijden.
Niet dus. Hij wilde niet starten (na vorige keer toch geen problemen gehad te hebben). Het leek net of de accu gelijk leeg getrokken werd. 4 a 5 keer geprobeerd, waarbij hij 3 keer per poging rond ging en vervolgens de startmotor ging staan tikken. Er zit net een nieuwe accu in (ongeveer 1500 km geleden). Ik hoorde dat een nieuwe accu ook wel eens defect kan zijn. ik ga kijken of het mogelijk is om dadelijk even de accu van mijn Aprilia eraan te hangen.
Ik laat nog wel even weten hoe dat afgelopen is.

groeten,

Peter
peet s

Dat moet ik weer hebben. Na alles nageken te hebben en de accu te hebben doorgemeten, niets vreemds kunnen ontdekken.
Ik had er de schurft in en heb hem maar netjes weggezet (ipv hem in de brand te steken).
Sta ik nogmaals naar de DR te kijken en ontdek ik dat de benzineleiding klem zat bij de benzinekraan. Daarna netjes aan de praat gekregen en ik zo trots als een pauw.
Ik ga lekker even een stukje rijden, met de bedoeling om daarna de bandjes nog even op druk te zetten. Ik ben ongeveer 5 kilometer van huis verwijderd bij ons op de provinciale weg en de DR begin te sputteren en te knallen, om vervolgens stil te vallen. Ik heb hem daarna niet meer aan de praat gekregen. Te..ng, wat is 5 kilometer lopen met een DR een takkeneind. Ja, ja ik had ook de ANWB kunnen bellen, maar dan wordt hij weggetakeld en ben ik 1,5 uur verder. Heb ik toch mijn dag nog chagrijnig afgesloten.
Ik ga in het weekend het maar eens verder uitzoeken.

groeten,

Peter

:x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :schieten: :schieten: :schieten: :schieten:
Ouwe Reus

Hoi Peet,

Zitten er dan niet meer slangetjes klem? De vacuümslang is ook een kritiek onderdeeltje is mijn ervaring. Ook deze kan geknikt zitten of losgeschoten (aan de carburateur-zijde zit volgens mij geen klem) Je zou even kunnen controleren of de brandstoffilter wel volloopt met peut als de startmotor draait.

Oh ja, mijn motor hield ook een keer heel erg in....bleek er nog een poetsdoek onder het zadel te liggen, en deze was regelrecht het luchtfilter ingezogen :| .

Een Marlboro sigaret mag je wat ons betreft rustig opsteken, maar een Marlboro BIG.... is vragen om problemen met de DR BIG Club Holland.

BIG groet,

Marco
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
DR-Big
Contacteer:

En Peet, doet je brandstof pomp het nog wel? Als er voldoende benzine in je tank zit, loopt dat vanzelf naar je carburateur, maar als het minder wordt heb je die pomp wel nodig. Dat knallen voordat ie er mee kapt duidt op een tekort aan benzine. Ik heb dat mijn big ook gehad, toen was de vacuüm slang van de pomp losgeschoten.

OJ
peet s

ik ben er uit en hij rijdt weer als een zonnetje. Vandaag maar eens de kappen eraf en de tank omgeklapt om de boel eens van dichterbij te bekijken.
Gisteren zag ik de benzineslang getordeerd zitten bij de aansluiting van de benzinekraan. Wat bleek nu. De benzineslang zat dubbel (ongeveer een 10 cm van de kraan vandaan).
Het is de slang waar je benzinefilter op gemonteerd zit. Vandaat dat ik er zo'n 5 kilometer mee kon rijden, alvorens de carburateurs niet meer van benzine werden voorzien.
Ik heb de slang even op een andere manier omgelegd en even met een stukje ducktape vastgeplakt aan de (niet zichtbare ) binnenzijde van het begin van het achterframe.
'
Nog bedankt voor de tips.

ps.

mochten er nog mensen zijn die een voorspatbord of linker/rechterzijpaneel type sr43 (onder zadel) in de kleur blauw nodig hebben:

ik heb er nog te koop staan: ik doe er niets meer mee.
let niet op de prijzen, die ik er op marktplaats voor vraag, maar doe eens een leuk bod. misschien dat ik er zo een ander nog plezier mee kan doen

groeten,

Peter
Leo

Zo`n mooie BIG waar zoveel tijd in gestoken is moet even wat extra aandacht kijgen vinnik:

orginele verkooptopic op MP

Hij is zo mooi, ik zou hem bijna inruilen op mijn GS, komtie
1 peet S.jpg
2 peet S.jpg
3 peet S.jpg
Plaats reactie