opknappen dr800
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Hoi, ik ben Peter en heb als tweede motor een Suzuki DR 800 uit 1992 overgenomen van een collega. Er was bij het ophalen van de motor een klein probleempje:
motor startte niet. Dit is ook niet zo gek als je 2 jaar buiten hebt gestaan. Ik ben dus in november 2011 aan de uitdaging begonnen om de motor op te gaan knappen. Ik heb mijn GSXR ergens kunnen stallen, zodat ik lekker warm in mijn garage aan de DR kon gaan sleutelen.
Kolere, waar was ik aan begonnen. Ik ben in november 2011 begonnen aan mijn projekt en ik was er eind mei 2012 mee klaar.
Ik dacht alles maar gelijk goed aan te pakken. Ik ben best een mier......euker als ik wat doe en wilde het daarom alleen maar goed aanpakken.
Bijna alles aan de motor is weer opnieuw gespoten. Ik had al direct in mijn hoofd om er een "Parijs-Dakar" uitvoering van te maken in de Marlboro kleuren.
Dat is nu dus ook gebeurd. Alle bouten zijn ververvangen voor rvs-exemplaten (enkele voor verzinkte uitvoeringen).
Het technische gedeelte heb ik ook gelijk aangepakt:
nieuwe accu, caurburateurs gereinigd, nieuwe remvloeistof, distributieketting + kleppen + decompressiehevel gesteld en de motor gelijk een beurtje gegeven etcetera.
Ik moest de motor gereed hebben voor 8 juni, omdat ik beloofd had dat een collega (zonder motorfiets) hem mocht lenen voor een weekend naar Duitsland.
Er is ongeveer 1200 km goed doorgereden met de DR en hij heeft geen klap verkeerd gegeven. De collega heeft ook heel het weekend rondgereden met een gigantische smile op zijn gezicht. Voor een motor die 60000 km gelopen heeft en er hoeft maar 0,3 liter olie bij de gereden 1200 kilometers, mag ik niet klagen.
Ik had al een paar keer contact gehad met Zappa en beloofd om nog wat foto's van het opknapwerk op dit forum te zetten.
Ik ben er eerder nog niet aan toe gekomen om wat tijd om dit forum te spenderen.
Bij deze de foto's van mijn project.
motor startte niet. Dit is ook niet zo gek als je 2 jaar buiten hebt gestaan. Ik ben dus in november 2011 aan de uitdaging begonnen om de motor op te gaan knappen. Ik heb mijn GSXR ergens kunnen stallen, zodat ik lekker warm in mijn garage aan de DR kon gaan sleutelen.
Kolere, waar was ik aan begonnen. Ik ben in november 2011 begonnen aan mijn projekt en ik was er eind mei 2012 mee klaar.
Ik dacht alles maar gelijk goed aan te pakken. Ik ben best een mier......euker als ik wat doe en wilde het daarom alleen maar goed aanpakken.
Bijna alles aan de motor is weer opnieuw gespoten. Ik had al direct in mijn hoofd om er een "Parijs-Dakar" uitvoering van te maken in de Marlboro kleuren.
Dat is nu dus ook gebeurd. Alle bouten zijn ververvangen voor rvs-exemplaten (enkele voor verzinkte uitvoeringen).
Het technische gedeelte heb ik ook gelijk aangepakt:
nieuwe accu, caurburateurs gereinigd, nieuwe remvloeistof, distributieketting + kleppen + decompressiehevel gesteld en de motor gelijk een beurtje gegeven etcetera.
Ik moest de motor gereed hebben voor 8 juni, omdat ik beloofd had dat een collega (zonder motorfiets) hem mocht lenen voor een weekend naar Duitsland.
Er is ongeveer 1200 km goed doorgereden met de DR en hij heeft geen klap verkeerd gegeven. De collega heeft ook heel het weekend rondgereden met een gigantische smile op zijn gezicht. Voor een motor die 60000 km gelopen heeft en er hoeft maar 0,3 liter olie bij de gereden 1200 kilometers, mag ik niet klagen.
Ik had al een paar keer contact gehad met Zappa en beloofd om nog wat foto's van het opknapwerk op dit forum te zetten.
Ik ben er eerder nog niet aan toe gekomen om wat tijd om dit forum te spenderen.
Bij deze de foto's van mijn project.
- Bijlagen
-
- pc110232.jpg (57.11 KiB) 4008 keer bekeken
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Had ze al gezien maar wat is het een mooi ding geworden
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Mooi ding man! Hulde! Weer een Big gered
Je moet nog wel even hier schrijven hoe je dat spuitwerk zo fraai gedaan hebt.
OJ
Je moet nog wel even hier schrijven hoe je dat spuitwerk zo fraai gedaan hebt.
OJ
Je hebt er veel werk in gestoken, en dat is niet voor niets geweest. Ziet er als nieuw uit .
Hoe heb je de velgen gespoten zonder spaken of....?
BIG groet, Marco
Hoe heb je de velgen gespoten zonder spaken of....?
BIG groet, Marco
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
Een prachtding geworden, van harte
dat je het met mieren doet is hier een goeie zaak
HansD
dat je het met mieren doet is hier een goeie zaak
HansD
Big Bigger Tiger en weer Big
Hoi, bedankt voor de reacties.
Ik heb de velgen gespoten met de spaken er nog in. Het is veel werk om het netjes af te plakken per spaak, maar wel goed te doen.
Over het spuitwerk:
als je goede smalle buigzame tape hebt (verkrijgbaar bij verfhandel), kan je hem met het losse handje netjes afplakken om de 2 kleuren te spuiten.
De letters heb ik laten snijden en zitten allemaal netjes onder de blanke lak.
Het is echter niet allemaal positief hoor. Ik heb zelfs een keer een paneel laten vallen, toen ik hem in de blanke lak had zitten. ik was toen bijna klaar met al het spuitwerk. Ik heb op dat moment wat staan te vloeken.
Tevens weet je niet waar je aan begint, als je met de DR begint en loop je regelmatig tegen niet ingecalculeerde kosten aan, omdat er toch nog onderdelen kapot blijken te zijn. Ik vind dat ik er eigenlijk toch nog teveel geld heb ingestopt om hem zo te krijgen. Niet dat de DR het niet waard is hoor, maar het is niet leuk als je iedere keer je budget moet bijstellen.
Het is wel leuk dat mijn collega's regelmatig geintjes maakten over mijn project, maar ze toch allemaal stil waren nadat ze de DR gezien hadden en de DR ook nog eens probleemloos 1200 km door de bergen in Duitsland had geknald.
Ik heb een hele reeks foto's gemaakt en zal er nog wel eens een paar extra op het forum plaatsen.
groeten,
Peter
Ik heb de velgen gespoten met de spaken er nog in. Het is veel werk om het netjes af te plakken per spaak, maar wel goed te doen.
Over het spuitwerk:
als je goede smalle buigzame tape hebt (verkrijgbaar bij verfhandel), kan je hem met het losse handje netjes afplakken om de 2 kleuren te spuiten.
De letters heb ik laten snijden en zitten allemaal netjes onder de blanke lak.
Het is echter niet allemaal positief hoor. Ik heb zelfs een keer een paneel laten vallen, toen ik hem in de blanke lak had zitten. ik was toen bijna klaar met al het spuitwerk. Ik heb op dat moment wat staan te vloeken.
Tevens weet je niet waar je aan begint, als je met de DR begint en loop je regelmatig tegen niet ingecalculeerde kosten aan, omdat er toch nog onderdelen kapot blijken te zijn. Ik vind dat ik er eigenlijk toch nog teveel geld heb ingestopt om hem zo te krijgen. Niet dat de DR het niet waard is hoor, maar het is niet leuk als je iedere keer je budget moet bijstellen.
Het is wel leuk dat mijn collega's regelmatig geintjes maakten over mijn project, maar ze toch allemaal stil waren nadat ze de DR gezien hadden en de DR ook nog eens probleemloos 1200 km door de bergen in Duitsland had geknald.
Ik heb een hele reeks foto's gemaakt en zal er nog wel eens een paar extra op het forum plaatsen.
groeten,
Peter
Hey Peet
als niet praktiserend mieren ..........................., snap ik de keus van de handkappen niet.
maar dat is natuurlijk ge......., verder heel,heel mooie motor geworden.
ben gewoon jaloers dat ik dat geduld niet heb
als niet praktiserend mieren ..........................., snap ik de keus van de handkappen niet.
maar dat is natuurlijk ge......., verder heel,heel mooie motor geworden.
ben gewoon jaloers dat ik dat geduld niet heb
have BIG fun
D.F.M.T.
D.F.M.T.
Keistrakke fiets geworden Peet,
Als je je eindejaarsbonus binnen hebt zou je misschien aan de volgende upgrade kunnen denken om nog net ff wat meer rijgenot te hebben:
- crossstuur ( breder en hoger )
- progressieve veren V+A
En om al het moois te beschermen:
- een tankvalbeugel
LEO
Als je je eindejaarsbonus binnen hebt zou je misschien aan de volgende upgrade kunnen denken om nog net ff wat meer rijgenot te hebben:
- crossstuur ( breder en hoger )
- progressieve veren V+A
En om al het moois te beschermen:
- een tankvalbeugel
LEO
BIG88 schreef:Hey Peet
als niet praktiserend mieren ..........................., snap ik de keus van de handkappen niet.
maar dat is natuurlijk ge......., verder heel,heel mooie motor geworden.
ben gewoon jaloers dat ik dat geduld niet heb
ik vond de originele vierkante handkappen afschuwelijk en volgens mij zaten er onderhand alle kleuren uit de regenboog op.
Eigenlijk zijn de kappen die bij je stuuruiteinde aansluiten het mooiste, maar die vond ik te duur. Kon deze voor een schappelijke prijs op marktplaats overkopen.,
groeten,
Peter
Leo schreef:Keistrakke fiets geworden Peet,
Als je je eindejaarsbonus binnen hebt zou je misschien aan de volgende upgrade kunnen denken om nog net ff wat meer rijgenot te hebben:
- crossstuur ( breder en hoger )
- progressieve veren V+A
En om al het moois te beschermen:
- een tankvalbeugel
LEO
ik heb er al eigenlijk al teveel geld in zitten en denk dat mijn koffers klaar staan, als ik er nog meer geld in ga steken.
groeten,
Peter
Welkom bij de clup van getrouwde mannenpeet s schreef:ik heb er al eigenlijk al teveel geld in zitten en denk dat mijn koffers klaar staan, als ik er nog meer geld in ga steken.
groeten,
Peter
Ik zal eens kijken of ik nog ergens een crossstuur heb liggen wat weg mag. Is vast een begin niet ?
LEO
Leo heeft eens een keer geTIPed dat deze op virtualvillage.nl in de aanbieding waren. Heb inmiddels alweer de tweede set binnenik vond de originele vierkante handkappen afschuwelijk en volgens mij zaten er onderhand alle kleuren uit de regenboog op.
Eigenlijk zijn de kappen die bij je stuuruiteinde aansluiten het mooiste, maar die vond ik te duur
Voor de prijs hoef je het niet te laten (incl. verzendkosten!). Kan je monteren op een standaard (22mm) stuur en hebben een volledig aluminium basis.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
NN....koop inderdaad (witte) valbeugels, want de tupperware is zo beschadigd ! Zie de andere berichten over de valbeugels (van RDMOTO).
Past ook uitstekend bij de looks van een woestijnbuffel
Past ook uitstekend bij de looks van een woestijnbuffel
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
ik heb deze al een paar keer gekochten, die bevallen goed,
http://www.louis.de/_1022ea6c618c60fdaf ... r=10019646
zeker met deze
http://www.louis.de/_1022ea6c618c60fdaf ... tail_xsord
erbij, let wel flink knutselen voor op een origineel stuur maar ze zijn stevig, best mooi en voordelig. die uit china heb ik ook al eens proberen te kopen maar de juist passende (en voordeligste) zijn er nooit..............
@ErDeewee, ik moet daar van de week nog bestellen, dan kunnen we de verzendkosten delen.
greetz Futurist
http://www.louis.de/_1022ea6c618c60fdaf ... r=10019646
zeker met deze
http://www.louis.de/_1022ea6c618c60fdaf ... tail_xsord
erbij, let wel flink knutselen voor op een origineel stuur maar ze zijn stevig, best mooi en voordelig. die uit china heb ik ook al eens proberen te kopen maar de juist passende (en voordeligste) zijn er nooit..............
@ErDeewee, ik moet daar van de week nog bestellen, dan kunnen we de verzendkosten delen.
greetz Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Deze hebben een alu beugel en zijn erg sterk en passen redelijk makkelijk http://www.ebay.nl/sch/i.html?_nkw=veno ... m270.l1313
ook in wit http://www.ebay.nl/itm/White-Plastic-Me ... 519df88a9c
ook in wit http://www.ebay.nl/itm/White-Plastic-Me ... 519df88a9c
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Virutal Village is idd nogal wispelturig wat prijzen betreft, en (Xtra) verzendopties zijn kostbaar. Maar wat je aangeeft klopt, de prijs die wordt getoond is niet (meer) de prijs in de winkelwagenWelke van die handbeschermers passen op een SR43?
Er staat 26.99€ tot je hem in je winkelwagentje steekt, dan wordt dat ineens 37.99€... Gratis verzending inbegrepen?!
De eerste X dat ik deze bestelde, waren ze 15 euro per set en de laatste set was ik het dubbele kwijt (ja, inclusief verzending). Maar dan nog is het niet duur, al is het geen Acerbis kwaliteit. Let wel: de montagekit heeft een soort van keilbout welke zich klemzet IN de stuureinden. En de handbeschermers zijn volgens mij bijna allemaal universeel, ook als staat er bij XT/ DRZ/ KTM. Verschil zit 'm vooral in wijze van bevestigen/ bevestigingsset. In ons geval montage dmv klembeugels aan het stuur en die keilbout aan de stuureinden (standaard stuur heeft buitendiamater van 22mm en is "hol").
Let op: een BIG heeft standaard balansgewichten aan de stuureinden en daarom zijn de stuureinden niet "hol" maar voorzien van een ring met schroefdraad. Je kan dus de handkappen bevestigen met een kleine bout van de stuurgewichtjes, maar dat is niet bijzonder sterk. Beter kan je nog de ringen eruit halen/boren of gewoon een ander/hoger/breder universeel stuur monteren. Verder is het een beetje puzzelen qua montage, in die zin dat rem/koppelingshendels vrij moeten kunnen bewegen binnen de beschermers, er ruimte is tussen de beschermers en het reservoir van remvloeistof en dat bij volledige stuuruitslag de ruit "vrij" blijft. Al met al leuk maar zinvol en fraai puzzeltje. Laat je geenszins tegenhouden
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Hoi, bedankt voor het meedenken. Ik heb alle pb-tjes beantwoord.
Op dit moment ga ik echt even geen geld meer uitgeven aan de DR en vind ik hem mooi zoals hij er bij staat.
Wie weet hoe ik er ooit in de toekomst weer over denk.
Ik vind het wel grandioos dat iedereen zo aan elkaar denkt.
groeten,
Peter
Op dit moment ga ik echt even geen geld meer uitgeven aan de DR en vind ik hem mooi zoals hij er bij staat.
Wie weet hoe ik er ooit in de toekomst weer over denk.
Ik vind het wel grandioos dat iedereen zo aan elkaar denkt.
groeten,
Peter
mooi istie zeker, probeer eens bij een ritje te zijn zodat we hem in levende lijve kunnen bekijken. misschien organiseert er iemand aan het eind van het seizoen een dijkenritje want de bagger er mee in zou ik wel een beetje zonde vinden.
veel plezier ermee.
greetz Futurist
veel plezier ermee.
greetz Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06