Edwin er Frans bedankt voor jullie hulp!!
Balansasketting is gebroken, voor de rest lijkt alles okay, zuiger gaat probleemloos op en neer.
maar wat leek op een klusje van 3 uur werd een drama, dankzij de compressor en luchtsleutel van Edwin rotor vrij makkelijk los..
Toen dik 2 uur bezig geweest om het halve maan vormige spietje uit de rotoras te krijgen
Met heel veel gebeuk er uit gekregen, zelf half er uit geslagen moesten we nog beuken om hem los te krijgen..
Toen de volgende tegenslag, de bovenste balansastandwielmoer zat muurvast, met veel moeite los gekregen maar het tandwiel wat je normaal er zo afpakt zit muurvast
Dus na 6 uur frustratie en wat lol maar gestopt, morgen langs auto garage om de hoek om te kijken of ze het tandwiel met een pully los krijgen..
De moer zat zo vast dat het draad op de as ook beschadigt is, volgens mij fabriek af veelte vast gezet waardoor ook de balansasketting een klap heeft gekregen en is gebroken na 60.000km
Hopelijk morgen het tandwiel er af, andere er op hoop ik als het draad niet te erg beschadigt is en bijna nieuwe balansasketting en nokkenasketting, dan kijken of de kleppen nog mooi op en neer gaan en de klepspeling nog klopt.
Zo ja dan de boel dicht bouwen en hopen dat ie het normaal doet
Had ik Edwin en Frans al bedankt voor hun hulp?
Nu pijnlijk lijf van al het knielen en gebuk verwennen met een biertje