Even jullie mening of ervaring gevraagd.
vanwege tijdgebrek ben ik een wisseltruc begonnen,
het 800 blok van mijn (nu nog met schade)SR43 '97 met gps heb ik in mijn SR41 '89 geknutseld. dit om toch nog even te kunnen rijden met mijn SR41(heeft nu een gaar blok door veel km te maken met kapot luchtfilterhuis)tot mijn vakantie naar IJsland eind aug. daar moet de SR43 nog voor in orde gemaakt worden, voor de SR41 heb ik alles klaar liggen om een blok gereviseerd in elkaar te zetten. is de SR43 niet op tijd klaar dan kan ik alsnog wisselen. maar goed.............de SR43 zit in de SR41
moet ik nu de 800 carbs bij het blok laten in de SR41 (de gps werkt dan natuurlijk niet) of kan ik beter de carbs van de SR41 op het SR43 blok zetten
ALS ik het SR41 (gereviseerde)blok in de SR43 ga zetten is dat dus zonder de gps, gaat dat voor problemen zorgen??
greetz Futurist
750 OF 800 CARBS
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
-
- Berichten: 554
- Lid geworden op: za jan 21, 2012 20:47
- Locatie: Hoorn NH
Ik heb eens gelezen dat de carbs mee overmoeten.
Je zou eens BIG88 kunnen vragen, hij schijnt hiermee bekend te zijn
Je zou eens BIG88 kunnen vragen, hij schijnt hiermee bekend te zijn

Greetz,
Hans
KTM 990 Adventure White 2013
KTM 530 EXC 2008
Hans
KTM 990 Adventure White 2013
KTM 530 EXC 2008
-
- Berichten: 8375
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Ik rij al tijden zonder het stekkertje op de carbs van mn '97 SR43, geen probleem, zou de SR43 carbs + cdi op het 800 blok zetten en viseversa
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
cdi ook over zetten? die stekker is toch heel anders, is zowieso een heel andere kabelboom. ik was niet van plan er zoveel werk van te maken voor tijdelijk.
loopt het 800 blok niet goed met de 750 cdi?
futurist
loopt het 800 blok niet goed met de 750 cdi?
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
- Berichten: 8375
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Nee, 750 heeft 2 onstekingstijdstippen, de 800 3.
Volgens mij is het om zetten van de CDI redelijk simpel, stuur BIG88 ff PB, die heeft het vaker gedaan
Volgens mij is het om zetten van de CDI redelijk simpel, stuur BIG88 ff PB, die heeft het vaker gedaan

Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
SR41 en SR42 CDI zijn hetzelfde, de eerste types SR43 kun je ook uitwisselen als je elektra en rotor meewisselt.
de latere types SR43 schijnen niet zomaar op de stekkers te passen, maar ik heb nooit nieuwer als '93 gehad dus geen ervaring mee.
de latere types SR43 schijnen niet zomaar op de stekkers te passen, maar ik heb nooit nieuwer als '93 gehad dus geen ervaring mee.
have BIG fun
D.F.M.T.
D.F.M.T.
dus moet ik het een SR41 laten met alleen een langere slag, hahaha
ik denk dat ik dus alleen het blok wissel en al de rest op de motor laat waar het op zat dus een SR41 met een SR43 '97 blok en een SR43 met een SR41 '89 blok en zonder gps sensor
we zien wel hoe het loopt en van het weekend breng ik verslag uit.
futurist
ik denk dat ik dus alleen het blok wissel en al de rest op de motor laat waar het op zat dus een SR41 met een SR43 '97 blok en een SR43 met een SR41 '89 blok en zonder gps sensor
we zien wel hoe het loopt en van het weekend breng ik verslag uit.
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06