Op zich zijn dat redelijk simpele instructies, ware het niet dat ik niet één, maar twee bougies heb. Ik ga er vanuit dat je degene die aan de rechterkant in de cilinder zit er uit draait, aangezien je daar het makkelijkste bij kan, maar wat doe je met de ander? Als je hem er uit haalt kan je geen compressie meten, aangezien dan alles door dat gat naar buiten stroomt. Als je hem er op laat zitten dan zit je juist weer met het probleem dat hij kan gaan vonken, en daardoor de motor aan laat slaat. Moet ik de bougie-dop er af halen? CDI er af halen?- Remove Spark Plug
- Fit the Compression Gauge set to the plug hole, taking care to make the connection absolutely tight
- Twist the Throttle Grip full open position
- Crank the engine several times with the starter motor and read the highest guage indication as the compression of the cylinder
Compressie meten bij een SR43 (A)
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Omdat mijn BIG nogal wat olie verbruikt, en ik het idee heb dat hij wat weinig kracht heeft wil ik binnenkort eens de compressie meten. Nou zag ik in het WPHB dat ik heb het volgende staan:
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Ik gooi er gewoon een grote auto/vrachtwagen accu bij aan, voor extra porriehuls schreef:Bougiekap eraf is geen probleem. Haal de uitgedraaide bougie ook los dan kun je ook niet per ongeluk het pad naar aarde vormen. Kun je een fikse opdonder van krijgen.
Ik ben wel benieuwd of de startmotor dat ronddraaien redt.....

Ducati 748 & DR BIG
-
Waarom zou de accu dat niet trekken? een goede accu laat hem rustig een paar minuten rond gaan..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
volgens mij zelfs cruciaal dat je het met een goed geladen originele accu test, met een hele zware accu zou die best eens wat sneller rond kunnen gaan en dan door de snelhied de waarde op krikken wat juist niet reeël is.
greetz Futurist
greetz Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99