De boom heeft gewonnen...

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
eRDeeWee

Ik wou gisteren een testritje met mijn DR 800 BIG gaan maken en in het bos ben ik redlijk hard tegen een boom geknald... :oops:
Tja, ik wil veel te snel, veel te veel... Het is ongeveer 25 jaar geleden dat ik laatst reed (op een Husqvarna 350 en enkel op afgesloten terrein) en rij nu sinds januari ongeveer op een BIG. En op die 25 jaar ben ik niet alleen veel ouder geworden... :?
Op het eerste zicht is de schade nogal evident:
  • Crashbar rechts dubbel geplooid (liever dat dan mijn been...)
    Rechter tankbescherming in scherven
    Scherm gebarsten
    Snavel gebroken
    De plaat waar de RPM en KM teller op staan lelijk verbogen
Ik vrees er echter voor dat er op het tweede zicht ook wel schade zal zijn, aan mijn vork of zo... :shock: :slaan:
Maar, omdat mijn newbie-gehalte nog gigantisch groot is, zal er iemand anders wel eens naar moeten kijken.
Ik heb al geprobeerd om teen en tander te demonteren maar een groot aantal van die inbus vijsjes krijg ik zelfs niet los... Pffffffffftttttt

Vandaar 2 vragen.
Heeft er iemand deze onderdelen nog in de schuur liggen? Ik rij (eigenlijk REED) met een SR43A. Of is dit nog te herstellen met polyester of zo aan de binnenkant. Ik was sowieso van plan om er een paar camo-kleuren op te zetten, dus misschien lukt dit wel???
Zijn er forum-leden uit de buurt die eens tot hier zouden willen komen? Ik woon zelf in Maria-ter-Heide, een wijk van Brasschaat in de provincie Antwerpen, in België dus :P
Ik zou jullie ZEEEEER dankbaar zijn!!!
Groeten, Rudi

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
BIG88

aardig tikje geweest, heb je zelf (behalve de deuk in je ego) niks ?

Er staat in een ander topic nog een ready to go vork te koop.
have BIG fun

D.F.M.T.
zappa.suzuki

Voorvork heb ik liggen, lelijk overgespoten zijkap en misschien nog een ruitje
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
eRDeeWee

@BIG88: Enkel wat schaafwondjes en een redelijk pijnlijke schouder, die zelfs nog niet hersteld was van een vorige val... Misschien is een step wel een beter idee voor mij... :oops: :D
In die lelijk overschilderde zijkappen heb ik alvast interesse :)
Het probleem met die voorvork is dat ik niet weet of ik er één nodig heb. Zo op het eerste zicht is er niks aan, maar of dat op het tweede zicht ook zo zal zijn. Ik heb ondertussen alle tupperware er af gekregen en nu zie ik dat het hele blok waar het licht en zo op zit een slag heeft gekregen. Ik heb er al eens mee gereden en buiten dat ik mijn stuur niet helemaal naar rechts krijg (omdat die blok van het licht dan tegen mijn vork komt) lijkt alles "normaal". Ik durf er wel eigenlijk niet al te ver mee rijden en ik denk ook niet dat dat aangeraden is... tot er iemand met kennis van zaken eens naar gekeken heeft.
Als er iemand dat zou willen en kunnen doen tegen één of andere compensatie in bier en BBQ of euros of...
Ik krijg nog steeds een aantal van die inbus-dingen niet los. Het geheel hing nog vast aan de moto met één vijs, daar heb ik een gleufje in geslepen en dan met een gewone schroevendraaier eruit gehaald. Als ik dat met al die andere ook moet doen... Ik heb ook een inbus met een engelse maat geprobeerd (dat kwam neer op ongeveer 3.15) maar die kreeg ik er niet in.
Ja... je hoort het... klungelen kan ik zeer goed! :D :oops:
futurist

hey, ik woon in Essen en heb er wel een beetje verstand van. laat maar eens weten wanneer het uitkomt. kom ik graag eens even bij je langs.
greetz Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
eRDeeWee

Ondertussen is Futurist langsgekomen en de schade schijnt nog mee te vallen :roll: Nu m'n vrouw hier nog van overtuigen!!!
Ik heb ook alvast een aantal sleuteltips meegekregen en het knutselen kan dus bijna beginnen.
Ik vind het SCHITTEREND hoe jullie hier een, voorlopig, vreemde met veel enthousiasme helpen! :toost:
BEDANKT!!!
Plaats reactie