BIG offroad ritje 20 mei 2012

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

bigbrother
Berichten: 58
Lid geworden op: zo mei 30, 2010 22:49
Locatie: Nijmegen

goedemorgen hier in nijmegen is het droog,tot zo grt
Zwaailicht
Berichten: 554
Lid geworden op: za jan 21, 2012 21:47
Locatie: Hoorn NH

Ik hoop dat jullie een mooie rit hebben gehad, maar dat is aan Zappa wel toevertrouwd :D
Zelf ben ik net weer in hoorn. BIG op de platte wagen en die wordt morgen weer thuisgebracht. Zelf een Yaris meegekregen.

Ik heb van jullie vertrek een filmpje gemaakt :
http://www.youtube.com/watch?v=I_jz5jD6 ... ata_player

Ga nu kijken wat ik ga doen met de big........

Greetz
Hans
Greetz,
Hans

KTM 990 Adventure White 2013
KTM 530 EXC 2008
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

Jammer hans dat je net voor het startpunt van de die verontrustende geluiden uit jouw motorblok hoorde komen! :cry:

Was zelf ook eerder thuis dan gepland. Het was tobben met die allroad-banden. In no-time veranderden deze in slicks. Gevolg was glijden....
Na de zoveelse duik in het zand/modder heb ik de keuze gemaakt met deze banden niet verder te rijden. :oops:

Hans (andere Hans) kan je jouw adresgegevens doorgeven in een PM, dan krijg je een nieuwe koppelingshendel (ook als was dat een oude, zónder had ik geen kans om thuis te komen). De crash-bars zijn nog onderweg, dus thuisgekomen de schade bekeken...3 x tupperware verziekt, 1x stuur krom en die koppelingshendel en ook een setje balhoofdlagers. Maar voor mij tóch een hele nieuwe ervaring.

Respect Zappa, zoals je af en toe voorbij knetterde alsof ik stíl stond. Het eerste deel van de route was afwisselend, top. Het weer wat je had besteld kwam wat later dan gepland, maar verder prima in orde. :-)

Oh ja, tanden knarsen nog steeds van het zand.

Tot een volgende rit, maar dan met noppen en crasbars!

BIG groet,

Marco
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
DR-Big
Berichten: 1145
Lid geworden op: za okt 26, 2002 19:21
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Zappa, Hans, Onno, bedankt. Na jaren weer lekker off road gereden :-)

Ik hoop dat iedereen weer veilig thuis is. Voor de Noorderlingen was het vanaf den Bosch gelukkig weer droog. Richting Nijmegen en Rheden ook een beetje droog?
Zelf ben ik superblij dat mijn big het weer goed doet :-) Op naar de volgende rit.

OJ
bigbrother
Berichten: 58
Lid geworden op: zo mei 30, 2010 22:49
Locatie: Nijmegen

de rit was helemaal te gek,zappa bedankt.richting Nijmegen,tot op het bot nat,auto's gingen op de vluchtstrook staan.
jasper en ik gingen door.grt
kantelaar
Berichten: 664
Lid geworden op: wo sep 14, 2011 16:48
Locatie: Assen

Gruwelijk genoten vandaag , jullie allemaal bedankt voor de gezellige dag !
Nu pils ! :toost:
Zandprutser 1e klas.
Zwaailicht
Berichten: 554
Lid geworden op: za jan 21, 2012 21:47
Locatie: Hoorn NH

kantelaar schreef:Gruwelijk genoten vandaag , jullie allemaal bedankt voor de gezellige dag !
Nu pils ! :toost:
Niet echt genoten :oops: maar nu wel samen met meissie een pint uit Belgie drinken!
Fijn dat de eerten weer veiligthuis zijn!

Greetz
HansG
Greetz,
Hans

KTM 990 Adventure White 2013
KTM 530 EXC 2008
futurist
Berichten: 3404
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

ik woon echt niet ver van waar jullie zijn gaan rijden en wij hebben op de hele dag echt maar 3 spetters regen gehad. toen het 's avonds ging regenen was het al donker. echt jammer dat het bij jullie tegenviel. ik heb heel de dag lopen balen dat ik er niet bij was, ik ben ook goed in zandhappen en blubber ploffen.(@Edwin een keer buikpijn van het lachen gegeven achter mij) volgende rit ben ik er zeker bij, nu alleen even opletten wanneer dit is en zorgen dat de Big loopt.
succes met schoonmaken en repareren allemaal.
Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Frenkie h
Berichten: 43
Lid geworden op: do nov 06, 2008 13:13
Locatie: bij nijmegen

ik zag gisteren 2 ktm's worstelen over de a2 en dacht nog he een ad ketelaars rit gemist? Ik balen dat ik moest werken.
Toen 2 biggies bij de pomp bij beesd (nog getoeterd uit de truck).
En weer een big op de a15 toen vond ik het al minder erg want inderdaad regenen als een malle!

groet frank

ps. wat heb je aan deze posting? niks idd :D
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Graag gedaan, was een leuke dag, blijft mooi zo'n kudde Bigs te horen en zien rijden, weer viel erg mee, behalve op de terugrit in het begin..

Mooi dat de meeste zich prima vermaakt hebben, jammer van de uitvallers en schades maar het viel mee.
Ik heb vooral genoten van Edwin zn rijstijl, die gaat zitten en blijft zitten, ook toen we samen met Iwan op het laatst ff vol gas gingen! Was mooi rijden 8)
Ouwe Reus schreef:Jammer hans dat je net voor het startpunt van de die verontrustende geluiden uit jouw motorblok hoorde komen! :cry:

Was zelf ook eerder thuis dan gepland. Het was tobben met die allroad-banden. In no-time veranderden deze in slicks. Gevolg was glijden....
Na de zoveelse duik in het zand/modder heb ik de keuze gemaakt met deze banden niet verder te rijden. :oops:

Hans (andere Hans) kan je jouw adresgegevens doorgeven in een PM, dan krijg je een nieuwe koppelingshendel (ook als was dat een oude, zónder had ik geen kans om thuis te komen). De crash-bars zijn nog onderweg, dus thuisgekomen de schade bekeken...3 x tupperware verziekt, 1x stuur krom en die koppelingshendel en ook een setje balhoofdlagers. Maar voor mij tóch een hele nieuwe ervaring.

Respect Zappa, zoals je af en toe voorbij knetterde alsof ik stíl stond. Het eerste deel van de route was afwisselend, top. Het weer wat je had besteld kwam wat later dan gepland, maar verder prima in orde. :-)

Oh ja, tanden knarsen nog steeds van het zand.

Tot een volgende rit, maar dan met noppen en crasbars!

BIG groet,

Marco
Jammer van de schades, is je voorvork niet verdraaid ipv van het stuur krom?
En een balhoofd stuk van een val, nog nooit van gehoord, kijk ff bij de sleuteltips hoe je je voorvorkpoten weer recht zet en kijk dan of er nog wat mis is met stuur en balhoofd.

Hopelijk zie ik jou en de rest weer bij de volgende rit!

Hans bedankt voor je hulp en het voorrijden 8)
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

Heb de "Sleuteltip: stuur scheef na bodem onderzoek.." en "Info balhoofdlagers" gevonden. Balhoofdlager had al wat speling (alsog de voorvoork bij remmen een klein beetje kantelt, zeg maar). Na het bodemonderzoek is de speling wat toegenomen......ga eerst eens proberen deze bij te stellen en de bedoelde tips te gebruiken. Voorvork draait verder mooi en zit niet vast of zo.

En nogmaals bedankt hè. Tot een volgende rit Zappa!
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
DR-Big
Berichten: 1145
Lid geworden op: za okt 26, 2002 19:21
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Waar blijven de GoPro en GogglesCam beelden :-)
JaspeRRRRR!!
Berichten: 27
Lid geworden op: vr dec 10, 2010 20:05
Locatie: Zuid-Veluwe

'S ochtends viel het me iets tegen, maar toen ik het rijden door kreeg vond ik het super!!
'S avonds nog wat hoofdpijn van de hitte en te weinig vocht denk ik, maar boeie...
Bijlagen
P5202365.JPG
P5202365.JPG (104.67 KiB) 2655 keer bekeken
P5202361.JPG
P5202361.JPG (185.07 KiB) 2655 keer bekeken
P5192358.JPG
P5192358.JPG (195.96 KiB) 2655 keer bekeken
P5192357.JPG
P5192357.JPG (85.1 KiB) 2655 keer bekeken
BIG88
Berichten: 1702
Lid geworden op: di okt 29, 2002 22:41
Locatie: Limboland

er gaan wel heel veel bytes in een klein stukje film zitten :shock:
dus ik moet nog even uitzoeken hoe ik een mov filmpje kleiner krijg als de gig die het nu is zonder dat je tetris met de pixels denkt te spelen :lol:
en dan uitzoeken hoe ik zoiets kan posten/uploaden.
have BIG fun

D.F.M.T.
Frans van Roosmalen
Berichten: 796
Lid geworden op: zo okt 05, 2008 23:01

Het was weer een lekker relaxed dagje in de zandbak :D

Leuke route Zappa, lekker gereden en was weer gezellig 8)
DR800 "93 + '94, Suzuki DL 650 '12
Zot
Berichten: 914
Lid geworden op: ma jun 10, 2002 22:27
Contacteer:

Frans van Roosmalen schreef:Het was weer een lekker relaxed dagje in de zandbak :D

Leuke route Zappa, lekker gereden en was weer gezellig 8)
Je onderschrift is verouderd
Afbeelding
Frans van Roosmalen
Berichten: 796
Lid geworden op: zo okt 05, 2008 23:01

Zot schreef:
Je onderschrift is verouderd
Ik ook :D zal eens kijken hoe dat ging :shock:
DR800 "93 + '94, Suzuki DL 650 '12
Gebruikersavatar
Edwin
Berichten: 2050
Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Contacteer:

Toch weer een tegenvaller dat je weer moet werken na zo'n leuke dag.Tijdens de rit heerlijke koffie gedronken samen met Iwan en Frans, die geserveerd werd door prachtige dames. Hebben jullie die ook gezien?
Gelukkig lekker geregend dus weinig stof en af en toe lekker baggeren, wat wilt een mens nog meer. En uiteraard weer regen op de terugweg, het wordt bijna traditie :lol:

Mannen tot de volgende keer.

Oja, nog een eigenlijk wel heel saai stukje te zien hiero (en let even niet op die oranje dwaas die veels te hard rijd 8) )

http://youtu.be/8GOgvjQLN6g
Assumption is the mother of all fuck ups
BIG88
Berichten: 1702
Lid geworden op: di okt 29, 2002 22:41
Locatie: Limboland

Ouwe Reus schreef: Hans (andere Hans) kan je jouw adresgegevens doorgeven in een PM, dan krijg je een nieuwe koppelingshendel (ook als was dat een oude, zónder had ik geen kans om thuis te komen). BIG groet,

Marco
Hey marco
ik heb nog wel een nieuwe liggen, dus die ouwe heb ik echt niet nodig
neem hem maar mee als reserve op je volgende ritje :D
have BIG fun

D.F.M.T.
Zwaailicht
Berichten: 554
Lid geworden op: za jan 21, 2012 21:47
Locatie: Hoorn NH

BIG88 schreef:er gaan wel heel veel bytes in een klein stukje film zitten :shock:
dus ik moet nog even uitzoeken hoe ik een mov filmpje kleiner krijg als de gig die het nu is zonder dat je tetris met de pixels denkt te spelen :lol:
en dan uitzoeken hoe ik zoiets kan posten/uploaden.
Hoi Hans,

Kan ik je hierbij helpen?? Heb je dropbox? Dan zet de originele film er maar in en stuur me de link.
Dan wil ik hem wel aanpassen. Ben ook razend benieuwd :D :D wat is heb gemist.

Greetz,
Hans
Greetz,
Hans

KTM 990 Adventure White 2013
KTM 530 EXC 2008
BIG88
Berichten: 1702
Lid geworden op: di okt 29, 2002 22:41
Locatie: Limboland

eigenlijk vergeten :oops:
dus nu een beetje laat...............zoals Onne het zag............1e poging
...........................................................................2e poging
have BIG fun

D.F.M.T.
Zwaailicht
Berichten: 554
Lid geworden op: za jan 21, 2012 21:47
Locatie: Hoorn NH

BIG88 schreef:eigenlijk vergeten :oops:
dus nu een beetje laat...............zoals Onne het zag............1e poging
...........................................................................2e poging
Mooie filmpjes.
Greetz,
Hans

KTM 990 Adventure White 2013
KTM 530 EXC 2008
DR-Big
Berichten: 1145
Lid geworden op: za okt 26, 2002 19:21
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

:-)
kantelaar
Berichten: 664
Lid geworden op: wo sep 14, 2011 16:48
Locatie: Assen

Mooie film 8)
Zandprutser 1e klas.
Plaats reactie