MITAS band

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Fritske

Hallo,

Ik rijd tot nu toe altijd op een Kenda Milville, maar wil nu een MITAS achterband proberen, welk type van MITAS is dan aan te raden oftewel het meest gemonteerd om te OTR-en.
En niet onbelangrijk, wat mag ie kosten. 110/100/18.

Reacties zijn welkom.

gr Fritske 8)
Boerr

De Mitas c-02 (??) wordt volgens mij redelijk gebruikt in de offroad wereld. Groot uitgevoerde noppen, ik hoor de mensen niet klagen, alleen dat als de band half versleten is de tractie wegvalt. Noppen zijn zo fors dat ze bijna niet meer in de ondergrond penetreren.

Rij zelf met de IRC ve-37, daar zie ik veel mee rijden op ritjes enzo, volgens mij heeft deze band bijna de hoogste noppen voor een straatlegale band. Slijtage valt me ook enorm mee.

Beiden rond de 75 euro meende ik, en beiden mogen op straat gebruikt worden.
Noppy

Ik had ook eens een IRC van bijna 100 Euro. Zou straat legaal zijn. Bij nader onderzoek: not ipv dot :D
:toost:
gassen

Moet de band een Dot keuring hebben (wettelijk)? En waar is dat te vinden?
Wie controleert het (politie) ?
Wat zijn de gevolgen indien er geen Dot band opligt tijdens een ongeval ?
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
zappa.suzuki

Jouw schuld, stoute jongen en de verzekering verhaald de schade op jou.. hoe groot de kans is dat er echt naar gekeken word? geen idee...

DOT staat op de band en de fabrikant zou het ook moeten vermelden op zn site
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
RvD

Die IRC banden zijn er met en zonder DOT (van hetzelfde type !). Vreemd maar ik heb beiden gezien (en de discussies meegemaakt bij KNMV off road ritten een paar jaar geleden).
Meest slijtvaste band die ik ken. Voor de cross niet de meeste grip maar voor off road prima compromis. Wilde er laatst 1 opleggen maar waren niet leverbaar tenzij je er veel geld voor over hebt (over de 100 euro werd mij verteld terwijl ik ze eerst ook altijd voor 75 had).
Heb ook eens met een Dunlop geloof ik gereden met grote noppen. Mijn ervaring is, hoe groter de noppen des te minder grip, praat dan over zijdelingse grip, moeilijk te 'controleren'. Is soms in 1 keer weg terwijl je het nog niet verwacht.
KTM 250 EXC, 250 SX
zappa.suzuki

Ben best gek op de Kenda K760 achter, Brute grip rechtdoor, redelijk in de bochten en ik haal er 3000km mee met redelijk wat snelweg erbij..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Plaats reactie